Tu legendu známe všichni - bylo nebylo, kralovala herním počítačům Amiga, načež přišel Doom a nabodl nebohou Motorolu na vidle. Skutečnost byla pochopitelně mnohem komplikovanější, nicméně svižné FPS akce Amiga v základní konfiguraci prostě nezvládla...
...nebo zvládla? No když se tak blbě ptám, tak je asi jasné, že mám něco za lubem ;) Programátor vystupující pod přezdívkou KK a působící v rámci demogrupy Altair se rozhodl rozložit Amigu 500 až na atomy a zjistit, jestli tam přeci jen síla k rozběhání Dooma někde není.
Demonstraci jeho práce na DOOM klonu, který by běžel na základní A500/7MHz s 1MB chipram, si můžete prohlédnout na Youtube.
KK používá assety z Freedooma, stejně jako souborové formáty originálního Dooma, tzn. mapy pro svůj engine může tvořit v Doombuilderu. Ve videích předvádí jak slušnou porci teorie, tak poctivý flák praxe, tzn. funkčního enginu. Není to tak docela bez kompromisů a jako Doom v plné palbě to nevypadá, nicméně hýbe se to velmi slušně, na holé A500 cca 10-14 fps, na holé A1200 cca 24-25 fps.
S grafikou šitou na míru cílovému počítači by to už teď vytřelo zrak Wolfovi 3D, engine je schopen mnohem zajímavější architektury levelů.
ZX Spectrum to zvládne i se skvělou hudbou.
https://www.youtube.com/watch?v=3v7cFGneuaw
No zvládne je v tomto případě dost nadsazenej výraz, ale i tak to bylo zajímavý vidět co z toho někteří lidé, obdaření zvláštním množstvím času dokáží vynutit.
Jasně že to je vizuálně mnohem slabší, ale je to hratelné.