Je nad slunce jasné, že portovat plně trojrozměrný Quake pro tak nevhodný hardware, jakým je přenosná konzole Game Boy Advance, je holý nesmysl a čiré šílenství. Přesto se o to někdo pokusil. Tím někým je Randy Linden, který v roce 2002 na GBA portu Quakea skutečně pracoval. Mimochodem - Randy Linden je mimo jiné i autor technicky vynikajícího portu DOOMa pro SNES.
Nedokončený a nikdy nevydaný port nyní spatřil světlo světa, byl objeven na staré flash cartridgi, kterou Randy Linden používal pro vývoj.
Srovnání s PC verzí pochopitelně GBA Quake nesnese, ale vzhledem k velmi omezeným možnostem konzolky v oblasti 3D grafiky jde o výsledek více než úctyhodný. Stejně jako v originále, i v GBA portu je vše trojrozměrné, od nepřátel, přes předměty a zbraně, až po levely samotné, autor portu nepoužil nečestné triky, jako např. 2.5D engine, byť by mu to vzhledem k cílové platformě nemohl mít nikdo za zlé. A hýbe se to i tak překvapivě svižně! Zajímavé je, že port nepoužívá žádné materiály z původní hry, vše jsou náhrady.
GBA Quake sice nikdy vydán nebyl, ale engine úplně vniveč nepřišel, byl nakonec přepracován pro střílečku Cyboid, která je volně ke stažení na webu autora, popř. přímo na Google Play, jde totiž o hru pro Android.
A hudba je evidentně od italské erodance kapely Cappella nebo jí byla silně inspirována.
V tom linkovaném článku se o tom dokonce píše: „The tracker songs featured in this demo are “Aryx” and “Cream of the Earth” composed by Karsten Koch and Romeo Knight respectively.“