Před několika okamžiky vyšel Voxel Doom, grafický mod pro GZDoom, který přenáší placaté sprajty Dooma do 3D, a to pomocí voxelů, jak ostatně název napovídá. Nejde o první pokus o přenesení objektů do třetího rozměru, možná vzpomenete na projekt DoomsDay Engine, který umožnil použít v Doomovi polygonové 3D objekty.
Jenže zatímco polygonové 3D modely nepřátel působí v kombinaci s velmi primitivní animací vyloženě nepatřičně, tak u modelů voxelových na první pohled ani nepostřehnete, že je něco jinak. Nicméně jakmile vám to "cvakne", zůstanete v úžasu stát :) Skutečně, voxelové modely do hry zapadají naprosto přirozeně, neboří původní estetiku, a přitom jde o vylepšení zásadní. A týká se jak objektů a dekorací, tak nepřátel - v tuto chvíli jsou předělána monstra z Dooma 1, na dvojku ale dojde brzy.
Co je voxel?
Jako je pixel bodem v 2D mřížce, je voxel bodem v 3D mřížce. V podstatě je tedy voxel dále nedělitelnou kostičkou v 3D prostoru. Kostičkou, která není dána polygonovým modelem, ale je sama o sobě jednotkovým objemem.
Instalace Cheello's Doom Voxel Mod je jednoduchá, stáhněte cheello_voxels.zip z oficiální stránky projektu a následně spusťte "gzdoom.exe cheello_voxels.zip". Pro spuštění budete potřebovat GZDoom ve verzi 4.8.2 či vyšší.
Výše screeny v moderním duchu, níže trochu více retro :)
Já chci voxelovou trávu do Dooma
Dost dobrý. Hned jsem zkusil.
tak konecne jeden doom voxel projekt je hotovej :) prvni zacal nekdy 2004, uz je dead, dalsi kolem 2010 taky dead …
a co takovy Voxelstein 3D http://voxelstein3d.sourceforge.net/ ? :)
Vypadá to hezky, jen nechápu, proč nepřátelé při svém pohybu rotují skokově po 45 stupních, když by mohli plynule.
Také mi to připomnělo moment, kdy jsem poprvé viděl 3D voxely. Bylo to myslím ve hře Blood nebo Shadow Warrior. Docela jsem na to tehdy zíral a nechápal.