Výzva s odměnou: stvořte „shareware“ FPS akci!

Ultima Online: jak hráči vraždili zvířátka a rozbili promyšlený ekosystém

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

21 patronů přispívá částkou 2476 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

To je naprostá klasika tohle. Měsíce a měsíce něco vymýšlíte, pipláte se s tím do nejmenšího detailu, a pak přijde nějaký nuzák a všechny ty pečlivě vystavěné bábovičky bez mrknutí oka rozkope! Tak, jako se to stalo vývojářům hry Ultima Online.

Ve videu Ultima Online: The virtual ecology vysvětluje sám praotec série, Richard Gariott (aka Lord British), kterak vývojáři pro UO navrhli fungující ekosystém, ve kterém býložravá zvířátka spásala trávu a masožravá zvířátka spásala býložravce. Celé to krásně šlapalo, zvířátka se chovala přesně dle navržených skriptů, a příroda ve hře působila uvěřitelným dojmem. Dokud do světa nevtrhli hráči.

V ten moment se celý systém sesypal jak domeček z karet, protože hráči místo aby obdivovali navzájem se požírající flóru a faunu začali maniakálně vraždit vše, co jim vlezlo na obrazovku. Protože loot je loot. A po měsících úprav, ladění a snahy celý systém lépe vybalancovat byl sofistikovaný kód pro fungující ekosystém ze hry jednoduše odebrán, aniž by si někdo všiml, že tam kdy byl.

Ultima Online: jak hráči vraždili zvířátka a rozbili promyšlený ekosystém

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle