To je naprostá klasika tohle. Měsíce a měsíce něco vymýšlíte, pipláte se s tím do nejmenšího detailu, a pak přijde nějaký nuzák a všechny ty pečlivě vystavěné bábovičky bez mrknutí oka rozkope! Tak, jako se to stalo vývojářům hry Ultima Online.
Ve videu Ultima Online: The virtual ecology vysvětluje sám praotec série, Richard Gariott (aka Lord British), kterak vývojáři pro UO navrhli fungující ekosystém, ve kterém býložravá zvířátka spásala trávu a masožravá zvířátka spásala býložravce. Celé to krásně šlapalo, zvířátka se chovala přesně dle navržených skriptů, a příroda ve hře působila uvěřitelným dojmem. Dokud do světa nevtrhli hráči.
V ten moment se celý systém sesypal jak domeček z karet, protože hráči místo aby obdivovali navzájem se požírající flóru a faunu začali maniakálně vraždit vše, co jim vlezlo na obrazovku. Protože loot je loot. A po měsících úprav, ladění a snahy celý systém lépe vybalancovat byl sofistikovaný kód pro fungující ekosystém ze hry jednoduše odebrán, aniž by si někdo všiml, že tam kdy byl.
Nejnovější komentáře