#hvdosdev

Torment: Tides of Numenera není jen odkaz minulosti

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

12 patronů přispívá částkou 1216 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Když má některá hra status legendy, obvykle to znamená, že ji respektují i ti, kteří o ni slyšeli nadšená vyprávění, nebo zkrátka hru nedohráli do zdárného konce. Planescape: Torment je epicky, je stylový, je nesmrtelný. Jediné, co chybělo, byl lepší marketing. RPG z jeho éry mám velmi rád. Kvůli nízkému věku a omezené znalosti angličtiny jsem dohrál pouze Fallouty. Možná za to může i fakt, že hledám ve hrách originální herní prostředí. Klasické příběhy o dracích, rytířích a magii si nechávám v záloze. Když vezmeme novou vlnu, i tady mám resty v podobě Pillars of Eternity nebo Divinity: Original Sin. Jelikož obě hry budou ještě velkolepější ve druhých pokračováních, zřejmě už nebudu váhat. Daleko více jsem se těšil na Wasteland 2 (který rovněž čeká sequel) a neortodoxní Tyranny. Jedno je jisté, devadesátky jsou zpátky v moderním plášti. Planescape: Torment jsem nedohrál, ale i těch pár hodin mi stačilo na to, abych mohl směle prohlásit, že tohle je absolutní špička, který nastavuje laťku budoucí generaci. Bezejmenný si nemohl udělat lepší reference. Ovládání a boj je sice slabší, ale zbytek funguje spolehlivě.

Torment: Tides of Numenera není jen odkaz minulosti

Proč bychom se netěšili na Torment: Tides of Numenera? Ambice titulu nechybí. Jsem zvědavý, jak si autoři poradí s množstvím chyb, které se můžou v kožichu tak komplexního díla skrývat. Nicméně si toto lingvistické dobrodružství vychutnám od prvních chvilek. Navázat na staré ideály je vždy obtížné, jenže Numenera opět vypráví kvalitní (ne)hrdinský filozofický epos v rozmanitém prostředí. Futuristické kulisy dávají mé čelisti zabrat. Také miluji variabilní řešení questů, protože pravda není přeci bíla nebo černá, v životě často platí, že je spíše šedá. A obyvatelé unikátního vesmíru budou používat všechny dostupné prostředky, aby dosáhli svého. Pokud temnou a drsnou psychologickou hru doplní ostrý vtip a romantická láska, bude to jen dobře. Deionarra hýřila kolem sebe velmi silné emoce, takové charaktery máme prostě rádi. Vždy fandím hře, která si klade velké cíle. A Numenera má v sobě tolik elementů, že se těžko odolává. Své hudební umění nám znovu předvede Mark Morgan, což je skvělá zpráva.

Torment: Tides of Numenera se snaží překonat slavného předka, i kdyby se to nepovedlo, můžeme být šťastní, že se o to Brian Fargo a spol. pokusili. Trvalo to skoro dvacet let, ale aspoň že tak. Neboť legendy se stávají legendami často vlivem náhody a nezdaru. Updated my journal. Stále geniální hláška, že?

Torment: Tides of Numenera vychází 28. února 2017.

Autor: Stephano

Hráč, milovník zvířat, hudby, psaní čtení, jazyků, černého humoru, sladkostí, vědy, deskovek, hry na kytaru, fílmů, seriálu, umění, historie, jídla, sportů... Empatický a cynicky perfekcionista s absolutním sluchem a velmi dobrou pamětí. Mezi mé nedostatky patří někdy velká přecitlivělost a roztržitost. :) O hrách píšu od roku 2006. Hraji vše, až na horory. Mezí mé nejoblíbenější hry patří MAFIA, Vietcong, Borderlands, Diablo, Total War, Zaklínač, Cyberpunk 2077, Fallout 2, Star Wars KOTOR, TES, NFS, Hitman, Crusader Kings III, Football Manager a spousta dalších. Jako fyzicky handicapovaný hráč se zajímám o technologie pro lidi s vadami. Zaměřuji se také na hráče s psychickými nemocemi, protože sám mám kvůli poškození mozku od narození panickou poruchu. Celoživotní PCčkář (od šesti let), který si po třicítce pořídil Switch Oled. Občas podpořím (nejen) herní projekty .

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle