Dnes jsem obdržel pakl Score CD, díky kterým je má sbírka SCORE placek do roku 2000 již téměř kompletní. Zkusmo jsem se zabořil do obsahu a ze Score CD 33 jsem vyškrábl pre-release obrázky ze strategie Starcraft. Jde samozřejmě o známý materiál, na internetu se dohledat dá, ale přišel mi jako zajímavé téma k diskuzi. Tedy - diskutujme :)
Takhle vypadala alfa verze v okamžik prezentace na E3 1997. Znalec si okamžitě všimne zásadních rozdílů. GUI je rozložením blízko finální verzi, přesto jsou rozdíly výrazné, a grafika celkově doznala v průběhu dalšího vývoje zásadních změn. Všimněte si i jednotek - Goliath střílí laserem, Dragoon pálí salvu projektilů místo finálních koulí plazmatu, terranská drop-ship je podstatně masivnější atd.
A jako bonus se mezi obrázky ze hry nacházela i trojice artworků.
Pro pořádek připojuji ještě screen ze skutečně rané alfy (1996), či spíše techdema, kde jako základ zcela zjevně sloužil engine z Warcrafta 2.
Chcete vědět víc? Výtečně! Pak mrkněte na blizzardarchive.com, kde najdete desítky screenshotů z různých stádií vývoje.
Ten posledny screen v tej dobe komunika hanlivo oznacovala ako „Orcs in Space“ a prave vdaka hentej reakcii hracov sa Blizzard rozhodol engine pre buduci Starcraft poriadne prekopat.