Záměrně jsem se v titulku vyhnul slovu "klasika", protože ke střílečce Depth Dwellers mi neštymuje. Jde o hru z období klonů Wolfensteina 3D (1992), které vycházely kolem poloviny devadesátých let, tedy ve chvíli, kdy FPS akcím kraloval technicky značně pokročilejší DOOM (1993) & DOOM II (1994), nebo dokonce Duke Nukem 3D a Quake (obé 1996).
Wolf klony byly vesměs nenápadité, nudné, často dokonce horší, než sám pravzor. Jejich hlavní devizou byla nízká cena a také hlad po čemkoli hratelném v nově etablovaném žánru, případně ještě nízké hardwarové požadavky či shareware model distribuce.
Depth Dwellers (1994) na první přímo archetyp takového obvyklého klonu Wolfa - engine přibližně na stejné úrovni, grafika nepřátel horší, drobné bodíky hra získává za texturované stropy a podlahy, herní náplň podobně ubíjející... nicméně nějaké pozoruhodné novinky tu přeci jen jsou. V první řadě hra podporuje 3D brýle, v řadě druhé umožňuje pohled nahoru a dolu, a také skákání a krčení. Jenže co naplat, když o adresář vedle máte DOOMa, tohle vás k motání se v pravoúhlých bludištích nepřesvědčí.
Přesto - i průměrné hry jsou nedílnou součástí historie a je jen dobře, když jsou bez problémů dostupné, jako právě Depth Dwellers, kteří jsou nově k zakoupení na Steamu. Za ta dvě eura hra možná stojí, máte-li pro podobné kousky slabost :)
Navíc je tu takový sympatický detail - vývojářské studio TriSoft, které má hru na triku, bylo manželské duo Bradley N. Bell a Elizabeth A. Piegari. A studio TriSoft Legacy, které hru nyní distribuuje, jsou pravděpodobně potomci původních autorů. Jinými slovy děcka našla starou hru, kterou v devadesátkách splácali taťka s mamkou, a rozhodla se z toho vyrazit nějakou tu kačku na svačinu. A to je fér :)
Btw. doporučuji si dobře prostudovat oficiální minimální požadavky:
- Procesor: Snail Trail Pro
- Paměť: 48 MB RAM
- Grafika: Blurry Vision 9000
- Úložiště: 48 MB
- Zvukovka: Tin Can Acoustics
Tak z těch požadavků rozumím pouze 48 MB RAM.
Je tedy vidět, že ona děcka jsou mladší ročník a těch „48 MB“ jim přišlo jako komicky nízká hodnota… Kdyby děcka věděla!