REMC2 je zbrusu nový a na základě reverzního inženýrství vystavěný engine pro Magic Carpet 2. Vývoj běží už nějakou dobu, nedávno byla ovšem uvolněna testovací beta verze, které sice k dokonalosti nějaký ten ždibíček chybí, je ale plně hratelná. Což znamená, že si tuto původně DOSovou záležitost můžete pustit z pohodlí nepřekonatelných Windows.
Stačí stáhnout připravené binárky a nahrát k nim originální datové soubory. Ty najdete buď na originálních plackách, nebo na GOG, kde se dá plná verze Magic Carpet 2: The Netherworlds pořídit za necelých 6 eur. Balíček s enginem se může zdát podezřele macatý (cca 190MB), má to ale odůvodnění - obsahuje mimo jiné i hudbu v OGG formátu a grafiku chytrými algoritmy (ESRGAN) převedenou do vyššího rozlišení.
Přikládám postup instalace pro GOG verzi - rozbalte REMC2 na disk a do adresáře original-game-GOG nahrajte kompletní obsah složky Magic Carpet 2, kterou vytvořil GOG instalátor. Tedy včetně DOSBOXu a dalších GOG-only souborů. Poté z adresáře REMC2 spusťte dávkový soubor extract-GOG-CD.bat, který sáhne do složky original-game-GOG, spustí Dosbox, namountuje CD image a vyextrahuje si potřebné soubory.
No, a teď by se hodilo krátké rozjímání nad plynulostí kobercového letu a jásání, že je Magic Carpet 2 remake na světě, žel hra mě spadne hnedle po odpálení první mise. Proto také ten jalový ilustrační obrázek. Ale třeba budete mít víc štěstí :)
Hura! Az to poslape, kobercove orgie zapocnou!
Člověče, já tuhle Aladdinovu noční můru nikdy pořádně nehrál, stojí to za to? Chvíli jsem si zalítal v jedničce, jenže jsem línej na čtení manuálů, a tak mi nějak nebylo jasné, co je cíl :)
Mě to svého času docela nadchlo, ale hlavně tedy druhý díl. Je to zvláštní hybrid leteckého simulátoru a Populous. V podstatě jde o to vymlátit ze všeho živého manu, tu obarvit/označit k vyzvednutí balónovou letkou ke konečnému bezpečnému uskladnění ve svém hradě. Čím více many, tím více zvládáš kouzel a tím rychleji je umíš sesílat na svět pod sebou. Z duše hry Populous jsou tu i vesničky, které nemusíš pro manu nutně zničit, stačí jen vlastní barvou označit každou budovu. Hrady lze vylepšovat, zvyšovat kapacitu, přidávat různé druhy obranných věží v rozích, samozřejmostí jsou lučištníci na ochozech. Levely jsou ve dvojce nápadité, se spoustou naskriptovanych události a kouzla (zvláště ta pokročilá) často i výrazně přetváří krajinu.
Byl to ve své době super atmosférický počin a hodně originální její koncept který se předtím a potom už nikde nezopakoval. Naprostý samorost a unikát herní historie.
bohužel to vypadá že je to mrtvé
už přes rok tam není žádná aktivita