Marně a beznadějně se Amiga snažila držet krok s PC, konkrétně s FPS akcemi, konkrétně s Doomem. Nicméně bojovala srdnatě a kvalitní tituly jako Gloom, Breathless či Alien Breed 3D jsou toho důkazem.
A právě Alien Breed 3D si nyní můžeme užít i na PCčku, a to ve formě totální konverze pro Zdoom / GZdoom. Projet Osiris, jak se předělávka jmenuje, samozřejmě těží z výhod moderního enginu, vysoké rozlišení a podpora současných standardů ovládání jsou tedy samozřejmostí. I přes tyhle vychytávky se atmosféru originálu podařilo vystihnout na výbornou, aspoň tak praví vox populi.
Zkonvertováno je všech 16 map z původní hry, s drobnými změnami v rozmístění monster a předmětů. Nový je též HUD a přibyla i hrstka textur a vizuálních efektů. Překvapením mezi zbraněmi je nůž, který v originálu nebyl. Zajímavá novinka zdůrazňující tehdejší technická omezení je doplnění diagonálního natočení některých nepřátel, v AB3D na amize všechna monstra stála vždy čelem / zády k vám či bokem.
Tedy směle do akce! Project Osiris je distribuován s nakonfigurovaným GZDoomem, stačí rozbalit, spustit a okamžitě hrát.
Dneska jsem to prvně nastartoval. Abych řek pravdu, v tehdejších dobách jsem vždycky radši hrál ty hry, co měly pixely v rozlišení 1×1 (Breathless, AB3DII…) na rozdíl od rychlejších rozplizlin. Ty mě vždycky odpuzovaly takže i původní jednička AB3D (a původní Gloom), nikdy jsem to pořádně ani nerozehrál. Tohle je cesta jak to zkousnout. Takže jsem si naordinoval koronavirovou smaženici.