Na začátku roku jsem přispěchal se zprávou, že je ve vývoji OpenGL remake RPG klasiky Betrayal at Krondor. Mé nadšení bylo schlazeno smutným faktem, že k dispozici byly jen zdrojové kódy projektu, a chtěl-li bych navštívit známá místa, jako jsou Lamut či Krondor samotný, musel bych si binárky sám zkompilovat, což je bohužel mimo mé schopnosti. (Já bych na to nakonec asi přišel, ale zabil bych tím celý víkend ;)
Naštěstí sám autor projektu, mocný Xavieran, přispěchal pod původní šortku se zprávou, že nyní jsou dostupné binárky pro Windows. Upozorňuje ovšem, že ve hře je spousta chyb a nedodělků, a že zatím také chybí boj. Na druhou stranu si můžete projít několik prvních příběhových kapitol a pokochat se atraktivním světem plným polygonů, pohledných textur a atmosférického nasvícení. Zkusil jsem to, skutečně to funguje, otestujte též. Ke spuštění samozřejmě budete potřebovat původní datové soubory, což je v našich končinách ten nejmenší problém, stačí vylovit SCORE CD č. 89, kde byla hra přiložena zdarma.
Bez zajímavosti není, že projekt již nyní podporuje modování, je možné nahradit původní grafiku vlastními obrázky v PNG formátu. Tzn. i v případě, že nevládnete uměním programování v C++, je možné se zapojit a vytvořit velké věci! :)
Stránku projektu BaKGL naleznete na GitHubu, další informace se lze dočíst na nově založeném autorově blogu.
Jen upřesním, že toto je „source port“, ne remake.
Počkej, source port by to byl, pracoval-li by s původními zdrojáky, což nepracuje…
Nice, to mi uniklo, BaK je srdcovka, zatim nikdo nebyl schopny spachat tak dobre rpg se strukturou vypraveni jako vystrizene z knihy, jako se to povedlo tady.
Tak získání souborů je ještě jednodušší. Lze to koupit na GOG.
https://www.gog.com/en/game/betrayal_at_krondor
sluzby, video, po rozklikani vsetkeho co tu vidim ziadne video, stracate moj cas.
K tomu snad jen – ?