Výzva s odměnou: stvořte „shareware“ FPS akci!

Právě vyšlo: Half-Life 2 RTX

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

20 patronů přispívá částkou 2348 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Mám trochu problém chápat Half-Life 2 jako starou hru, neřku-li hru v kolonce "retro", ale co naděláte, je tomu již více jak 20 let, co tento průkopník žánru spatřil mlhu Steamu. A jelikož se hra dodnes těší oblibě, byla by škoda minout zásadní události, které se kolem ní točí.

A právě nyní se kolem Half-Life 2 obmotala chapadla ray tracingu a dalších moderních grafických vylepšení, jako jsou modely s vyšším množstvím polygonů, důmyslnější nasvícení, vylepšené textury a samozřejmě i nezbytná 4k rozlišení. Vše je dostupné ve formě komunitního modu Half-Life 2 RTX, který je volně ke stažení na Steamu.

Právě vyšlo: Half-Life 2 RTX

Jak název mírně napovídá, pokud chcete všechnu tu krásu okusit na vlastní bulvy, je nezbytná výkonná grafická karta ze stáje nVidia. Half-Life 2 RTX je vlastně tech-demo prezentující současné schopnosti nVidia karet - RTX Neural Rendering, NVIDIA DLSS 4 + Multi Frame Generation, NVIDIA Reflex... nechtějte po mě, abych vysvětloval, nebo dokonce věděl, co všechny ty nesmysle znamenají, nevím a moc mě to nezajímá. Moje fascinace schopnostmi 3D karet končí kdesi u GeForce 4 ;)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Právě vyšlo: Half-Life 2 RTX"

  • WIFT napsal:

    Asi bych rád viděl v týhle modifakaci Portal, kterej z HL2 vychází. Ale asi fakt jen viděl, protože grafiku na to nemám (hádám, že moje notebooková RTX3060 by s tím moc zábavy nenadělala).

  • JanO napsal:

    Portal už takhle vyšel předtím.

  • atreides napsal:

    Jojo, mám to podobně. Proto jsem přistoupil ke kompromisu že 2004 a dál je už neo-retro. :D

  • dude napsal:

    „.. RTX Neural Rendering, NVIDIA DLSS 4 + Multi Frame Generation, NVIDIA Reflex .. “

    neural = AI .. AI model sa snazi odhadnut ako by ten vysledok mal vyzerat, bez toho, aby sa to old-school velmi pracne spocitalo. Neuralna kompresia textur, neuralne materialy/shaders, neuralna keska pre RT nasvietenie, neuralne RT de-noise.

    vsetko pocnuc dneskom uz bude AI/neuralne. Klasicka rasterazia /pentium + voodoo/ je mrtva. Casom aj neuralna animacia, fyzika, samozrejme NPC.

    DLSS 4 – neuralne/AI coro moro s pixelami. vdaka AI – Vyssie rozlisenie, lepsia kvalita obrazu atd. „zadarmo“.

    Multi Frame Generation – engine hry vypocita 28fps a GPU dopocita dalsich „vlastných“ 4xkrat tolko interpolovanych fake frames k tomu na vyslednych par. 218fps.

    NVIDIA Reflex – jednoducha vec. CPU vypocitalo 100 fps ale GPU iba 92 fps .. tych 8 frames caka vo fronte na spracovanie, co ZVYSUJE latenciu .. zjednodusujem .. Nv Reflex teda urobi to, ze CPU rata tolko frames, kolko GPU zvladne, tym padom bezprizorne frames sa negeneruju, necakaju a ZNIZUJE to latencie = zivsie ovladanie.

Přidej komentář k příspěvku uživatele WIFT (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle