Mám trochu problém chápat Half-Life 2 jako starou hru, neřku-li hru v kolonce "retro", ale co naděláte, je tomu již více jak 20 let, co tento průkopník žánru spatřil mlhu Steamu. A jelikož se hra dodnes těší oblibě, byla by škoda minout zásadní události, které se kolem ní točí.
A právě nyní se kolem Half-Life 2 obmotala chapadla ray tracingu a dalších moderních grafických vylepšení, jako jsou modely s vyšším množstvím polygonů, důmyslnější nasvícení, vylepšené textury a samozřejmě i nezbytná 4k rozlišení. Vše je dostupné ve formě komunitního modu Half-Life 2 RTX, který je volně ke stažení na Steamu.
Jak název mírně napovídá, pokud chcete všechnu tu krásu okusit na vlastní bulvy, je nezbytná výkonná grafická karta ze stáje nVidia. Half-Life 2 RTX je vlastně tech-demo prezentující současné schopnosti nVidia karet - RTX Neural Rendering, NVIDIA DLSS 4 + Multi Frame Generation, NVIDIA Reflex... nechtějte po mě, abych vysvětloval, nebo dokonce věděl, co všechny ty nesmysle znamenají, nevím a moc mě to nezajímá. Moje fascinace schopnostmi 3D karet končí kdesi u GeForce 4 ;)
Asi bych rád viděl v týhle modifakaci Portal, kterej z HL2 vychází. Ale asi fakt jen viděl, protože grafiku na to nemám (hádám, že moje notebooková RTX3060 by s tím moc zábavy nenadělala).
Portal už takhle vyšel předtím.
Jojo, mám to podobně. Proto jsem přistoupil ke kompromisu že 2004 a dál je už neo-retro. :D