#hvdosdev

Pendulum pro Doom 2 – první demo je tu!

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

12 patronů přispívá částkou 1216 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Je tu už nějaký ten pátek, co pracuji na svém vlastním módu pro Doom 2 (tzv. megawadu) a moje vize je, že tento projekt přinese celých nových 32 map! Rozhodl jsem se ale zveřejnit prvních 11 map jakožto první hratelné demo, abych měl nějaký ten feedback od hráčů a viděl, jak se můj projekt vlastně (ne)líbí a jestli má cenu do toho investovat dalších několik let života.

Jednotlivé levely jsou tak trochu inspirované hrou Hexen II a jsou zasazené do různých prostředí - středověk, Egypt, Řecko, tibetský chrám, aztécká pyramida. Snažil jsem se měnit často prostředí, protože mě to tak baví. Pokud nemáte rádi bloudění a backtracking, věřte, že jsem jednotlivé levely nadesignoval tak, aby měly spíše lineární postup a jednodušší akci.

Pendulum pro Doom 2 – první demo je tu!

Pokud se tedy budete nudit a dostanete chuť si zahrát nějaké nové mapy pro Doom 2, dejte Pendulum šanci.

Link na stažení tu: https://liquiddoom.net/upload/files/pendulum_demo1.wad

A tu je krátký sestřih toho, jak megawad vlastně vypadá:

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"Pendulum pro Doom 2 – první demo je tu!"

  • Xspy napsal:

    Pokud to bude lepší než tragédie Ancient Aliens ,tak má místo na světě jisté ;)

    • aargh napsal:

      Tragédie Ancient Aliens? Vždyť to je jeden z nejpopulárnějších megawadů posledních let, který vyhrál i Cacoward

  • aargh napsal:

    Díky, snad bude čas vyzkoušet.

  • Rootan napsal:

    Stáhnu a vyzkouším, ale asi až za dlouhých zimních večerů.

  • Doomtrooper napsal:

    Díky, stáhnu a určitě pokračuj v tvorbě. :)

  • aargh napsal:

    Takže:
    Hrál jsem to na GZDoom se zapnutým mouse lookem.

    Level design je moc pěkný. Spousta detailů, zajímavé textury. Architektura je parádní. Jediná výtka k vizuální stránce by byla asi ta, že hodně levelů je příliš světlých a hlavně v těch chrámových sálech pro to není důvod (viz třeba mapa 8). Víc bych si celkově vyhrál se světlem a s kontrastem.

    Pokud jde hratelnost, je to hodně jednoduché. Řekl bych, že je to ještě jednodušší než základní Doom 2. Levely jsou hodně otevřené a ve spoustě místností je tolik místa na běhání, že nepřátelé nemají skoro šanci mě trefit. Největší hrozbou tak bývají hitscanneři, ne větší monstra. Problém je to hlavně v úvodních mapách, kde jsou v obří prázdné místnosti tři impové. Ve finálních levelech se obtížnost zlepšuje, ale celkově bych přitvrdil.

    Přidal bych celkově monstra, samozřejmě adekvátně k arzenálu (nikdo nechce pižlat pět baronů brokovnicí). Ty chrámové haly si o větší bitku říkají. Jen bacha v těch otevřených městských levelech, kde se monstra toulají po celé mapě, tam je lepší je dávkovat postupně třeba otevíráním monster closetů. Případně lze obtížnost zvednout konstrukcí místností. Může třeba něco překážet circle strafingu, monstra můžou útočit z víc stran atd. Obojí tam už teď občas používáš.

    Každopádně celkově mě to dost bavilo a celý megawad bych si určitě zahrál.

    Ještě pár poznámek:
    Na mapě 2 jsem nedokázal otevřít secret. Jak se to udělá?
    Na mapě 7 je těsně před koncem místnost s arachnotrony. Je tam i láva, která ale nepálí.

    • aargh napsal:

      Ještě jsem zapomněl napsat, že jsem každou mapu začínal pistol startem.

    • Pollux napsal:

      Ahoj, tak díky za feedback a snad se ti to líbilo :)

      Co se týče světlosti… ok – zkusím se pak podívat a třeba trochu snížit některá místa, ale problémem je, že se to každýmu zobrazuje trochu jinak (záleží na jasu monitoru, jasu nastaveným ve hře, světlo IRL atd). A taky není moc možností jak to nastavit, protože světlost může nabývat jen hodnot mezi 0 a 255. Cokoliv menšího než 100 je absolutně tma. Další věc je, že pak mezi jednotlivými hodnotami je minimální rozdíl. Tj. třeba 160 a 162 vypadají skoro stejně. Musíš mít aspoň 32 bitů rozdíl, aby to bylo „viditelné“, takže nakonec ve výsledku tam máš jen pár možností světlosti. Plus cokoliv nad 255 je prostě hrozně světlé.

      Ostatní tedy mají lepší talent na ten kontrast a hraní se světly, přiznávám, ale prostě není moc kam jít :)

      Jinak „příliš velké prostory“ a „příliš nízká obtížnost“ už je taková běžná věc, na kterou si lidé odjakživa stěžují v mých mapách. Snažím se je dělat menší, snažím se je dělat těžší, ale stejně si na to pořád lidé stěžují, takže zřejmě postrádám i nějaký talent v téhle oblasti. Nevím.

      Jinak s tou obtížností je to složitý, protože je to hodně subjektivní… tj. pošlu to nějakému zkušenému hráči a ten „moc lehký“ a pošlu to třeba nějakému kamarádovi a on „to je moc těžký“, tak si nevybereš a otázkou je, jestli se chci třeba při obtížnosti zaměřit na zkušenější hráče nebo na ty víc causaul… Jinak já jsem celkově špatný hráč, což se do mých map trochu promítá, no…

      Osobně jsem plánoval spíše hodně přitvrdit až tak od půlky (tj. někde od mapy 15)

      „Na mapě 2 jsem nedokázal otevřít secret. Jak se to udělá?“ – no, ono se to otvírá samo, když přejdeš jednu neviditelnou čáru poblíž, ale jinak to otevřít jako takhle nejde :)

      „Na mapě 7 je těsně před koncem místnost s arachnotrony.“ – nahoře na tom mrakodrapu? Není to krev?:)

      • aargh napsal:

        Já si na velké místnosti nestěžuju, já je mám rád, jen je v tom prostoru škoda nemít víc terčů Hele samozřejmě ber moje připomínky jako zcela subjektivní, je mi jasný že všichni hráči nejsou stejní.

        Pokud jde o obtížnost, nejsem ani začátečník, ani úplný profík. Sunder nebo Okuplok hrát nezvládám Ideální level obtížnosti pro mě je někde na úrovní Eviternity, Speed of Doom nebo UAC Ultra (z těch známějších wadů). Ale samozřejmě nastav si to podle sebe, není nic špatného cílit na víc casual hráče. Btw řešíš monstra podle nastavení obtížnosti nebo je jich ve všech stejně?

        Btw je super, že podporuješ pistol start. Mě už to jinak ani nebaví.
        Jo a zkoušel jsem to i s Brutal Doomem a hraje se to taky dobře.

        Každopádně dobrá práce. Vizuálně se mi to moc líbí.

        • Pollux napsal:

          ok, tak ještě jednou díky za feedback.

          Nejen, že počet monster se na každou obtížnost dost liší, ale někdy jsou dělal i záměny, kde je třeba na jednu obtížnost hell knight a na vyšší pak baron atd.

          Někdy na vyšší obtížnost chybí některé zbraně (např. BFG v mapě 11)

          Pistol start je dneska už takový standard :)

      • aargh napsal:

        Ta nepálivá láva je ještě před teleportem na mrakodrap. Leží v ní předmět computer map.

  • Doomtrooper napsal:

    Zatím mám za sebou 5 levelů a dělám si poznámky, za mě zatím super zábava. Určitě pokračuj. „)

  • Xspy napsal:

    Ty dlouhé schody do krypty ,ta Gilotina ,ty paprsky slunce ☀️ na podlaze ….jo tyhle detaily mám rád :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle