Už jste na to určitě narazili mnohde jinde, takže jen stručně - v rámci nějakého pohnutého duševního cvičení v Microsoftu ukuchtili speciální verzi FPS klasiky Quake II. Nechali jeden ze svých pokročilých AI modelů (WHAMM - World and Human Action MaskGIT Model) nastudovat gameplay prvního levelu zmíněné hry, z kterýchžto poznatků nyní umí AI generovat trojrozměrný svět po vlastní ose, a to velmi svérázným způsobem, jak ostatně můžete okusit na vlastní WASD klávesy.
Už po pár vteřinách hraní je zjevné, že jde pouze o technologické demo, byť bezesporu fascinující, jelikož po stránce herní stojí AI Quake II za pendrek. Pomineme-li otřesně neresponzivní ovládání, je hlavní problém délka, po kterou umí AI udržet kontext, jde o necelou sekundu (0.9s). Což zcela konkrétně znamená, že vše, co zmizí ze zorného pole na delší dobu, je pryč nenávratně, a při pohledu zpět je to generováno znovu.
Dává to prostor skutečně unikátním herním mechanikám, kdy lze nepřátele eliminovat tím, že se na vteřinku zahledíte na nohy :) Generování nepřátel je skoro až strašidelné - je tam, není tam, je to jen duch, stín dávno zemřelého vojáka, lapený v osidlech nekonečné trýzně?
Stejný chaos se týká i architektury levelů, připravte se na nekonečnou porci neeukleidovských prostor - dveře, chodby, místnosti, vše se generuje z velké části náhodně, stačí mžik a všechno je jinak, byť stále plus mínus v intencích originálního levelu, na jehož datech je AI natrénována. Je to jak hrát Quake II s pokročilým Alzheimerem, takže dost možná jde vlastně o takové okénko do budoucnosti... ale ne, nestrašme, takhle jsem si ty LANky v důchoďáku nepředstavoval! :)
Další info naleznete přímo na webu Microsoftu.
Nejnovější komentáře