ClassiCube je open-source sandboxová hra s kostkami, na první pohled nikoli nepodobná fenoménu Minecraft. De facto jde o Minecraft tak, jak vypadal v roce 2009, dokonce je v roli klienta kompatibilní s Minecraft Classic servery. Hrát ale můžete samozřejmě i offline a užít si tak ničím nerušenou budovatelskou vanilla Minecraft experience, tzn. bez survival módu a jiných moderních vymožeností.
A co je nejlepší - hru si můžete užít i pod DOSem! ClassiCube je totiž portován na širokou řadu platforem a nebavíme se jen o platformách moderních. Mezi porty najdete verze pro konzole SEGA Dreamcast si SONY Playstation 2, verze pro Classic Mac OS (PPC i 68k) a i zmíněnou verzi pro prastarý MS-DOS.
Její rozběhání bude trochu obtížnější, program totiž pro svůj běh potřebuje zdroje dostupné online, ale lze to obejít - jednoduše spusťte verzi pro Windows, nechte jí potřebné assety stáhnout, a pak je komplet nakopírujte k DOSové verzi hry. Jakžtakž to funguje :)
Nebudu lhát, nejde o hratelnou podobu hry, už jen rozlišení je příliš nízké na to, aby se v čemkoli dalo vyznat. Navíc mi pod dvěma různými verzemi DOSBoxu v podstatě nefungovala myš. Stejně tak nefunguje multiplayer. Port prostě není pro běh pod DOSem po stránce obsahu a rozhraní upraven, jde opravdu jen o zkompilování zdrojových kódů pro exotickou platformu. Ale kdo ví, kdyby se toho chytil někdo schopný...
ClassiCube pro DOS stahujte zde.
> už jen rozlišení je příliš nízké na to, aby se v čemkoli dalo vyznat
Tahle věta „o Minecraftu“ mě docela pobavila :)
Co by mě ale docela zajímalo, jsou HW nároky. Pojede to na 486ce?
Jinak rozjet TCP/IP pod DOSem by asi neměl být takový problém, jen nevím, jak do toho dneska umí hodit vidle různé zabezpečovací nesmysly jako https, certifikáty apod.
Na herní obsah by to rozlišení stačilo, ale rozhraní by potřebovalo upravit, jinak je to fakt maglajz :) Na 486ce to spíš nepojede, mám nastavený pevný cykly, který tak nějak ústí ve výkonnou 486ku, a motá se to kolem 1fps. Až při „auto“ se mi to hýbe kolem těch sedmi osmi.
TCP/IP pod DOSem je v klidu, s tím už jsem si hrál hodněkrát, ale jak píšeš, SSL je problém, a jelikož si to stahuje data snad i z oficiálních serverů, neřekl bych, že to z DOSu bude úspěšné. Třeba někdy najdu chvíli to otestovat.