Někteří fandové starých her se nezastaví před ničím.
Stunt Island (1992) je letecký simulátor pro DOS a ač jeho sláva nedosahuje takových velikánů, jako jsou třeba Microsoft Flight Simulator či Flight Unlimited, udržel si dodnes věrnou skupinu příznivců. A to především díky možnosti ze záběrů ve hře zachycených vytvořit krátký film, viz nedávný počin Upoutávka na TOP GUN ve Stunt Island.
Jeden z fandů této letecké klasiky, Alberto Marnetto, se pustil do reverzního inženýrství s cílem vyždímat z prastarého 3D programu detailnější zobrazení. Nebudu vás napínat, povedlo se, celý proces je podrobně zdokumentován na této stránce. Výsledkem je úroveň detailů, která přibližně odpovídá hodnotě 800%, byla-li by nastavena přímo ve hře (kde je příslušné nastavení pochopitelně omezeno stropem 100%). Hra vám s tímto nastavením zobrazí podstatně více objektů.
Výsledky bádání Alberto publikoval jako samostatný patch, pokochat se nevídanou krásou tak můžeme i my ostatní, stačí si na GOG zakoupit kopii hry a přes spuštěním patch aplikovat.
toto je sprava dekady.
Rozpípal se mi detektor sarkasmu :) Zpráva dekády to samozřejmě není, nicméně pro web, který se na podobné fórky ohledně starých her specializuje, je to myslím dobré dost.
stara poly hra, ak som schopny zmenit engine tak, aby zobrazoval 10x viac objektov, 10x dalej na 60 fps, tak jeto sprava dekady, staci si to predstavit.
Na 60 FPS netrvám ;) Mně stačí kinematických 24 a jsem v DOSu spokojen …
V podstatě to posouvá hranici , od které se zobrazují detaily ….něco jako volba ultra Highdetails ;) …..Ale taky mne to láká znovu zkusit