Úplnou náhodou jsem dnes narazil na hříčku, která okamžitě upoutala mou pozornost. V první pikosekundě jsem daný screenshot považoval za klasiku Raptor: Call of the Shadows, ale v pikosekundě další se můj mozek vzepřel a donutil mě k aktivitě. Protože co tam hergot dělá grafika z Warcrafta jedničky?!
Ukázalo se, že nekoukám na Raptora, ale na K.O.S., což je středoškolské dílko, které jednomu z autorů posloužilo u maturity coby doklad jeho programátorských schopností. (Já jsem pro svou maturitu slepil MP3 přehrávač v Delphi, asi 30 minut práce, prošlo mi to! ;)
Pánové Peeta & BCK vytvořili Kosa v letech 1997/1998. Kdepak je jim asi konec? Odmaturovali úspěšně? Vydali se na dráhu herního vývoje? Nebo dodnes úpí v žaláři poté, co se na ně vrhli právníci Blizzardu a Apogee? To už se asi nikdy nedozvíme.
A copak nám autoři samotní říkají o hře v doprovodném readme?
Tak tuhle střílečku dělal Péťa k maturitě, no a protože se na to pak vysral, tak mi to dal a já do toho dodělal hudbu, další levely, opravil nějaký chyby a dal tu hromadu bordelu dohromady. Stejně je tam ale někde ještě pár chybiček, protože se to vobčas seká :-( Chce to dost rychlej počítač - hra jde i na 286ce, ale nestíhá vykreslovat a v titulkách lítá vobraz. Já to dělal na AMD K6/266MHz a šlo to krásně.
Hrát se to moc nedá, K.O.S. je bullet hell na entou, za chvíli je hotovo, ale jako studijní materiál to může být užitečné, zdrojové kódy v Pascalu jsou přiloženy. Takže jestli makáte na soutěžní hře, tady máte inspiraci ;)
Aktualizace:
Další výzkum objasnil, že autor vystupující jako BCK / blacky_inc / Blacky Crackware Incorporated má na svědomí ještě hříčku 666.
Já si tuhle hru pamatuju, že byla přiložené k software Game Maker, jako sample, kde sis mohl prohlížet, jak je to udělaný, abys pochopil, jak tvorba her funguje..
(nebo to bylo něco velice podobného)
To bylo něco jiného, ale u GameMakeru skutečně byla podobná ukázka, pamatuju, že jsem si s tím hrál a měnil grafiku / hudbu :)