Nedávno jste mohli obdivovat Unreal pro konzoli SEGA Saturn, nyní v pomyslném mrakodrapu generací sjedeme o patro níže, a podíváme se, jak (by) mohl vypadat Starfox na konzoli Mega Drive.
Starfox je 3D střílečka, která vyšla roku 1993 pro konzoli SNES. Jelikož základní konzole neměla dost sil, aby zvládla posouvat polygony v požadovaných objemech, byl na cartridgi se hrou přítomen "3D akcelerátor", známý Super FX čip. Díky němu Starfox dosáhl na sice kolísavý, ale vcelku hratelný framerate.
Připravovaný Starfox pro Mega Drive / Genesis si ničím podobným nepomáhá, vše oddře stará dobrá Motorola 68000. Framerate sice kolísá trochu znatelněji, než ve SNESovém originálu, ale v ideálních případech dosáhne minimálně na ty samé hodnoty, někde je možná dokonce i předčí. Holt blast processing ;) Ale nalejme si čistého vína, se zdatností, s jakou dnešní vývojáři ohýbají starý hardware, by podobné triky pravděpodobně zvládl i holý SNES. V každém případě - fascinující.
Starfox pro Mega Drive vám přináší GASEGA68k, jehož práci můžete znát z předchozích kousků, jako např. Ano, i SEGA Mega Drive zvládne SNESový Mode 7
New video of current status of Starfox demo for Sega Genesis/MD.
The scramble intro sound and the music during gameplay are streaming sample rate at 12khz (2 to 1 compresion adpcm type, the same format I used on wolf3d) playing with the z80. #starfox, #SegaGenesis, #Megadrive pic.twitter.com/iIL7T2CSLz
— Gasega68k (@gasega68k) January 5, 2023
“ by podobné triky pravděpodobně zvládl i holý SNES“
SNES pouziva 8/16 bit Ricoh 5A22 @ 3.58 MHz a ten by to nedal. Motorola je vyrazne vykonnejsie CPU a tych 7-8Mhz co ma Amiga, Atari ST alebo MD je skutocne minimum pre jakz takz 3D grafiku.
No, jak píše mance. Holý SNES by to fakt nedal. Jeho procák je vlastně jen trošku vylepšený procák z C64, běžící na 3.58Mhz. Proto tam má tolik her v cartridgi nějaký ten SuperFX čip nebo něco podobného navíc, aby se to vůbec hýbalo. Hry bez přídavného čipu pak vypadají jako F1 World Championship, porovnejte verzi Megadrive vs SNES, ten rozdíl je propastný. Ono je celkem škoda, že na Segu vzniklo tak málo polygonových her. Amiga a ST ukázali, že když se chce, jde to na MC68000 fakt celkem svěže a hratelně (No Second Prize, Zeewolf, Hunter atd).