MilasPce z místního fóra dostal pod ruce takový zajímavý kousek hardware, desku KM-OPTI291-7 s procesorem 386SX / 40MHz, čipsetem OPTI291 a 64kB L2 cache. Tedy poměrně nestandardní konfigurace a v zásadě nejrychlejší 386SX vůbec, zvláště po doplnění o 387 matematický koprocesor. Hlavní otázka je samozřejmě nasnadě - jak na téhle konfiguraci běží Quake? Inu, velmi dobře, dosažených 0,5 fps je s trochou sebezapření naprosto dostatečných a plně hratelných! ;)
A komu by to snad bylo málo, i když pochybuji, že se mezi námi takoví nároční jedinci pohybují, může si místo Kvejka zahrát raději klasický Doom, ten se samozřejmě hýbe ještě mnohem plynuleji, dosahuje sametových 8,4 fps, a to prosím v plné okně! Pro úplnost, použitou grafickou kartou je ISA OPTI 077 / OPTI 82C931.
Z toho Kváka je dobrý krokovací dungeon.
Však taky Milas napsal „projdeme si“:)
Doom jsem dlouho hrával na 386 DX 40, 4 MB RAM a ISA Trident 512 kB.
Byl to můj první PC a přišlo mi to hratelné úplně v pohodě :-) a to jsme ho hráli po síti asi 140 metrů dlouhé na 4 PC. To byly doby :-)
Ty patreaony a ostatní platební platformy mě neskutečně štvou. Nerozumím tomu, ale nejde to jednoduše nastavit na např. transparentní účet, co bych jedním kliknutím, nebo QR kódem zaplatil, třeba 20ku, nebo pajdu dle mne. Omlouvám se za mimotéma, ale registrovat se na různých platebních platformách už asi není pro mne (45+). Váš web mě baví, ale nejsem takový fanoušek, co bude odebírat měsíčně. Hele nic neměňte, pokud to funguje. Třeba jsem jen QR pro koblížky na stránkách nenašel. :-)
Díky za podporu! :) QRko připravené je, viz https://www.high-voltage.cz/financni-prispevky/
Chybí mi tam myslim podstatná věc – v jakym to je rozlišení ? 320×200 ? Já měl za to že min. požadavky byly 486 a váš a ona stačila 386 s koprem nebo je to nějaký jiný port ?
Tomu Quakovi se nedivim ale DOOM bezel normalne na DX-40 se 4 MB RAM a 1MB Video kartou na 640×480.
No, „normálně“. Dal se hrát. Víceméně. Ale pořád si přinejlepším někde kolem 10 fps v plném okně. A jak to myslíš s těmi 640×480? Původní Doom neběžel v ničem jiném než 320×200.
„Normalne“ sa to dalo hrat mozno v dobe, kedy sme nic lespie nepoznali, a mysleli sme si, ze to sekanie je „normalne“. Nikto bez kyblu sebetryzne dnes za 386 nesadne s myslienkou, ze su pojde zahrat Dooma, pretoze „volakedy to tam bezalo perfektne“…
Asi tak. Tehdy nebylo zbytí, hrálo se na tom, cos měl na stole, ale v případě Dooma prostě stálo cokoli pod 486DX vyloženě za hovno :)
Vy prostě nemůžete tu minutku počkat, než doletí kulka, nebo kam pořád kvaltujete?!:)
Copak o to, na tu hitscan kulku bych i počkal, ale co rakety?! :)
Rychlost v zásadě odpovídá rychlosti 3D her na 8-bitech postavených na 3D Construction Kitu :-) Ten měl taky asi 1fps.