Zdrojové kódy původní verze FPS akce QUAKE 2 jsou dostupné přes 20 let, do světa byly vypuštěny už v roce 2001 a jsou ke stažení např. na GitHubu. Vznešená tradice uvolňování zdrojáků her od id software pokračuje, před několika dny totiž byly uvolněny i zdrojové kódy verze remasterované (viz Právě vyšlo: remasterovaný QUAKE II, pro některé zcela zdarma). Pokud jste tedy protřelými modery, můžete se ponořit do studia novinek a změn, které dělají z prastaré střílečky svěží dílo, hodné zahrání i v roce 2023 - reakce na remaster jsou více než pozitivní :)
Mimochodem - stejně jako v případě remasteru prvního dílu, platí i pro QUAKE II, že kdo si ponechá zapnuté filtrování textur, půjde do pekla, které bude plné plamenů, ostnů, hřebů a jídelnové mlékové polívky.
Originální Quake 2 měl ovšem filtrované textury, takže to je ten správný autentický vzhled ;)
Samozřejmě až na softwarový renderer, který ale nebyl plnohodnotný (například chybělo barevné osvětlení).
Chápu to tak, že čtverečkované textury jsou teď módní a „retro“.
Jenže tohle filtrování vypadalo dobře jen a pouze na CRTčku, na LCD je to imho mnohem lepší vypnout :)
Už si úplně nevzpomínám, ale mám dojem, že v originále ani vypnout nešlo. Tedy ne přes menu, možná přes konzoli nebo nějaký hack.
Je to možné, že to bylo natvrdo. Každopádně právě tohle je jeden z důvodů, proč ty rané 3D kusy dnes vypadají vesměs děsně. Tehdy šlo o „wow“ efekt, a na CRT to fakt vypadá relativně pěkně, ale na LCD, a nedejbože v nenativním rozlišení, je to hnusné :)
K atmosféře quakea 2 ty filtrované textury v nízkém rozlišení patří. Neoznačil bych je za hnusné. Naopak jsem rád a cením, že se se v remasteru nesnažili o nějaký znatelný upscale.
Kdo má raději kostičky, je to na něm, ale v tomto případě se jedná o pseudo-retro. Za mě pro autentický zážitek hrát jedině s filtrováním ;)
Stesk po CRT možná někdo (já ne) vyřeší dokóděním CRT shaderu, když je kód otevřený.
https://github.com/Franticware/miscellaneous/blob/0c891118af82b0ba4d1d8c102cb01914f7efde64/images/screenshots/q2video.jpg