To jsou mi novinky! Šestnáct let staré! Nevím jak mně, velkému fandovi DOSové závodní klasiky Stunts, mohl projekt ReStunts tak dlouho unikat? Jak název napovídá, jde o zdrojové kódy pro Stunts získané reverzním inženýrstvím. Což by samo o sobě bylo zajímavé, nicméně pro běžného hráče nijak extra přínosné, nebýt několika málo modovaných verzí hry, které na ReStunts staví.
Konkrétně mi jde o mod SuperSight, který hře zásadně vylepšuje zobrazovací vzdálenost, a to o o 10 polí v každém směru. Vzdálenější objekty jsou navíc nyní renderované nezjednodušené, v plném detailu, tedy aspoň dokud to dostupná paměť dovolí. Na vaše časy samozřejmě větší dohlednost nebude mít vliv, ale je to pěkné, když před vámi všechny ty hupy a veletoče nejsou zbytečně schované!
- Před
- Po
Jak si SuperSight zahrát? Začal bych stažením ReStunts z GitHubu, v archivu se zdrojovými kódy najdete i plnou verzi Stunts. Dále stáhněte SuperSight samotný, zkompilované EXE najdete na stránce autora. Nahrajte ke hře a spusťte. Hotovo, zírejte na (vzdálený) drát.
Domácí úkol: zjistit, jak moc nová míra detailu ovlivňuje hardwarové nároky hry, tzn. vyzkoušet SuperSight na PC s procesorem 386 či 486.
A pro úplnost - druhým zajímavým modem je Stunts Ferrari Edition. Nikoli překvapivě jde o modifikaci hry zaměřenou na supersporty Ferrari. Nezkoušel jsem, zkuste :)
lepsia draw distance je v tych proto 3d hrach nad zlato.
Paráda! Mládí zpět :-)
Takže prvé, čo musím skritizovať je nemožnosť nahodenia zvukovej karty.
Jde to přes příkazovou řádku pomocí parametrů:
/spc – PC speaker
/ssb – Sound Blaster
/sad – AdLib
/smt – MT-32
Potvrdzujem. Potom hre už nie je čo vytknúť a určite stojí za to. Preklasifikoval by som domácu úlohu na procesor 286, ak je to skompilované aj preň.
No a otestoval som to na Pocket 386 s procesorom 386SX 40 MHz a na hre nepoznať žiadny rozdiel. Ide to úplne normálne, len škoda tej zvukovej karty.
Author of the mod here. Thanks, yours is the first report confirming that the patch running fine on real hardware!