Portování Dooma na smyslné i nesmyslné platformy stalo se oblíbenou kratochvílí geeků celého světa, ale v právě teď, v tento okamžik bylo dosaženo absolutní harmonie a naprosté dokonalosti. Jsme v bodě, ke kterému evoluce směřovala již od prvního slizáka, kterého moře odvrhlo na souš. Doom byl spuštěn v Doomovi.
"Doom in Doom" využívá exploit, který umožňuje navěsit na existující interní funkci P_SpawnMapThing vlastní spustitelný kód (ACE = arbitrary code execution). V tomto případě tedy kód Dooma. Není to samozřejmě tak jednoduché, je tam spousta černé programátorské magie :) Jde o stejný exploit, který byl stejným vývojářem vystupujícím pod přezdívkou kgsws demonstrován před lety prostřednictvím "hada" spuštěného přes obrazovku hry. "Doom in Doom" je ovšem zcela jiný level.
Fascinující je, že vše se děje v čistém a původním Doomu 2, tzn. vanilla verzi, nejsou použité žádné moderní a vylepšené porty. Pro modování původního Dooma to otevírá zcela nové možnosti, jak ostatně kgsws ve videu prezentuje.
Husťárna největší. ještě mě napadlo, když to tak poslouchám na youtube – jestli pan kgsws není Čech. Ta jeho výslovnost angličtiny zní podezřele zdomácněle :-)
Tvl a víš že máš asi recht? Projel jsem jeho twitter, ale hle, dle tohohle videa má Twitter page v češtině :) https://twitter.com/_kgsws_/status/1475240710626492425
A já že se tak pohodově poslouchal ;D