DOOM dosáhl dokonalosti v roce 1994, kdy vyšel druhý díl s podtitulem Hell on Earth. Všechna další pokračování jsou sice poměrně zábavnými hříčkami (až na trojku, k té si cestu prostě nenajdu), nicméně velikosti pravzoru se zdaleka neblíží. A přece, nový obsah je potřeba, protože byť je engine původního Dooma mistrovským dílem, projíždět dokola 100x hrané úrovně v nezměněné podobě hraničí se šílenstvím!
Naštěstí o různé mody, nové epizody a totální konverze není nouze. Aktuálně diskutovanou novinkou je DOOM 4 Vanilla, což je 100% DeHackEd totální konverze inspirovaná restartem série z roku 2016. Jak už název napovídá, DOOM 4 Vanilla nepoužívá žádné z pokročilých možností moderních enginů typu Zdoom, naopak, drží se omezení originálního id Tech 1 enginu. Což ale neznamená, že nemá čím překvapit. Brutálně svižné tempo, mraky (staro)nových nepřátel, předělaný arzenál a několik povedených kejklí, jako jsou cákance krve na podlahách či monstra s širší paletou schopností.
Užít si můžete trojici nových map, nebo se prostě pusťte do Doom 2 úrovní v novém pojetí. Potřebujete jediné - originální doom2.wad.
Sorry, podla mna dokonalosti dosiahol uplne na zaciatku. Doom1, hlavne prve 2 epizody su super, potom ide dole kvalita, akurat dvojhlavnova brokovnica je super z 2.
Ta atmosfera a level design z 1tky sa uz nepodarila prekonat.
+ hudba. Hudba je v 1tke podla mna tiez doteraz neprekonana
První dvě epizody jedničky jsou výborný, ale dvojka má stejně tak nálož skvělých úrovní (uznávám, zároveň jsou tam i kusy, které je bolest hrát) a bez tý dvouhlavňový brokovnice to prostě neni ono :)
Demake je ale super napad :) jsem na to zvedavej, hlavne jak resili mista kde jsou mosty ci bylo nutne se pohybovat dost vertikalne. No tesim se, pracovni vykonnost opet klesne na uroven koaly v lete :)
Pařím teď DOOM the way ID DID a podle mě je to ještě lepší než Allien Vendetta… Podle mě je ID DID na úrovni originální hry. Za mě zatím nejepší wad :-)