#hvdosdev

Doom 32X Resurrection, co nebylo, ale mohlo být

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Nebudeme se pouštět do debat, který port Dooma pro domácí konzole je tím nejhorším, jestli 3DO, Saturn, SNES nebo právě 32X, ale můžeme společně kroutit hlavou nad smutným faktem, že v téměř každém z uvedených případů mohl být výsledek mnohem lepší, než ve finále byl.

Ať už šlo o mizerný a nestabilní framerate, osekanou grafiku, zkrouhnutý počet úrovní, otřesnou hudbu a další mnohá zjednodušení, výsledkem byl vždycky zmrzačený DOOM, na míle vzdálený dokonalému PC originálu. Ale nemuselo to tak být, ty rozdíly nemusely být tak citelné. Důkazem budiž DOOM 32x Resurrection, vylepšený port Dooma pro konzoli SEGA 32X.

Originální DOOM 32X je sice jakžtakž hratelný, ale kromě malého okna a nízkého framerate tento port trpí osekáním obsahu - pouhých 17 úrovní, žádné BFG, nepřátelé vždy natočení čelem k vám, žádný cyberdemon, žádný spider mastermind. K tomu přimíchejte malé herní okno, zjednodušené mapy a soundtrack, ze kterého by i mrtvého rozbolela hlava, a máte velký špatný.

Doom 32X Resurrection, co nebylo, ale mohlo být

Doom 32X bych ve sbírce měl. Samotný 32X nástavec bohužel nikoli :(

Naštěstí Doom 32X Resurrection řadu z těchto potíží řeší! Engine je svižnější a herní tempo má blíže PC verzi, FM soundtrack je zbrusu nový, nepřátelé mohou být natočeni všemi směry a mohou tak mezi sebou opět bojovat, a co je obzvláště skvělé - obsahu je větší porce. Nově je úrovní ne 17, ale celkem 24 - stejné, jako v portu pro Atari Jaguar, ze kterého Doom 32X Resurrection částečně vychází. Potěší i nastavení always run, úkroky mapovatelné na samostatná tlačítka a podpora pro SEGA Mouse.

Takže jestli máte nějakou z těch šikovných cartridgí, co baští SD karty, a zároveň vám sedá prach na 32X, tohle byste myslím měli zkusit. No a ti zvídavější se mohou dokonce mrknout na zdrojáky, projekt je otevřený.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

  • | Štítky:  

Komentáře k:
"Doom 32X Resurrection, co nebylo, ale mohlo být"

  • Doomtrooper napsal:

    Jakozto Doom fanda jsem nakoupil spousty ruznych verzi krabicovek ale po vyzkouseni konzolovych verzi jsem se zarekl ze do takoveho odpadu penize proste davat nebudu. Krome 64 ktery je povedeny svym vlastnim stylem vsechno ostatni je odvar taak slaby ze PC verze je proste svaty gral a zbytek pouzite hlinene nocniky. Ten hlad po Doomovi byl tak velky v te dobe ze jsem nic jineho uz pozdeji nezazil. Pamatuji si jak si podnikavci pronajali kocarkarnu v panelaku a meli tam jednu konzoli, platilo se za hodinu a stala tam rada mistnich decek lacna teto akce. Neuveritelne…

  • mixal11 napsal:

    K tomu úvodu – nemyslím, že verzia pre SNES mohla byť moc lepšia :) ono je zázrak, že na takom slabom hw beží, aj keď s pomocným 32b cpu v cartridge.

    Inak FPS hry na konzolách s tlačítkami – nikdy som tomu neprišiel na chuť

  • Ganimoth napsal:

    Toz trochu se nam tenhle projekt nafouknul :)
    https://www.doomworld.com/forum/topic/148783-doom-cd32x-fusion/

    Predstavte si tohle v roce 1994, vsichni by byli odvareni :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle