Kouzla ray tracingu (neplést s ray castingem) na moderních grafických kartách ve spojení se starými hrami už jsme mohli obdivovat díky modifikaci Quake II RTX, nyní si majitelé výkonného železa mohou s touto působivou světelnou polévkou užít i klasického DOOMa, a to díky novému projektu PrBoom: Ray Traced.
Co že je vlastně ray tracing? Jde o pokročilou metodu globální kalkulace světel, odrazů a stínů, které jsou ve 3D scéně počítány prostřednictvím sledování paprsků světla z pozice pozorovatele. Nejde o nic nového či revolučního, ale fór je v tom, že až nyní výkon grafických karet pokročil natolik, aby šlo ray tracing počítat v reálném čase.
V případě DOOMa dostávají temně nasvětlené scény překvapivou hloubku a další hororový rozměr, a to s i původními 2D sprity. Samozřejmě v některých okamžicích to celé vypadá trochu podivně, pořád jde o aplikaci současných efektů na bezmála 30 let starou hru, ale přesto, klidně bych si to takhle celé odehrál.
Máte-li vhodnou grafiku, zkuste a podělte se dojmy :)

Zdroj obrázku: arstechnica.com
Tohle je vážně moc pěkný. Je prostě super vidět že DOOM i po takové době inspiruje k modifikacím a vylepšování, lidi na to prostě myslí. To je známkou pravé LEGENDY.
Ray tracing vůbec není lehké použít a hlavně nechápu jak to celé udělali bez překreslování map a kotevních bodů pro zdroj světla, zvláště když je to dynamicky kalkulovano z 1st pohledu a každý fireball je validním zdrojem. Prostě super.
Jestli to náhodou nebude tím , že „klasické“ kotevní body už zvládá HW počítat v realtime…
Hezký, ale trochu to občas vypadá jakože všechno kolem je ze skla :D
To vypada fakt pekne. Dobra prace.
Technicky pěkný. Ale jak bylo řečeno, někdy je tam lesklých podlah zbytečně moc. A celý je to takový temnější což myslim nebyl původní záměr Dooma. Ten byl prostě střílečka a né horor. Ale jestli to půjde někdy hrát na jabku, tak to možná pořídim.
Za mě hodně dobrý! Temnější ladění mi vyhovuje. Akorát je potřeba zdůraznit, že je potřeba to nasadit na Doom I. S Doomem II to funguje taky, ale už je to pak neúnosně tmavé.
Za mě super změna !!! :)
Právě jsem otestoval klíčovou věc – kompatibilitu s Pervers Doomem. A dobrý! Blehehehe :-)
Toto vědění bylo získáno, aby další generace stejnými slepými uličkami pouštět se nemusely! :))