Do nabídky GOG přibyly dva starší kousky ze série Dino Crisis. Jde o první dva díly, přičemž jednička vyšla původně roku 1999 a dvojka o rok později, a to na platformách PlayStation a Windows.
Verze, které získáte na GOG, vychází z půdních verzí pro Windows, jsou ovšem v mnoha ohledech vylepšené. Ke hrám je přibalený nový DirectX wrapper zajišťující kompatibilitu s moderními Windows a přinášející vítaná grafická nastavení, jako jsou v-sync, gama korekce, celočíselné škálování, anti-aliasing, běh v okně apod. Samozřejmostí je podpora až 4K rozlišení, 3D renderovaná část hry je tak pohlednější než kdy dříve (s částí bitmapově-statickou je to samozřejmě trochu horší).
Vylepšeny jsou i geometrické výpočty, texturování a průhlednost. Opraven byl systém ukládání, který v původní verzi mohl za jistých okolností vést ke ztrátě uložené pozice. Podporovány jsou všechny obvyklé moderní gamepady, kdo je zvyklý na konzolovou verzi by tak měl být i s PC verzí spokojen.
Hru si můžete koupit buďto ve výhodném balíčku Dino Crisis Bundle, nebo jednotlivě, viz Dino Crisis a Dino Crisis 2.
A co o co vlastně jde? O Resident Evil s dinosaury! Nuff said.
Nedávno jsem dohrál skrz emulátor PSX verze obou her, takže čistě pocitově říkám, že ta jednička je srovnatelná s možnosti toho, co lze v DuckStation nastavit. Navíc byla kompletně 3D, takže s ní se dělají kouzla lépe. U dvojky se Capcom vrátil k přerenderovaným pozadím, což se zcela evidentně v té GOG verzi pokusili řešit za pomocí rozostřovacího filtru. Subjektivně mám asi raději trochu těch kostiček, ale je to na každém. :)
Ty hry jsem nehrál, ale při pohledu na screenshoty mě ten přechod druhého dílu k předrenderovaným pozadím překvapil. Tehdy to pravděpodobně vypadalo řádově lépe, ale paradox je, že to jedničku udělalo víc „future proof“ :)