Po dvou letech práce je hotová dekompilace hry The Legend of Zelda: The Ocarina of Time, tedy její původní verze pro konzoli Nintendo 64. Finální úpravy ještě nejsou součástí oficiálního github repozitáře, ale co nevidět na merge dojde a projekt tak bude zkompletovaný a připravený rozpalovat právníky z Nintenda do běla.
Máme tedy k dispozici srozumitelné zdrojové kódy v jazyce C, které se mohou stát základem rozličných věcí. Např. podobný projekt týkající se plošinovky Super Mario 64 vyústil až v plně hratelnou verzi pro DOS. Pravděpodobnější je ovšem PC verze vylepšená o vyšší rozlišení a další grafické finesy. I když oficiálně port pro PC cílem není, to dá rozum ;) Funkčními zdrojáky samozřejmě práce nekončí, následovat bude dokumentace a optimalizace.
Další info viz oficiální stránka projektu - zelda64.dev
A abych Nintendu úplně nekřivdil - podobným způsobem získané zdrojáky hry Super Mario 64 a na nich založené projekty jsou stále dostupné a nevypadá to, že by se kolem nich děl právní shitstorm.
Já bych doplnil, že žádná jiná verze, než původní N64 není, kromě teda 3D odbočky na 3DS. Všechny ostatní verze byly přes silně optimalizované, ale stále emu. A pro změnu, na WiiU a Switch verzi, pracoval už jiný tým a ten se s emu vůbec nes… . na WiiU je pak optimálnější pouštět Gamecube a Wii verzi, jak „nativní“.