#hvdosdev

Dekompilace The Legend of Zelda: The Ocarina of Time

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Po dvou letech práce je hotová dekompilace hry The Legend of Zelda: The Ocarina of Time, tedy její původní verze pro konzoli Nintendo 64. Finální úpravy ještě nejsou součástí oficiálního github repozitáře, ale co nevidět na merge dojde a projekt tak bude zkompletovaný a připravený rozpalovat právníky z Nintenda do běla.

Dekompilace The Legend of Zelda: The Ocarina of Time

Zdroj obrázku: mobygames.com

Máme tedy k dispozici srozumitelné zdrojové kódy v jazyce C, které se mohou stát základem rozličných věcí. Např. podobný projekt týkající se plošinovky Super Mario 64 vyústil až v plně hratelnou verzi pro DOS. Pravděpodobnější je ovšem PC verze vylepšená o vyšší rozlišení a další grafické finesy. I když oficiálně port pro PC cílem není, to dá rozum ;) Funkčními zdrojáky samozřejmě práce nekončí, následovat bude dokumentace a optimalizace.

Další info viz oficiální stránka projektu - zelda64.dev

A abych Nintendu úplně nekřivdil - podobným způsobem získané zdrojáky hry Super Mario 64 a na nich založené projekty jsou stále dostupné a nevypadá to, že by se kolem nich děl právní shitstorm.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Dekompilace The Legend of Zelda: The Ocarina of Time"

  • Ilfirin napsal:

    Já bych doplnil, že žádná jiná verze, než původní N64 není, kromě teda 3D odbočky na 3DS. Všechny ostatní verze byly přes silně optimalizované, ale stále emu. A pro změnu, na WiiU a Switch verzi, pracoval už jiný tým a ten se s emu vůbec nes… . na WiiU je pak optimálnější pouštět Gamecube a Wii verzi, jak „nativní“.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle