Výzva s odměnou: stvořte „shareware“ FPS akci!

Brány Skeldalu již brzy na Steamu

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

21 patronů přispívá částkou 2476 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

AKTUALIZACE: Zkontaktoval jsem programátora Ondřeje Nováka (díky za odpověď!) ohledně vylepšení Steam verze hry. V první řadě bych vypíchl fakt, že nejde o prosté úpravy původní verze pro Windows, ale skutečně o zásadní předělání s cílem přepsat vše do C/C++ a umožnit tak snadné portování na další platformy. Pro grafiku, audio a vstup je použitá známá knihovna SDL 2.0, na kterou se spoléhá i v případě škálování původní grafiky. Lze tak specifikovat jak rozlišení, tak typ interpolačního filtru (nearest, linear...), a dokonce jsou dostupné filtry emulující scanlines CRT obrazovek. Podklady jako takové jsou původní a neupravené. Což vůbec nevadí, po grafické stránce zestárly Brány Skeldalu více než důstojně. Zajímavé je, že zdrojové kódy budou po zveřejnění hry dostupné pod MIT licencí (netýká se samozřejmě assetů samotných), nebude tak problém s porty na další platformy (Linux...).

Brány Skeldalu již brzy na Steamu

Původní článek:

Mé prosby byly vyslyšeny! Ne snad, že bych si myslel, že sám mistr četl odstaveček na konci článku Brány Skeldalu II: Pátý učedník již brzy na Steamu, který k uvedení prvních Bran Skeldalu na Steamu vyzýval, to ne. Patrně šlo o plán od samotného počátku, plán, který během minulých týdnů doznal realizace. Každopádně - stalo se.

Brány Skeldalu již brzy na Steamu

Screenshot z původní verze

Během prvního čtvrtletí toho roku, tzn. do konce března, by oblíbený český dungeon Brány Skeldalu (1998) měl být dostupný na distribuční platformě Steam. Pro potřeby moderních Windows bylo samozřejmě nutné původní program náležitě otestovat a upravit, nejde tedy ani o původní verzi pro DOS, ani o původní verzi pro Windows, která vyšla roku 2005, ale o verzi modernizovanou. Zda modernizace obnáší vyjma technikálií nějaké prvky směrem k vylepšení audiovizuální stránky je v tuto chvíli otázkou, ale spíše to tak nevypadá. Co se mě týče, bohatě by postačilo celočíselné škálování z 640x480 do 1920x1440 (3x).

Brány Skeldalu již brzy na Steamu

Dalším drobným otazníkem je lokalizace do angličtiny. Pokud vím, angličtina existuje jen amatérská, fandovská, přesto hra vyjde na Steamu i v anglické verzi. Jde o nový profesionální překlad? Nebo původní fandovský? Inu, již brzy uvidíme :)

Brány Skeldalu si na Steamu můžete přidat do seznamu přání. Čekání vám ukrátí Polluxova recenze Brány Skeldalu – klasický český dungeon, popř. skromná galerie grafických materiálů z alfa verze.

A já snad abych se pustil do knižní série, jejíž první díl Legenda o Rovenu jsem si onehdy pořídil :)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle