Virtuálním závodníkům, kteří jsou do dnešních dnů uvězněni mezi nelícujícími polygony závodní legendy Stunts, přijde vhod editor tratí BLISS. Ve srovnání s editorem vestavěným ve hře nabízí řádově vyšší pohodlí při editaci, navíc běží pod Windows, můžete si tak tvorbou tratí zpříjemňovat třebas líná páteční odpoledne v kanceláři.
Mezi pokročilé funkce patří např. cut&paste nebo analýza tratě, kdy se dozvíte, kolik větví trať má, která z nich je nejkratší, a jaký je předpokládaný čas dojetí pro konkrétní vůz. Dále editor umí vygenerovat náhodné rozložení dekoračních prvků (stromy, budovy atd) dle zadaných priorit a parametrů. Od věci není ani propojení s online Stunts komunitou fungující na adrese zak.stunts.hu, na jedno kliknutí si můžete stáhnout aktuální soutěžní trať i s dosaženými časy.
Přiloženy jsou i zdrojové kódy, BLISS je napsán ve FreeBasicu.
Pro zvídavé: kolik podobných polygonových závodních her napočítáme? Stunts, Hard Drivin', Race Drivin', Stunt Driver, Stunt Track Racer?
Pro soutěživé: to abych editor vyzkoušel a připravil další výzvu, což? ;)
Polygonový ??? Já měl za to že ve Stuns a všem tehdejšim byly použitý vektory. Polygony až od Quaka 1
Ano, grafika je složená z netexturovaných polygonů. V Quakovi jsou polygony texturované. Vektorovou grafikou se v kontextu her chápe něco jiného, viz https://www.high-voltage.cz/2015/star-wars-the-arcade-game-1983/
Tak za nás měl vektorovou grafiku třeba Red Baron, Knights of the skies atd…. Prostě vyplněný trojúhelníky složený z úseček.
Asi se časem ta definice nějak posunula
Hello! Just a heads-up: the Bliss site had its address changed. You can now find it at http://r4k.fnhost.org/bliss/
Thanks, link updated! :)
Hi again! The Bliss site moved once more, now to http://www.raceforkicks.com/bliss/ . I believe it will remain at this new location for the long run.