Stalo se to zas. Před lety jsem vás varoval před nákupem adventury Simon the Sorcerer: 25th Anniversary Edition, kterážto verze se nesla v podobném duchu, jako aktuální Blade Runner - Enhanced Edition. Tzn. v obou případech mělo jít o mírně vylepšenou původní hru, ale bohužel v obou případech to skončilo úplně jinak - nová vylepšená verze je horší, než původní originál spuštěný pod DosBoxem / ScummVM.
V obou případech došlo k přepracování grafiky, a v obou případech ve stejném duchu. Na původní grafiku je aplikován grafický filtr rozpatlátor, který rozmazává, potlačuje detaily, a vypadá celkově na blití. U Blade Runnera je to ještě akcentováno rozhodnutím kontrastně zvýraznit prokecatelné postavy, které trčí z pozadí jak zadek ze křoví. Ani ta videa strojově převedená do 60 fps atmosféře nepomáhají, prostě se do hry nehodí. A třešničou na drotu je zohavené KIA menu. Celé zle.

Zdroj obrázku: rockpapershotgun.com
Bídnou úroveň "vylepšené verze" dokazují mizerná hodnocení - na GOG je aktuálně průměr 1.5/5, na Steamu hra drží mostly negative. Tohle mi v Nightdive opravdu dělat neměli, doteď jsem je bral jako záruku kvality :/
A aby ta mizérie byla kompletní, tak verze Blade Runnera, kterou poháněl ScummVM, byla delistována. Naštěstí na GOG (na Steamu ne) obdržíte spolu s Blade Runner - Enhanced Edition i původní verzi jako volitelný bonus. Není jasné, zda je skutečně o původní verzi, nebo o vydání z roku 2018 s přilepeným ScummVM, ale to je v zásadě jedno, rozběhat si to ve ScummVM po vlastní ose zvládnete.
Další info viz např. článek na RPS - The Blade Runner game's new remaster looks worse, ze kterého jsem si vypůjčil obrázky, snad se na mě nesnese hněv internetů :)
Bilineární filtr na vše (stejně jako v Doom 64 :/) a říkejme tomu enhanced edice .Možnost deaktivace „rozpatlátoru“ by byla na místě .
Problém je , že na rozdíl od emulace PSX kde už nativní upscaling dělá z kostrbaté směsice čar až nestárnoucí vyhlazenou parádu ,tak ve ScummVM to nejsou vektory , co by se daly libovolně natahovat .
Čekat ,že by se někdo snažil předělat původní grafiku do vyšsího rozlisení i s novými detaily byť za použití všemocné AI je stále jestě moc velký technologický optimismus .Takže když už to o moc lépe nevypadá ,co jestě vylepšit ? Už to máme efekt „glow“kolem interagujících NPC jak se to dnes dělá ( obdoba navigační šipky v koridorovych FPS) ….aha ono to nefunguje , a tak je zvírazníme permanentně .
Popravdě když si taková vylepšení raději odmyslím v čem pak je to kouzlo enhanced edice ? ( Samozřejmě teď opomenu zcela planovitě neexistenci originálních zdrojových souborů a funkčnost pod interním KeX enginem ) Jako hráč mající před sebou jen výsledný produkt se ptám jaká pozitiva mi vlastně enhanced verze přináší ?
Pozitivum / kouzlo v tom je jen pro Nightdive Studios, tuhle remasterovanou verzi mohou prodávat i na konzolích, což s původním vydáním bundlovaným se ScummVM prý nešlo. Pro hráče je to ve všech ohledech krok zpět.
Pro blbý, co to nikdy nehráli – co je „KIA“ menu?
Knowledge Integration Assistant, rozhraní, kde analyzuješ stopy a poznatky, vlastně náhrada inventáře, Blade Runner je detektivní adventura a jde na to tedy trochu jinak :)