Výzva s odměnou: stvořte „shareware“ FPS akci!

Blade Runner kráčí v Simonových stopách

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

21 patronů přispívá částkou 2476 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Stalo se to zas. Před lety jsem vás varoval před nákupem adventury Simon the Sorcerer: 25th Anniversary Edition, kterážto verze se nesla v podobném duchu, jako aktuální Blade Runner - Enhanced Edition. Tzn. v obou případech mělo jít o mírně vylepšenou původní hru, ale bohužel v obou případech to skončilo úplně jinak - nová vylepšená verze je horší, než původní originál spuštěný pod DosBoxem / ScummVM.

V obou případech došlo k přepracování grafiky, a v obou případech ve stejném duchu. Na původní grafiku je aplikován grafický filtr rozpatlátor, který rozmazává, potlačuje detaily, a vypadá celkově na blití. U Blade Runnera je to ještě akcentováno rozhodnutím kontrastně zvýraznit prokecatelné postavy, které trčí z pozadí jak zadek ze křoví. Ani ta videa strojově převedená do 60 fps atmosféře nepomáhají, prostě se do hry nehodí. A třešničou na drotu je zohavené KIA menu. Celé zle.

Blade Runner kráčí v Simonových stopách

Zdroj obrázku: rockpapershotgun.com

Bídnou úroveň "vylepšené verze" dokazují mizerná hodnocení - na GOG je aktuálně průměr 1.5/5, na Steamu hra drží mostly negative. Tohle mi v Nightdive opravdu dělat neměli, doteď jsem je bral jako záruku kvality :/

A aby ta mizérie byla kompletní, tak verze Blade Runnera, kterou poháněl ScummVM, byla delistována. Naštěstí na GOG (na Steamu ne) obdržíte spolu s Blade Runner - Enhanced Edition i původní verzi jako volitelný bonus. Není jasné, zda je skutečně o původní verzi, nebo o vydání z roku 2018 s přilepeným ScummVM, ale to je v zásadě jedno, rozběhat si to ve ScummVM po vlastní ose zvládnete.

Další info viz např. článek na RPS - The Blade Runner game's new remaster looks worse, ze kterého jsem si vypůjčil obrázky, snad se na mě nesnese hněv internetů :)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Blade Runner kráčí v Simonových stopách"

  • Viktor Špička napsal:

    Bilineární filtr na vše (stejně jako v Doom 64 :/) a říkejme tomu enhanced edice .Možnost deaktivace „rozpatlátoru“ by byla na místě .
    Problém je , že na rozdíl od emulace PSX kde už nativní upscaling dělá z kostrbaté směsice čar až nestárnoucí vyhlazenou parádu ,tak ve ScummVM to nejsou vektory , co by se daly libovolně natahovat .
    Čekat ,že by se někdo snažil předělat původní grafiku do vyšsího rozlisení i s novými detaily byť za použití všemocné AI je stále jestě moc velký technologický optimismus .Takže když už to o moc lépe nevypadá ,co jestě vylepšit ? Už to máme efekt „glow“kolem interagujících NPC jak se to dnes dělá ( obdoba navigační šipky v koridorovych FPS) ….aha ono to nefunguje , a tak je zvírazníme permanentně .
    Popravdě když si taková vylepšení raději odmyslím v čem pak je to kouzlo enhanced edice ? ( Samozřejmě teď opomenu zcela planovitě neexistenci originálních zdrojových souborů a funkčnost pod interním KeX enginem ) Jako hráč mající před sebou jen výsledný produkt se ptám jaká pozitiva mi vlastně enhanced verze přináší ?

    • Sledge (admin) napsal:

      Pozitivum / kouzlo v tom je jen pro Nightdive Studios, tuhle remasterovanou verzi mohou prodávat i na konzolích, což s původním vydáním bundlovaným se ScummVM prý nešlo. Pro hráče je to ve všech ohledech krok zpět.

  • KamilZm napsal:

    Pro blbý, co to nikdy nehráli – co je „KIA“ menu?

    • Sledge (admin) napsal:

      Knowledge Integration Assistant, rozhraní, kde analyzuješ stopy a poznatky, vlastně náhrada inventáře, Blade Runner je detektivní adventura a jde na to tedy trochu jinak :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle