Znáte to, VHSky s Esmeraldou jsou dávno ojeté, repríza Chalupářů je za námi a na strhujícího Majora Zemana zrovínka nemáte náladu. Co teď? Jednoduché, mrkněte na nový dokument The Making of Karateka!
V tomto interaktivním dokumentu sám tvůrce Karateky, Jordan Mechner, poodhaluje zákulisí vývoje jedné z nejprodávanějších her historie, která mezi léty 1984 až 1990 zavítala na bezpočet platforem, přičemž verze původní vyšla na osmibitu Apple II. Ke studiu jsou vám předloženy designové dokumenty, archivní záběry, hratelné prototypy, komentáře zainteresovaných apod. Cesta virtuálním muzeem...
Čím byla Karateka tak výjimečná? V první řadě unikátností, šlo o jednu z prvních her žánru bojovek, spolu s Karate Champ a Yie-Ar Kung Fu. V řadě druhé netradičním způsobem, kterým byly vytvořeny animace. Byla totiž aplikována rotoskopie, při které animátor překresluje objekty z hraného záznamu. Tuto techniku následně Mechner znovu použil v legendární plošinovce Prince of Persia. Za zmínku stojí i kvalitní hudba, jejímž autor je Jordanův otec, pianista Francis Mechner.
Spolu s dokumentem The Making of Karateka dostanete k dispozici i několik plných her - Deathbounce: Rebounded, twin-stick střílečku vycházející z jedné z prvních her, na kterých Mechner pracoval, a Karateka Remastered, což je moderní verzi klasické hry doplněná o komentáře, trofeje apod.
Dokument The Making of Karateka je dostupný na GOG a na Steamu.
Dokument jsem sice neviděl, zato hru jsem hrál na ATARI 800 XL skoro pořád, společně ještě s International Karate a Ninja, to byly moje nejoblíbenější bojovky.