Že je Quake optimalizovaný s ohledem na Pentium je všeobecně známé. Ano, i nebohá 486ka jde s trochou laborování, přetaktování a vhodné volby komponent dotlačit ke dvojciferným fps, aktuální rekordy jsou v tuto chvíli nad 20 fps, ale to se bavíme o taktech 180 Mhz či dokonce 200 MHz. Běžná Am5x86 na 133MHz je hraní Kvejka prostě nevhodná, a ani 3dfx Voodoo vám nepomůže.
A proto je tu projekt 486quake, který se ke Quakovi má stejně, jako FastDoom k Doomu. Jde o fork původního enginu se zachováním jeho funkčnosti, ale s optimalizací pro nePentia, přesněji tedy s odstraněním optimalizace pro Pentia od Intelu, a přidáním optimalizací dalších. Výsledkem je rychlejší běh na procesorech 386, 486, Cyrix 6x86 a AMD K5/K6 - pro každou skupinu CPU je dostupný samostatný EXE soubor.
Jak moc rychlejší to je? U 486tek jde o jeden až dva frejmy za sekundu, u rychlejších CPU se bavíme max o 5 fps. Není to mnoho, na druhou stranu je to měřitelné, a rozdílu mezi 25 fps a 30 fps už si asi všimnete :)
Tohle zní zajímavě. To mi řekni kdo se vyzná v prvních Pentium SSE instrukcích že to dokáže optimalizovat. Asi spíše se odvolává na celkovou architekturu CPU, každopádně je to borec!
SSE ? Snad myslíš FPU, SSE má až PIII. I dvojka měla jenom MMX