Malý technický dodatek k minulému článku "O Star Trek Online z hvězdné lodi USS Tiberius". Jak jsem uváděl, hra byla instalována na mou hlavní vědeckou konzoli, což je Intel Pentium Dual-Core E5300, 2GB DDR2 800MHz RAM a Radeon HD4670. V podstatě low-endová sestava za pár tisíc. Ale my, co "víme", si už z principu nekupujeme drahé a nabubřele výkonné železo, že? ;)
Každopádně na uvedené konfiguraci se v rozlišení 1280x1024 hra hýbe slušně, nedostatek výkonu je občas znát jen v away team misích. Tam je mimochodem graficky Star Trek Online neslabší, od nepřirozeného pohybu postav po chvílemi opravdu hnusné textury. Vesmírné souboje ovšem nejen, že vypadají skvěle, ale také se skvěle hýbou. U všech nastavení grafiky volume doprava sice nemám, ale na stupnici low-medium-high-ultra se pohybuji kolem high.
Co je ale zajímavější, je herní veterán mé drahé polovičky, s konfigurací AMD Athlon XP2800+ (topící jak ďas), 2GB DDR 300MHz RAM a Radeon X1650. Tedy sestava hluboko pod uváděnými minimálními požadavky - tzn. Athlon X2 3800+ a GeForce 7950 / Radeon X1800. Ano, detaily jsou téměř na minimu (ale ne úplně!), hra vypadá o poznání hůře, než na mém PC, ale v rozlišení 1366x768 se hýbe dostatečně plynule na to, aby se dala hrát. Opět platí, že vesmírné souboje jedou jako po másle, zatímco away mise jsou trochu pain in the ass.
Pokud tedy patříte mezi nešťastníky se slabší mašinou, netřeba zoufat, engine Star Trek Online je dostatečně gumový a lze ho nastavit k obrazu svému. Btw. nemáte někdo v šuplíku X1950 / 7600GT do AGP? ;)
P.S. Pokud budu mít o víkendu chuť, zkusím hru na Asus EEE 1000H, tzn. na Atomu 1.6GHz, 2GB RAM a Intel GMA X3100 kartě. Uvidíme, co to udělá!
A jak to dopadlo s tím EEE?