#hvdosdev

Q1K3, Quake demake v 13kB javascriptového kódu

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

12 patronů přispívá částkou 1216 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Dřepíte-li v kanceláři, ale po cestě mezi excelovým políčkem A81 a D64 vás ovládla nezvladatelná touha oddat se bezuzdnému násilí, možná vám přijde vhod hříčka Q1K3. Jde o FPS akci, která běží přímo v internetovém prohlížeči, pohání jí totiž 13kB vysoce optimalizovaného javascriptového kódu. Ale neděste se skromné velikosti, spolu s texturami, mapami a modely se dostáváme na nějakých 390kB, což je datový objem, ve kterém se dají realizovat celé nekonečné světy!

Q1K3, Quake demake v 13kB javascriptového kódu

QJK3 těží inspiraci z prvního dílu série Quake, a to nejen po stránce audiovizuální - obě dvě hratelné mapy jsou převyprávěním prvních dvou map Quakea do té míry, do jaké to engine, přeci jen trochu omezenější, dovolí. Engine je plně 3D a levely jsou působivě dynamicky nasvícené, nicméně celková úroveň detailu je pochopitelně poměrně nízko. Což ovšem vůbec nevadí, pocitově hra šlape náramně!

Kromě zmíněné dvojice map hra nabízí pět typů nepřátel a trojici zbraní, vše modelované dle pravzoru, Quake-style. Textur je celkem třicet, vítaný je povedený a temný hudební podkres.

Zdrojové kód projektu šířené pod MIT licencí naleznete na GitHubu, hru samotnou si můžete zahrát zde. Pokud vás projekt zajímá, můžete se ponořit i do podrobného "Making of".

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Q1K3, Quake demake v 13kB javascriptového kódu"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle