Avatar

Zvažte možnost registrace, zatím jste zde jako
HOST

sp_LogInOutPřihlásit se
No permission to create posts
RSS

Paranoia 2 multiplayer - někdo to zprovoznil?

20/02/2023 - 11:09
Avatar

@McVitas - nejen, že hrál, on byl dokonce u vývoje, z toho článku, co jsem linkoval, by to mělo být zřejmé ;)

20/02/2023 - 13:54
Avatar
MilasPce
Pardubice

Nejdříve se vypočítá cesta jako by vozidlo bylo samo. Za překážky se považují i stojící vozidla, ale vozidla které jsou v přesunu se za překážku nepovažují a tak se počítané vozidlo začne posunovat až na hranici daného "volného" pole. Pokud se do té doby překážející vozidlo neposunulo a je stále překážkou, počítané vozidlo se vrátí na střed svého pole a po kontrole, že vozidlo na sousedním poli je v přesunu, opakuje vjezd do sousedního pole znova. Pokud se stav sousedního pole změnilo na stojící vozidlo, počítá se celá trasa.

20/02/2023 - 14:22
Avatar
MilasPce
Pardubice

Problém je že přesun se počítá v pořadí jak byli jednotky vyrobeny. Stává se že jednotky v tabulce na začátku stojí v zadní řadě a začnou se posunovat jako první a naráží do jednotek před sebou. Možná by se nemusely vracet a jen chvíli čekat, pak by to nedělalo ten divně skokový chaotický pohyb. V tom případě se pak ale stávalo, že se celá skupina rozloží do dlouhé kolony, kterou obrana zabije jednoho po druhém. Prostě to vymyslet je peklo.

Jak jsem psal algoritmus přesunu je to co je programátorsky nejtěžší na celé hře a zabere nejvíce výpočetního výkonu.

20/02/2023 - 14:48
Avatar
MilasPce
Pardubice

Vem si, že kdyby jsi měl na mapě 50 jednotek a výpočet trasy pro každou trval 0,1sec, bude přepočítání trasy trvat 5s co by hra stála a to opakovaně. Nehratelný.

A teď si vezmi, že máš např. v Paranoia1 500kB základní RAM na všechno a nemůžeš si celou cestu předpočítat a uložit.

20/02/2023 - 15:01
Avatar
MilasPce
Pardubice

McVitas napsal(a)
Zdravim

Odkud jsi? Programuješ pod MS-DOS?

Já jsem skončil u Borland C 3.1 to zvládám.  

21/02/2023 - 18:22
Avatar
McVitas

Ty bláho, to jsem nevěděl že tu jsou takoví vývojáři :O

Sledge moc díky za insight! Každopádně aby jednotky jely nezávisle na šachovnici mapy bylo na tehdejší dobu dost neobvyklé a právě tahle "vymoženost" to všechno asi dost komplikuje. Řekl bych že největší trapas bylo ale vidět např dva kombajny nebo dvě čerpadla na bahno, které jedou proti sobě a nejsou schopny se za boha objet :D Že by obě dvě uhnuly doprava to je nenapadne a tvrdošíjně uhýbají obě stejným směrem, čekají pár sekund než ten blbeček před nimi uhne ale protože mají oba stejnou rychlost a AI, tak uhnou zase synchronně proti sobě a hráč je musí "rozsoudit". Když člověk potřeboval zachránit nějakou bitvu a tohle se dělo tak to bylo fakt k smíchu nebo k pláči :D
Nicméně zajímalo by mě kdes vzal ten čas 0,1sekundy na výpočet trasy? Tenkrát měly procesory řekněme stovky MHz, tak si řikám opravdu by to trvalo tak dlouho? Každopádně mě se vždycky spíše zdálo, že jednotky před přesunem nepřemýšlí skoro vůbec a prostě jedou rovnou za nosem a pak se začnou všechny srážet, zatímco kdyby si daly třeba půl sekundy na rozmyšlenou, tak se možná ve výsledku ušetří času více :)

No ale co se týče mě, tak jsem spíš jen takový komentátor a šťoural, ale programováním her nemám nic společného :) Starám se v práci o servery, takže programuju v PowerShellu, PHP, JavaScript. V Cčku a Pascalu jsem trochu dělal jen kdysi na škole ale nic moc víc než domácí úkoly to nebylo.

21/02/2023 - 19:02
Avatar

"řekněme stovky MHz" - spíš řádově nižší desítky, Paranoia je rok 1995, ve SCORE v tomto roce byly reklamy např. na 486DX2/66MHz za 30 tisíc, a to byl pro většinu hráčů nedosažitelný luxus :) Řekl bych, že většina se pachtila se 386kami, plus mínus. Btw. jako minimum má Paranoia uvedeno procesor 386, 580kB konvenční paměti, SVGA grafika. Velmi skromné! :) Doporučena byla 486 na 40MHz, info přímo z krabice - https://www.high-voltage.cz/2020/krabice-paranoia/

14/03/2023 - 08:00
Avatar
Doomtrooper

Ty jo, 486 na 40 Mhz je zvláštní požadavek který takřka nikdo neměl.  Protože standardem byl buď 386 / 40 nebo 486 / 33,50.... jediný kdo vyrobil 486 na 40 byl Texas Instruments s modelem DLC a ti s ním rozhodně díru do světa neudělali. Jen mi to přišlo úsměvné :). 

14/03/2023 - 09:53
Avatar
MilasPce
Pardubice

Nebo je úsměvné, že jsi našel jen Texas Instruments s modelem DLC :)

CPUs40MHz.jpg

sp_PlupAttachments Attachments
No permission to create posts
Časové pásmo: Europe/Prague

Nejvíce uživatelů online: 351

Právě online:
28 Host(é)

Právě prohlíží tuto stránku:
2 Host(é)

Nejaktivnejší uživatelé:

LubikCZ: 2166

MilasPce: 1512

Sany: 1498

Neny: 1136

Powerack: 967

Logout: 934

Statistiky uživatelů:

Hosté: 14

Členové: 714

Moderátoři: 0

Administrátoři: 1

Statistiky fóra:

Skupiny: 5

Fóra: 24

Témata: 1441

Příspěvky: 24054

Nejnovější uživatelé:

Michalzchvostoskoku, gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKoki, awlo, Jiří Dobrý, Milsa

Administrátoři: Sledge: 5655

Podpořit finančním příspěvkem »

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

20 patronů přispívá částkou 2348 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)
Podpořit nákupem na e-shopu »
Podtácek ATOM-FALLPodtácek ATOM-FALL 39 Kč
Shadow bazar, retro herní džungle