Spellcross
Pojal jsem plán tuhle lokální stategickou vytvrdlost dohrát, zatím jsem se prokousal přes první "epizodu".
Nehrál někdo tu verzi z Excaliburu? Není nějaká specifická? Včera jsem koukal na Retronation video a v porovnání s jejich hrou se mi potvory chovají nějak opatrněji. V jejich videu bezhlavě nabíhaly do připravené pasti, u mě se nezdráhají zůstat na místě a zakopat se, nebo se dokonce vrátit na původní pozici.
A neví někdo, jak fungují ty patche? Stáhl jsem si 1.07 a počet uložení pozic v misi se mi nezvedl, pořád jen 4.
Patch 1.07 bol nejaky fuck up... Sice tam fixovali nejake veci, ale evidetne to robili na uplne povodnom branchi, pretoze tam nie su zahrnute opravy z predchadzajuchich patchov. Dokonca som dohladal aj e-mail z pred 10 (!) rokov, kedy som o tom pisal do Cauldronu, ale nikdy som nanho nedostal odpoved. Viem ze tam aj nejako rozbili ekonomiku a dostaval si daleko menej penazi zo sektorov v porovnani s predchadzajucimi patchmi (pretoze to bola zas vec, co predtym opravoval patch 1.02).
Ja inak teda hram s patchom 1.06, ktory v poho funguje aj na XP, aj v DOSBoxe, mam v hre hudbu, videa, a aj zvacseny pocet pozicii, vsetko teda ako ma byt (v tom starom e-maile co som im posielal som sa docital, ze v tej 1.07 mi vtedy vobec nefungovali videa, ani intro, ani tie animacie medzi velkymi mapami).
Je to teda asi blba sprava, ale ak chces zvacseny pocet pozicii, pripadne videa a normalnu ekonomiku, asi to budes musiet rozohrat na 1.06 (a teda si znova prejist tu romanticku prvu misiu). Pripadne skus len prehrat patch 1.07 na starsi 1.06, a uvidis, ci ti to savy rozchodia.
No tak to teda řádně zašmodrchali! :)
Ale dobrý, stáhl jsem 1.06 a vypadá to, že v uložených pozicích není nic, co by běhu hry bránilo, normálně jsem save načetl. Ona by ta první mise asi nebyla problém, už jsem se do toho trochu dostal, ale těch dalších 10, co pak následovalo, bych nechtěl odehrávat znovu :)
Toz fajn, ze ti to tie savy rozchodili. Ide ti tam teraz pustit intro? A co tie savy, navysil sa ich pocet?
Ja som mal teraz trocha hernu pauzu, kedze som nebol doma, ale zase musim nabehnut do Jagged Alliance 2, nech to tam uz mam za sebou. A potom asi pozriem na ten Spellcross, nech mozeme vymienat nejake cerstve dojmy :)
Braniace misie su na zaciatku strasne tazke, to si mohol vidiet aj v tom Artefakte (ale ako chalani fakt zjavne na stare tahovky moc nie su, nehrali to dobre ani v tych beznych misiach, kde boli tvoje a nepriatelske jednotky na priblizne rovnakej urovni). Ty mas totiz jednotky co su na 1 alebo 2 levely, a nepriatelia v tych misiach, kde ti znovu obsadia uzemie maju level ze 6. Je to sice super na rychle nahnanie experience, ale taky to ma ten vedlajsi efekt vo vyssej pravdepodobnosti ragequitu :D A hlavne ta to po case prestane bavit, dobijat furt tie iste uzemia bez toho aby si sa niekam realne posuval je potom fakt strasna otrava. To uz radsej pojdes do boja na nove uzemie s mensim poctom alebo trocha pochrumanymi jednotkami z predchadzajucej misie o kolo skorej, len aby si nemusel branit uz raz dobite uzemie. Alebo si hru nahras a nechas si to znovu vykalkulovat. Ono totiz ak ti v nejakom kole zautocia na uzemie, tak je to jasne dane a spravia to pokazde aj ked nahras starsi save. Lenze to, kam konkretne zautocia je dane dielom nahody, a pokial je nejake uzemie, ktore ti mozu obsadit a az tak by ta to nemrzelo, tak mozes nahrat save zo strategickej obrazovky a hodit si RNG kockou znovu, az dokym netrafia to "spravne" uzemie.
Nakonec jsem jednu obranu zvládl, ale na další se teda vyloženě netěšim.
Btw. už teď ale hře musím ubrat z pomyslného hodnocení, v tahovkách by kurvafix mělo platit jedno univerzální pravidlo, a to: "Poslední nepřátelská jednotka zbylá na mapě spáchá sebevraždu naběhnutím přímo před mířidla nejsilnější jednotky hráčovy." Lovit 10 minut v lese poslední schovanou skupinku orků mě vážně nebaví! :)
Ono zhodou okolností presne toto robia zostávajúci Magotarovia :) Keď zostanú posledný, prestanú lietať ako splašené netopiere, zoberú to svoje hrdzavé páčidlo a vydajú sa za tebou po svojich na priateľský pokec :D
A inak presne skrz hento mám tak rád JA2, kde síce stále musíš toho posledného pandrláka na mape dohľadať, ale aspoň sa k nemu dostaneš v real-time, a nie turn-based móde ako vo všetkých týchto starých ťahovkách...
Inak ešte jedna technická k tým patchom. Nahodil som Spellcrossa na XP a že vyskúšam, či je ten patch 1.06 naozaj potrebný. Ukázalo sa že áno, s patchom 1.04 hra pýta CD napriek tomu, že je v mechanike, s 1.06 sa hra normálne spustí. Čo ma ale zarazilo bolo, že oba exe súbory mali rovnakú veľkosť. Tak som ich teda porovnal, a úprimne si myslím, že Cauldron neopravoval chybu spustenia v zdrojákoch, ale jednoducho natvrdo robili zmeny v súbore hex editorom, nakoľko v celom súbore je len jedna zmena niekde uprostred, a zmenilo sa tam len pár bajtov.
Prisiel si akurat o poriadne peklo, ktore by si stejne musel hrat na x krat, lebo ta misia je rozdelena na viac casti. Inak ale nie, nemrtvych este stretnes v buducnosti, potom vdaka nim vyskumas plamenometne zbrane.
BTW, mas save na strategickej mape, kde je k dispozicii utok na to uzemie s nemrtvymi? Mohol by si mi ho poslat?
Základ je prieskum. Až budeš môcť postaviť UDES, okamžite choď do toho, lepšie prieskumné vozidlo neexistuje. So sklopenou hlavňou a nejakým pancierom je skoro nezničiteľný. Ono totiž robiť prieskum s pandrlákmi je dosť prúser, hlavne keď spoza hmly priletí pozdrav od šípometov (čo je v Spellcrosse navyše dosť častý úkaz)...
Kurvafix už! Jeden tah absolutní klid, další tah přijdu o dvě jednotky, protože ze tmy, do který nevidim, začnou padat projektily od Mri, balistů a temnejch elfů. Tohle je level obtížnosti, kterej mě fakt nebaví.
A teda příznivce misí, ve kterých opakovaně zasahuju na tom samym území, taky nejsem, zbytečný natahování. První dvě epizody / kapitoly jsem byl nadšenej, ale začíná se to sypat.
Kamo, delostrelectvo je uplne must. Ja mam tusim 5xAMX30 a je fakt super, ze ta artileria naozaj respektuje to, ze nepotrebuje priamy vyhlad na ostrelovane jednotky. Daj si akurat bacha, ze musis stat na rovnej ploche, zo sikmych kopcov s delostrelectvom strielat nemozes. Navyse ti garantujem, ze s tym budes palit tak casto, ze to co chvila budes mat vymaxovane na 12 levely.
Inak co sa jednotiek tyka, urcite si postav par (ja si drzim v armade dve) M132, s Nemrtvymi sa budes stretavat este hodne dlho, a ich obrana voci comukovlek, co nie je ohen alebo dlhodobe ostelovanie delostrelectvom bude furt vysoka. Navyse tie M132 funguju skvelo aj na akukolvek inu pechotu. A pokial mozes, drz si aspon jednu dedikovanu protiletecku jednotku, vselijakeho lietajuceho bordelu Other Side sa az do konca hry nezbavis.
Jo a do Hummeru ako prieskumnej jednotky urcite nedavaj velitela, Other Side je naprogramovana tak, ze palbu na velitelske jednotky uprednostnuje.
Je přede mnou poslední mise třetí části, ta s tou studnou, zase dostávám nakopáno :) Zkusim přikoupit víc dělostřelectva, tři kousky to zjevně nevytrhnou. Nejvíc mě rozčiluje průzkum, najedu s hummerem na políčko, trigger nepřátel a za pár okamžiků je vymalováno a po hummeru ani památky :/ Asi koupit nějaký zbytný k obětování :)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 714
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1441
Příspěvky: 24054
Nejnovější uživatelé:
Michalzchvostoskoku, gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKoki, awlo, Jiří Dobrý, MilsaAdministrátoři: Sledge: 5655