QUAKE
QUAKE - legenda legend mezi 3D, sice pro mě není numero uno jako DOOM, ale taky nás dobře bavila :-) Dokonce jsem si jednu starou otrhanou stylovou koženou bundu ozdobil červeným sprejem a na zádech udělal tento krásný znak vypadalo to hodně dobře, akorát bunda se nedochovala, jinak bych dal foto :-)
Neny
pařan se srdcem a duší již od počátku 90. let…
Neny napsal(a)
ano máš pravdu, z design levelů jsme byli hotoví, ještě než vyšel tak jsme hltali s bráchou každý nový obrázek co dali do Score nebo Levelu... :-)
jo, tak nejak ... skoda, ze vubec nemuzu sehnat alfa verzi quaka, jak tam byl jeste drak ...
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."
Tak kto by nepamatal Quakea...Bohuzial v case jeho slavy som si ho moc neuzil, mal som nejaku 486tku a ciernobiely VGA monitor na ktorom to bolo ledva hratelne, prilis tmave a jednoliate. Horsi bol uz v tomto len Hexen...Naopak Duke sa hybal ovela sviznejsie a grafika bola taka, povedzme ze cistejsia...
Jo, na 486 jsem to zkoušel hrát, sice na krabici píšou že by to mělo jet na dx4/100 ale faktem je že i když jsem tu bednu vyšperkoval na maximum, jelo to tak jaksi trhaně, prostě jsem si to neužil. 486 je na tuhle hru asi slabota. A pokud to člověk projde na něčem silnějším tak bude ze 486 vysloveně znechucen. Ale to je samozřejmě jen můj názor :-)
Ja Quakeho se chystam otestovat na 486te deska a v tom Pentium OverDrive P24T na 83MHz s voodoo a bez. Mozna uz se to moc na 486tu nepovazuje, ale krome CPU je to vlastne 486ka. Potom udelam i vykonostni test CPU a to tak, ze jen to pentium P24T vytahnu a dam tam AMD 5x86 a Cyrix 486Dx100, ty vlastnim. Snad potom casem sezenu i AMD a Intel DX4 na 100MHz. Cyrix 5x86 asi sehnat jen tak nepujde.
Quake si lze užít docela pěkně i v současnosti, vyzkoušel jsem pár enginů do kterých stačí doplnit soubory z původní verze Quake:
DarkPlaces: http://icculus.org/twilight/darkplaces/download.html
DirectQ: https://www.quaddicted.com/files/engines/directq/
QuakeSpasm: https://sourceforge.net/projects/quakespasm/
ezQuake: http://ezquake.sourceforge.net/
ProQuake: http://quakeone.com/proquake/
Pro ty co by meli zajem, tak jsem rozchodil original Quake na novych Windowsech stabilne bud v okne nebo fullscreen 1024x728, bezi to takrka na jakemkoli hardware, Prvni 2 vteriny rainbow effect pak normal. Pridal jsem mouse freelook a crosshair do zakladu. Pokud by to chtel nekdo hrat retro tak si to muze zase lehce vyhodit z autoexec.cfg. Cele to ma zhruba 50MB a nemusi se nic instalovat, jen spustit exe a uz to jede... multiplayer funguje fajn, testovano pres LAN se 4 hraci.
DooM, Quake or UT, does not matter, let's get some Deathmatch action going on ;) Retro style.
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.
Si stěžujte na 486ky... :-) já to začínal hrát na Amize s 68030/50 bez grafický karty, pozdějš 040/40. Maximum co šlo bylo nejmenší okýnko a rozlišení 320x256. Tehdá pro nás byl zázrak že vůbec reálný 3D máme.
Krtek - milovník Amig a sběratel Macků
Kdy vyšel Quake, měl jsem myslím 386ku, takže jsem měl smůlu úplně :) Proháněl jsem to až o mnoho let později na P133, s Voodoo 1 (pořízena za 3 stovky, což nám může dát přibližný časový rámec, 2001?) a měl ohromnou radost, že to díky kartě od 3dfx vypadá a běží mnohem lépe, než na sousedově 400MHz stroji bez 3Dkarty.
Krtek napsal(a)
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.
Testoval jsem to na tech svych korugovanych tabletech a nikdy to nespadlo pod 100 fps. Problem se vsemi GL porty je ten ze potrebujes OpenGL a to na integorvany grafice v CPU nemas. I Quake 3 Arena jsem musel rozjet pod Direct 3D aby to chodilo.
Vsak koukni na detaily B.F.G. clanku. Je to zabava si s tim hrat, a kdyz uz to stabilne chodi, odlazene tak je to fajn :)
DooM, Quake or UT, does not matter, let's get some Deathmatch action going on ;) Retro style.
Sledge napsal(a)
Kdy vyšel Quake, měl jsem myslím 386ku, takže jsem měl smůlu úplně :) Proháněl jsem to až o mnoho let později na P133, s Voodoo 1 (pořízena za 3 stovky, což nám může dát přibližný časový rámec, 2001?) a měl ohromnou radost, že to díky kartě od 3dfx vypadá a běží mnohem lépe, než na sousedově 400MHz stroji bez 3Dkarty.
Ja mel v te dobe 486 DX4 na 100 Mhz ale nikdy nezapomenu na to zklamani z prvniho dojmu Quake. Za me to bylo oproti DOOMu hranaty, vsechno vybledle hnedy a zbytecne tmavy, hybalo se to hur a monstra nedavala moc smyslu. Zatimco jsem se vzdycky bavil predstavami o tom co se asi na zakladne UAC tenkrat na Marsu zvrtlo ze to zapricinilo invazi pekelnych monster, tak jsem za boha nemohl vysvetlit proc tam lita rytir se sekerou a ja ho kosim nailgunem, podivny litaci potvory, zombici a mezi nimi vojaci v modernim brneni, dobrmani a skakaci yetti?! Co jim jeblo?? Az po letech jsem pochopil co se stalo a Masters of Doom to dokreslilo. :)
DooM, Quake or UT, does not matter, let's get some Deathmatch action going on ;) Retro style.
Doomtrooper napsal(a)
Krtek napsal(a)
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.Testoval jsem to na tech svych korugovanych tabletech a nikdy to nespadlo pod 100 fps. Problem se vsemi GL porty je ten ze potrebujes OpenGL a to na integorvany grafice v CPU nemas. I Quake 3 Arena jsem musel rozjet pod Direct 3D aby to chodilo.
Vsak koukni na detaily B.F.G. clanku. Je to zabava si s tim hrat, a kdyz uz to stabilne chodi, odlazene tak je to fajn :)
Kdybych neměl už HOSIPa tak bych věděl, jak jsem to s dotazem myslel. Mám podezření, že jsem myslel testování na SGI pro porovnání s běžnou odpadní konfekcí.
Krtek - milovník Amig a sběratel Macků
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 684
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1415
Příspěvky: 23914
Nejnovější uživatelé:
Pluto, Brbla, VasilijP, Snnsnsnn, Franta, pepapantak, isidor, Wolis, Martin Rulf, bujny, Pavel Pavel, LEON Pilot, Jan “Druid” Schicho, POLÁŠEK TOMÁŠ, StanosAdministrátoři: Sledge: 5644