QUAKE
QUAKE - legenda legend mezi 3D, sice pro mě není numero uno jako DOOM, ale taky nás dobře bavila :-) Dokonce jsem si jednu starou otrhanou stylovou koženou bundu ozdobil červeným sprejem a na zádech udělal tento krásný znak vypadalo to hodně dobře, akorát bunda se nedochovala, jinak bych dal foto :-)
Tak kto by nepamatal Quakea...Bohuzial v case jeho slavy som si ho moc neuzil, mal som nejaku 486tku a ciernobiely VGA monitor na ktorom to bolo ledva hratelne, prilis tmave a jednoliate. Horsi bol uz v tomto len Hexen...Naopak Duke sa hybal ovela sviznejsie a grafika bola taka, povedzme ze cistejsia...
Jo, na 486 jsem to zkoušel hrát, sice na krabici píšou že by to mělo jet na dx4/100 ale faktem je že i když jsem tu bednu vyšperkoval na maximum, jelo to tak jaksi trhaně, prostě jsem si to neužil. 486 je na tuhle hru asi slabota. A pokud to člověk projde na něčem silnějším tak bude ze 486 vysloveně znechucen. Ale to je samozřejmě jen můj názor :-)
Ja Quakeho se chystam otestovat na 486te deska a v tom Pentium OverDrive P24T na 83MHz s voodoo a bez. Mozna uz se to moc na 486tu nepovazuje, ale krome CPU je to vlastne 486ka. Potom udelam i vykonostni test CPU a to tak, ze jen to pentium P24T vytahnu a dam tam AMD 5x86 a Cyrix 486Dx100, ty vlastnim. Snad potom casem sezenu i AMD a Intel DX4 na 100MHz. Cyrix 5x86 asi sehnat jen tak nepujde.
Quake si lze užít docela pěkně i v současnosti, vyzkoušel jsem pár enginů do kterých stačí doplnit soubory z původní verze Quake:
DarkPlaces: http://icculus.org/twilight/darkplaces/download.html
DirectQ: https://www.quaddicted.com/files/engines/directq/
QuakeSpasm: https://sourceforge.net/projects/quakespasm/
ezQuake: http://ezquake.sourceforge.net/
ProQuake: http://quakeone.com/proquake/
Pro ty co by meli zajem, tak jsem rozchodil original Quake na novych Windowsech stabilne bud v okne nebo fullscreen 1024x728, bezi to takrka na jakemkoli hardware, Prvni 2 vteriny rainbow effect pak normal. Pridal jsem mouse freelook a crosshair do zakladu. Pokud by to chtel nekdo hrat retro tak si to muze zase lehce vyhodit z autoexec.cfg. Cele to ma zhruba 50MB a nemusi se nic instalovat, jen spustit exe a uz to jede... multiplayer funguje fajn, testovano pres LAN se 4 hraci.
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.
Si stěžujte na 486ky... :-) já to začínal hrát na Amize s 68030/50 bez grafický karty, pozdějš 040/40. Maximum co šlo bylo nejmenší okýnko a rozlišení 320x256. Tehdá pro nás byl zázrak že vůbec reálný 3D máme.
Kdy vyšel Quake, měl jsem myslím 386ku, takže jsem měl smůlu úplně :) Proháněl jsem to až o mnoho let později na P133, s Voodoo 1 (pořízena za 3 stovky, což nám může dát přibližný časový rámec, 2001?) a měl ohromnou radost, že to díky kartě od 3dfx vypadá a běží mnohem lépe, než na sousedově 400MHz stroji bez 3Dkarty.
Krtek napsal(a)
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.
Testoval jsem to na tech svych korugovanych tabletech a nikdy to nespadlo pod 100 fps. Problem se vsemi GL porty je ten ze potrebujes OpenGL a to na integorvany grafice v CPU nemas. I Quake 3 Arena jsem musel rozjet pod Direct 3D aby to chodilo.
Vsak koukni na detaily B.F.G. clanku. Je to zabava si s tim hrat, a kdyz uz to stabilne chodi, odlazene tak je to fajn :)
Sledge napsal(a)
Kdy vyšel Quake, měl jsem myslím 386ku, takže jsem měl smůlu úplně :) Proháněl jsem to až o mnoho let později na P133, s Voodoo 1 (pořízena za 3 stovky, což nám může dát přibližný časový rámec, 2001?) a měl ohromnou radost, že to díky kartě od 3dfx vypadá a běží mnohem lépe, než na sousedově 400MHz stroji bez 3Dkarty.
Ja mel v te dobe 486 DX4 na 100 Mhz ale nikdy nezapomenu na to zklamani z prvniho dojmu Quake. Za me to bylo oproti DOOMu hranaty, vsechno vybledle hnedy a zbytecne tmavy, hybalo se to hur a monstra nedavala moc smyslu. Zatimco jsem se vzdycky bavil predstavami o tom co se asi na zakladne UAC tenkrat na Marsu zvrtlo ze to zapricinilo invazi pekelnych monster, tak jsem za boha nemohl vysvetlit proc tam lita rytir se sekerou a ja ho kosim nailgunem, podivny litaci potvory, zombici a mezi nimi vojaci v modernim brneni, dobrmani a skakaci yetti?! Co jim jeblo?? Az po letech jsem pochopil co se stalo a Masters of Doom to dokreslilo. :)
Doomtrooper napsal(a)
Krtek napsal(a)
Doome a testoval jsi nějak rychlost ? Já už léta na jabkách jedu Quaka1 v nějakym GLQuake enginu a je to masakr. Jede to ve všech nabízených rozlišeních (dneska teda FHD, kdysi na iMackovi ve 2560x440) a v testu to jede na Xeonu 211 FPS.Testoval jsem to na tech svych korugovanych tabletech a nikdy to nespadlo pod 100 fps. Problem se vsemi GL porty je ten ze potrebujes OpenGL a to na integorvany grafice v CPU nemas. I Quake 3 Arena jsem musel rozjet pod Direct 3D aby to chodilo.
Vsak koukni na detaily B.F.G. clanku. Je to zabava si s tim hrat, a kdyz uz to stabilne chodi, odlazene tak je to fajn :)
Kdybych neměl už HOSIPa tak bych věděl, jak jsem to s dotazem myslel. Mám podezření, že jsem myslel testování na SGI pro porovnání s běžnou odpadní konfekcí.
Nejvíce uživatelů online: 351
Právě online:
12 Host(é)
Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 714
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1441
Příspěvky: 24054
Nejnovější uživatelé:
Michalzchvostoskoku, gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKoki, awlo, Jiří Dobrý, MilsaAdministrátoři: Sledge: 5655