
Programování - DOS - Pascal, Basic, C, Assembler atd.
Není nic horšího, než pár hodin před deadline dojít k pochopení, že to co jsem chtěl se v Pascalu prostě hratelně napsat nedá. Hra hotova a ve chvíli kdy jsem spojil moduly dohromady je to na nějakých 6fps. Holt když všude píšou, že grafika je v Pascalu nepoužitelně pomalá až do SVGA režimu, od kterých se celkem používat dá, tak mají pravdu. I když jsem tam kde co nahradil vlastním násobně rychlejším kódem v assembleru, stejně to přes 10fps nepřelezlo. Včera kolem půlnoci jsem tak zahodil celý projekt Space Invaders a za hodinu a půl napsal zcela nových a funkčních 246 řádků kódu, které dávají dohromady klon hry, kterou jsem kdysi hrál na Amize 3000 s připojeným VGA monitorem, neb jako jediná běžela v okně ve WorkBenchi a respektovala VGA rozlišení.
Je to v podstatě klasický nokiácký Worm, jen naopak - náhodně se objevujícím čtverečkům je třeba se vyhýbat, jinak to hráče stojí život. Pokud Sledge zveřejní hru, jsem zvědav na vaše skóre :-)
Nicméně na výhřu tabletu jsem beztak neaspiroval, tak doufám, že alespoň v TOP3 se umístím :-)
Ftl napsal(a)
Tak to je skoda :( I kdyz zase u nekterych 3D her bylo 10 fps na Amize v podstate ok a lidi to hrali, takze bych to zas tak blede nevidel a pustil ven ty Invadery :D Ja takhle hral Quake na Pc sveho casu :)
Neberu to tragicky. Za měsíc to mám v assembleru celé a to by bylo aby to nejelo 30fps. Tak třeba Sledge ještě někdy něco vyhlásí a pak to mám pro změnu bez práce. Osobně jsem si z toho odnesl hlavně to ponaučení, že moje extrémně velká hlava (zkuste na mě sehnat klobouk!) obsahuje stále všechny kraviny, které jsem kdy někde viděl. Jinak si neumím vysvětlit, že jsem po nějakých 15 letech dal dohromady assemblerové načítání myši :-)
A hlavně - od roku 1999 jsem toho Worma chtěl pro nějakou platformu přepsat, protože jsem pak už funkční Amigu nikdy neměl. Tak se tak teď stalo :-)
Soutěžit se bude dál,je to docela příjemné zpestření a navíc to generuje články. Ale soutěž v programování si zaslouží nějakou pěknou cenu a nevím, kdy se mi do ruky dostane další tablet ;)
Každopádně v dokončení původní hry doufám a držím palce :) Ta hada samozřejmě body obdržíš, jak se triochu zmátořim, tak je připíšu, stejně jako Slaynovi za jeho Tic-Tac-Toe, ovšem stále doufám v dodání "plné hry" :)
Hry samozřejmě zveřejním v samostatném článku - jen EXE soubory, zdrojáky jsou vaše, plně respektuji duševní vlastnictví! :))
Sledge napsal(a)
Soutěžit se bude dál,je to docela příjemné zpestření a navíc to generuje články. Ale soutěž v programování si zaslouží nějakou pěknou cenu a nevím, kdy se mi do ruky dostane další tablet ;)Každopádně v dokončení původní hry doufám a držím palce :) Ta hada samozřejmě body obdržíš, jak se triochu zmátořim, tak je připíšu, stejně jako Slaynovi za jeho Tic-Tac-Toe, ovšem stále doufám v dodání "plné hry" :)
Hry samozřejmě zveřejním v samostatném článku - jen EXE soubory, zdrojáky jsou vaše, plně respektuji duševní vlastnictví! :))
No a může vzniknout sekce "Vaše hry - download" nebo něco v tomto duchu, aby byly všechny na jednom místě pěkně po hromadě :)
Sledge napsal(a)
Soutěžit se bude dál,je to docela příjemné zpestření a navíc to generuje články. Ale soutěž v programování si zaslouží nějakou pěknou cenu a nevím, kdy se mi do ruky dostane další tablet ;)Každopádně v dokončení původní hry doufám a držím palce :) Ta hada samozřejmě body obdržíš, jak se triochu zmátořim, tak je připíšu, stejně jako Slaynovi za jeho Tic-Tac-Toe, ovšem stále doufám v dodání "plné hry" :)
Hry samozřejmě zveřejním v samostatném článku - jen EXE soubory, zdrojáky jsou vaše, plně respektuji duševní vlastnictví! :))
Procvičím assembler, zkusím to udělat v VGA či SVGA módu a do listopadu odevzdat. Když už mám tu 486 na stole, tak proč ne.
Bude to chtít nějakou další soutěž, aby se nám to tu zase lehce pohnulo.
Tentokrát bude ale omezení ještě drsnější - výsledný tvar bude muset běžet na XTčku :)
Nejdřív tedy musím dohledat nějaký emulátor, který vám ulehčí testování, Dosbox je na tohle asi nevhodný...
A pak je třeba vymyslet nějakou famózní cenu, aby vůbec někdo soutěžil, naposledy to bylo tak tak :)
Já jsem posbíral střípky z předchozího projektu a dumám nad klonem Bejeweled. Samozřejmě stále v mém oblíbeném textovém módu (40x25 CGA). Zatím jsem si na papír nahodil takovou osnovu, rozebral problém na dílčí úseky a teď zkouším, jak moc se ty moje prasořešení budou na XTčku hýbat :)
Test grafického režimu a pečlivá volba nejlepšího možného znaku pro "jewel":
Sledge napsal(a)
Bude to chtít nějakou další soutěž, aby se nám to tu zase lehce pohnulo.
Tentokrát bude ale omezení ještě drsnější - výsledný tvar bude muset běžet na XTčku :)
Nejdřív tedy musím dohledat nějaký emulátor, který vám ulehčí testování, Dosbox je na tohle asi nevhodný...
A pak je třeba vymyslet nějakou famózní cenu, aby vůbec někdo soutěžil, naposledy to bylo tak tak :)
Na XTčku není nic drsného, pořád spousta zbytečného výkonu, jen holt to chce odložit Pascaly, Céčka a podobné koniny. Do takové soutěže se samozřejmě hlásím a bude důvod něco zas naprogramovat. Jinak tedy bych ještě omezil na CGA adaptér, protože kdo má ty VGA k XTčkům furt shánět.
Jo a emulátor XT je asi nejlepší co znám tento: http://www.picofactory.com/free/software/pc-xt-emulator/
Samozřejmě, pro ty, co od boku pálí z assembleru, je to podstatně jednodušší, ale pro nás neprogramátorské patlaly je výzva víc než dostatečná :)
Omezení na CGA může být. Ostatně, máme tu zajímavý nedokumentovaný CGA 160x100x16 mód :)
PicoXT mi po spuštění dělá dost podivné zvuky...
Sledge napsal(a)
Ad prograpatláníTM - například já jsem teď zjistil, že mít hrací plochu 8x8 znaků uloženou v poli, které se má po každém pohybu šutru překreslovat, je značně neefektivní, a že ty znaky po obrazovce budu muset honit přímo :) A že kdyby cílil na výkonější stroje, asi bych se na to vyprd :)
no o tom žádná - proč to mít v paměti 2x? :-)
Sledge napsal(a)
Samozřejmě, pro ty, co od boku pálí z assembleru, je to podstatně jednodušší, ale pro nás neprogramátorské patlaly je výzva víc než dostatečná :)Omezení na CGA může být. Ostatně, máme tu zajímavý nedokumentovaný CGA 160x100x16 mód :)
Jo tenhle mód je pěkný, jen je otázka zda k němu nutit i chudáka XTčko, které bude mít i tak dost starostí než honit po obrazovce tolik barevných dat :-)
PicoXT mi po spuštění dělá dost podivné zvuky...
Na některých počítačích divně chrochtá, ale jinak jede velmi přesně. Moc dalších snadno použitelných mě nenapadá...
leda že: http://jsmachines.net/configs/pc/machines/5160/cga/256kb/demo/
Zrovna mi dorazilo na Twitteru - další emulátor, tentokrát psaný v C: http://www.megalith.co.uk/8086tiny/
Btw. v rámci předpokládané budoucí soutěže, která bude tvrdě požadovat DOSovou hru spustitelnou na XTčku, jsem začal připravovat "vývojové prostředí", ať se s tím nikdo nemusí trápit. Jde o PC XT emulátor 8086tiny + disk s předpřipraveným software. Zatím obsahuje Volcov Commander, Turbo Pascal 5.5 (páč je freeware) a QBasic. Co dalšího by nemělo chybět?
Sledge napsal(a)
Je to tam. Co nějaký C/C++? (Turbo C 2.01 je taky freeware)Btw. frajeři samozřejmě budou vyvíjet buď na reálném železe, popř. na železe moderním a v emulátoru budou jen testovat. Ale tohle je pro ty ostatní, ať mají jednodušší start :)
C/C++ bude imho stejně rychlé jako Pascal, ostatně neznám hru pro XT vyvíjenou komplet ve vyšším jazyce (o to víc se mi ty hry líbí, obdivuju tu práci). Ale klidně to tam hoď, textovkáři se třeba s C smíří.
Nejvíce uživatelů online: 351
Právě online: MilasPce
24 Host(é)
Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 713
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1439
Příspěvky: 24045
Nejnovější uživatelé:
gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKoki, awlo, Jiří Dobrý, Milsa, LogisofterAdministrátoři: Sledge: 5655