
Soutěže na www.high-voltage.cz - komentáře, detaily, průběh
Ahoj, narazil jsem na tohle super fórum a od pátku bastlím hru do soutěže. Jasně, jasně, na poslední chvíli :-)
Dotaz - v propozicích píšeš: "Soutěžící souhlasí se zveřejněním své hry zde a na doshaven.eu." Co když ještě po uzávěrce budu hru vylepšovat, dolaďovat, opravovat? Je mi jasný, že bodovat se bude poslaná verze, ale můžu pak ke zveřejnění poslat případné updaty? Díky.
Ahoj všici,Moje zhodnocení - opravené
Space Assault - Tato hra mě nejvíce uchvátila. Super dílo. dobrá hratelnost i na pomalé 386.
Silly Knight - nejlepší hra. Grafika super. Bohužel nevypovídá o úsilí programátora, neboť je ve stejném duchu jako předchozí hra autora, proto u mě druhé místo.
Alien River - u mě na třetím místě. Prima nápad.
Ptákovina - Velmi pěkné zpracování klasické hry. Líbí se mi moc ty textové obrázky.
Dungeon of Noudar - Pěkný nápad. Jen mi chybí vysvětlení co je Item a co Enemy do začátku.
House Breaker - jako autor nehodnotím. Dělal jsem to na poslední chvíli. Je to 825 řádků v BorlandC a 25 hodin u PC. Alt-E se zapne editacní mód levelů (pak ALT-L,S,W,F,U,K,H,1,2,3,4,5,6,7,8,9,) ALT-R se vypne.
Taky přihodím svoje poznatky ke hrám:
Dungeons Of Noudar:
Príma hra, ze začátku jsem chvíli tápal co je co. Zakysnul jsem ve třetí mapě, nevím kudy se dostat ze zahrady. Pohrával jsem si s myšlenkou poeditovat mapu, ale nejsem podvodník :-) Škoda, že se hráč nedoví s kým bojuje, kolik mu ubral životů apod.
House Breaker:
Bavilo mě, měl jsem ale trochu problémy s ovládáním - když chvíli držím šipku a pak ji pustím, tak ještě chvíli jedu daným směrem. Bugreport - když na hvězdičku dopadnu shora, tak ji neseberu, musím ji sebrat "z boku".
Ptakovina:
Nádherná grafika a nápadité herní módy, super! V "addtris" mi dost chyběl grid, nemohl jsem se furt trefit, kam jsem chtěl :-) Nebo by stačilo, aby šika dolů pád jen urychlila, místo aby kostičku rovnou položila.
Alien River:
Naprosto super, skvělý nápad a bezva atmosféra (nikdy by mě nenapadlo udělat celou obrazovku červenou :-) Nedám si pokoj, dokud nepokořím alespoň první level.
Silly Knight:
Nádherná grafika a hezky se to hraje. A líbí se mi ty "Dark Souls" ohníčky :-)
Taky přidávám své hodnocení.
Space Assault:
Skvělá volba – je super akční a hratelná a člověk jí okamžitě propadne. U mě první místo.
Na mé 386 se ale některé objekty nevykreslují – např vidím svojí loď střely od létajících objektů ale ty létající objekty už ne. Spíš to bude nějaký nestandard na mé grafice. Zřejmě používáš dvě metody zápisu znaků a jedna u mě nefunguje korektně - udělám fotky a pošlu na mail.
Silly Knight:
Jako jediná hra splnila přání zadavatele ohledně zvoleného obrazovkového režimu. Graficky je velmi zajímavá, hratelnost je rovněž výborná. Hra zaujme na první pohled.
House Breaker:
Můj oblíbený Lode Runner :-) Výborná hratelnost, ale bohužel autor hrubě podcenil úroveň soutěže a nedotáhnul grafiku. Tady chyběl malý krůček ze strany autora, aby udělal velký skok v soutěži…
Alien River:
Skvělý nápad, ale zvolené grafické provedení není nejlepší. Chtělo by to pohrát si více s grafikou a přidat pár efektů a hra by byla někde jinde.
Dungeons of Noudar:
Opět super nápad, ale… hra je na první pohled špatně pochopitelná a to odrazuje. Tady by se vyplatilo implementovat ten hack 160×100 a vyhnout se ascii-artu.
K organizaci soutěže:
Moc se mi líbilo, že bylo dané nějaké omezení (textový režim) a jsem zvědavý, jaké téma bude příště. Na příště bych ještě upravil hlasování tak, aby buď hlasující zvolil pořadí u všech her, nebo aby měl počet bodů stejný jako je her a ty by přerozdělil dle svého uvážení.
Musím souhlasit s tím, co zmínil Sledge v úvodu článku – úroveň soutěže nad očekávání vysoká :-)
Hocker1 napsal(a)
House Breaker:
Bavilo mě, měl jsem ale trochu problémy s ovládáním - když chvíli držím šipku a pak ji pustím, tak ještě chvíli jedu daným směrem. Bugreport - když na hvězdičku dopadnu shora, tak ji neseberu, musím ji sebrat "z boku".
Pohyb hráče je totiž odvozen od autorepeat klávesnice. Takže kdo nemá standartní nastavení a má to zrychlený (Speciálně Nové hráčské fast klávesnice) tomu to blbne. Každá zmáčknutá klávesa je pohyb o jeden čtverec. A oni se dávají do fronty. To by chtělo opravdu předělat.
Se zakázaným sbíráním shora jsem to nechal schválně, původní myšlenka byla, aby se daly využít jako podlaha, kterou odebereš.
Pohyb hráče je totiž odvozen od autorepeat klávesnice. Takže kdo nemá standartní nastavení a má to zrychlený (Speciálně Nové hráčské fast klávesnice) tomu to blbne. Každá zmáčknutá klávesa je pohyb o jeden čtverec. A oni se dávají do fronty. To by chtělo opravdu předělat.
Jj, v kritických místech jsem mačkal klávesu po jedné, místo abych ji držel a není problém :-)
Se zakázaným sbíráním shora jsem to nechal schválně, původní myšlenka byla, aby se daly využít jako podlaha, kterou odebereš.
Tak to jo, sory za falešnej bugreport. To může vlastně hru hezky ozvláštnit.
A nyní i v RetroGameru :) https://www.high-voltage.cz/sortky/slava-nase-rozkveta/
Vybírám téma další soutěže, hlasujte :) https://www.high-voltage.cz/2018/zvolte-tema-lednove-souteze/
V případě volnosti nebudeme moci vyzkoušet všechna díla a podle toho hlasovat. Jsem pro jednu platformu, která je dostupná pro všechny. Těžko bude někdo, koho to zaujme shánět 5 různých mašin, aby si to pustil. Kolik z Vás má třeba MSX nebo Amigu 1200 ? Nebo že bych naprogramoval něco pro TRS-80 color ! Zůstanu věrný DOSu.
Ono je to těžké rozhodování. Nicméně ta High Voltage soutěž už má docela jméno a pokud vím tak se tradičně vždy držela DOSového tématu. Je tedy otázka jestli to tak nedržet i dál. Her pro web, android i windows je mraky a nikdo si jich ani nevšimne.
Mimochodem - nestálo by za to vyrobit stránku o této soutěži na Wikipedii a zrekapitulovat všechny dosud proběhlé ročníky?
Ono je to jinak - soutěže ve tvorbě hry pro DOS byly dvě, celkově soutěží tak desítka. Takže úplně tradice to zatím není :) No uvidíme, jak dopadne anketa :)
Ještě mě napadlo, že bych to omezil jen na webový hry a pak to dal komplet online na jedno místo. Možností je spousta - frameworky / enginy (Love2D, Phaser ...), "klikátka" (Scirra Construct 2, gDevelop, Game Maker ...), čistý JS + HTML atd. Jen se bojím, že tím odradím veterány :)
Zatím jsem nakloněn tomu, že teď bude webová soutěž, a z DOSové soutěže udělám letní tradici :)
Nejvíce uživatelů online: 351
Právě online:
26 Host(é)
Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 715
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1443
Příspěvky: 24074
Nejnovější uživatelé:
Jaroslav Šembera, Michalzchvostoskoku, gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKokiAdministrátoři: Sledge: 5658