Výzva s odměnou: stvořte „shareware“ FPS akci!

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

23 patronů přispívá částkou 2576 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Lovkyně pokladů Samus Aran spolu s několika výzkumníky prohledává planetu SR388. Je to úkol, který plní pro společnost BSL (Biologic Space Laboratories). Při průzkumu ji však přepadne neznámý parazit jménem X. Samus je ihned převezena na BSL, aby dostala první pomoc, ale zdá se, že se tenhle parazit zažral hluboko do její centrální nervové soustavy. Jediný lék, který ji pomůže, je vakcína vyrobená z metroidu. Díky téhle vakcíně je Samus schopna absorbovat buňky viru X.

Oblek, který Samus používá, byl mezitím odeslán do laboratoře k přezkoumání, protože je celý kontaminovaný virem X. Je možné, že by se o něm mohli vědci dozvědět něco více?

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

V Metroid Fusion můžete prozkoumat řadu zajímavých míst

Zatímco Samus se už pomalu uzdravuje a je na tom líp, ozve se obrovská rána. Někde na stanici BSL se něco stalo a prvním úkolem Samus je tuhle explozi vyšetřit. Jak se ukáže, oblek kontaminovný virem X ožil a vytvořil dokonalou kopii Samus. Tahle kopie zvaná SA-X má dokonce její vzpomínky, schopnosti a téměř celou mysl. Jenže je zlá a chce celou stanici zničit. Samus tedy musí své zlé dvojče najít a zastavit dřív, než bude pozdě. Začíná hra na kočku a myš.

Metroid Fusion je čtvrtý díl ze série Metroid. První díl vyšel na NES, druhý na Game Boy, třetí na SNES a čtvrtý se objevil roku 2002 na handheld Game Boy Advance.

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

Metroid Fusion je tentokrát celkem hororová hra. Fakt, že se po stanici pohybuje váš zlý klon vytváří neustálý pocit jistého napětí a paranoii.

Metroid Fusion je žánrově metroidvania, protože nic jiného být Metroid ani nemůže - je to doslova průkopník tohohle žánru. To je jakoby Doom nebyl doomovka, že jo... Nicméně tentokrát je tenhle systém trochu překopaný. Jen pro připomenutí - metroidvania je něco jako open-world akční plošinovka, která je obvykle zaměřená na získávání schopností, které hráči umožní přístup do dalších částí světa, kde se hra odehrává.

Metroid Fusion se odehrává na výzkumné stanici BSL. Stále je to sice metroidvania, ale je hodně zjednodušená. Už to není obrovský svět, kde se snadno ztratíte, ale stanice je rozdělená na několik menších částí, které jsou dokonce elegantně číslové ve stylu "sector 1" a "sector 2" a tak dále. Jednotlivé části jsou spíše menší a přehlednější. Obvykle vám k nim lodní počítač rovnou dá i mapu, vysvětlí vám, co je váš úkol a dokonce na mapě zvýrazní místo, kam se musíte dostat. Je to tady daleko víc "user-friendly", než předchozí díly. Už bylo také na čase.

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

Tohle je Nightmare - tajná zbraň, kterou vytvořila federace. Umí ohýbat časoprostor. Váš zlý klon tuhle zbraň hacknul a přeprogramoval, díky čemuž se Nightmare stává jedním z nejotravnějších bossů celé hry.

Zápletka hry, která se týká viru X, bude důležitá i během samotného hraní. Zatímco v předchozích dílech z nepřátel po smrti vypadávala malá fialová kolečka doplňující zdraví či munice, zde je to trochu jinak. Všechna monstra, která se na stanici pohybují, jsou určité organismy vytvořené virem X. Po smrti z nich vypadne buňka, kterou můžete sebrat a ona vám doplní zdraví. Ovšem je potřeba ji sebrat rychle, protože buňka může odletět pryč a zmizet. Nebo hůř - může odletět někam kousek dál a znovu se zreplikuje do toho stejného monstra, které jste zrovna eliminovali. To pořád není vše - může se zreplikovat také do úplně jiného monstra - někdy i mnohem horšího.

A to rozhodně nechcete... Nebo možná i chcete. No vážně! Někdy nastane situace, kdy budete potřebovat, aby se monstrum proměnilo v jiné nebo se přesunulo jinam. Třeba proto, abyste ho střelili mrazící puškou, a pak jste mohli tuhle ledovou sochu využít jako plošinku a doskočit tak někam na vysoké nedostupné místo. A tak podobně.

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

Ridley je zmrzlý kus ledu, takže nebude nebezpečný... Možná...

Může nastat i situace, kdy dvě různé buňky z dvou různých monster se spojí do jedné a vytvořit nějaké super otravné monstrum. Ano, je to tak!

Jedna zajímavá novinka, kterou předchozí díly neměly, je možnost se chytat za okraje plošinek. Pokud je plošinka moc vysoko a dosáhnete na ni tak tak, už vás to nemusí tolik trápit, protože Samus se prostě chytne za okraj a vytáhne se nahoru. Šikovné.

Zbytek hry se pak chová jako klasický Metroid. Běháte po stanici, střílíte vše co se hne, prohledáváte různá zajímavá místa, sbíráte power-upy a bojujete s hromadou děsivých bossů.

Bohužel jako předchozí hry ze série Metroid, i tahle je občas malinko složitá. Například dojdete na konec chodby a tam je slepá ulička a nikam to dál nevede. V takové chvíli byste se mohli chtít vrátit a hledat cestu jinudy, ale ve skutečnosti po vás tvůrci chtějí, abyste na jedno konkrétní místo položili granát, nechali ho vybuchnout, což udělá do země malý otvor, kterým můžete následně propadnout o patro níže. Takové podivné věci jsem chápal v prvním Metroidu z roku 1986, ale proč to existuje i v těch novějších?

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

Možná, že svět není černobílý. Možná vám federace něco tají. Možná vaše zlé dvojče není tak zlé. Kdo ví?

Každopádně se zdá, že tohle neustálé prohledávání každého koutu a škvíry je něco, co k Metroidu neodmyslitelně patří a fanoušci série to prostě očekávají. Osobně bych ale byl raději, kdyby se takto musely hledat jen secrety a ne regulérní cesty.

Každopádně po tom, co jsem dohrál čtyři různé Metroid hry, jsem si na to už vlastně zvykl a zcela automaticky osahávám každý pixel na každém místě. Dokonce bych řekl, že jsem si vypracoval jistý instinkt, kdy už tak nějak podvědomě dovedu poznat, že někde je nějaká schovaná cestička.

Metroid Fusion – jak si vede čtvrtý díl

V tomhle díle tentokrát budete mít k dispozici počítač s přehlednou mapou, který vám zadává úkoly a označuje vaše cíle.

Obecně je Metroid Fusion ale skvělá hra. Je vidět, že série Metroid zažívala v devadesátkách a začátkem dvacátého prvního století vrchol, podobně jako Castlevania. Série získala velice pevnou identitu, věděla přesně čím chce být a kterou cestou se vydat. Tvůrci se drží starých dobrých vzorců, ale zároveň se nebojí i trochu experimentovat a přinášet zase něco nového. Já jsem se při hraní dobře bavil a musím říct, že mám tuhle sérii rád. A samozřejmě na sto procent doporučuji všem milovníkům žánru a Metroid série.

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle