Další kolo proslulé soutěže ve tvorbě nové hry pro DOS je tu! Chtělo by se říci, že soutěž je již tradiční, jelikož jsem ale rok 2023 z důvodů mně vlastně nejasných minul, byla tradice narušena. Nevadí, aspoň se to neochodí, a aspoň jste řádně odpočatí ;)
Stejně jako naposledy, i letos si střihneme tematický freestyle, tzn. soutěž nemá žádné omezení, kromě jediného - váš soutěžní příspěvek se musí vejít na jednu standardní 3.5" HD disketu o kapacitě 1.44MB. Poctivě jsem nad tím hloubal a fór té soutěže není jen v tom, že je daná hra spustitelná pod DOSem, ale že se svými parametry, jako jsou výpočetní a datová náročnost, blíží tehdejším dimenzím. Jinými slovy splácat v něčem 300MB mrchu, co sice jde spustit pod DOSem, ale k běhu potřebuje minimálně Pentium III s 256MB RAM, to si dělejte ve svém volném čase, ale do #hvdosdev se to opravdu nehodí.
Výhry pro vítěze
I letos jsou odměny pro výherce relativně šťavnaté, nabídce vévodí legendární Nintendo Game Cube (velké díky Srandistovi!). Všechny výhry jsou si v mých očích rovny, vítězové si postupně budou moci sami vybrat. Doufejme, že se sejde víc her, než je připraveno cen ;) Ke každé výhře pak bude ještě přihozena retro podložka pod myš.
- Nintendo Game Cube vyladěné pro hraní záloh + hry Splinter Cell a Spartan Total Warrior. Konzole ani gamepad nejsou v úplně top stavu, nicméně vše je funkční.
- Knihy Mikropočítačová revoluce + Sid Meier's Memoir!
- Tenký klient HP T5720 předkonfigurovaný pro Windows 98.
- Tři archivní časáky GameStar + SCORE.
- (Doplněno) Retro handheld + magazín Legendární herní ikony.
A pozor, minimálně jedna další cena bude doplněna v průběhu soutěže, takže zůstaňte naladěni! :)
Stručná pravidla soutěže #hvdosdev
- Vytvořte novou hru pro DOS.
- Hra se musí zabalená vejít na jednu 3.5" 1.44MB disketu.
- Hra musí zobrazit aktuální rok (2024), jméno či přezdívku autora a nápis high-voltage.cz na úvodní obrazovce.
- Hotovou hru zašlete do konce roku 2024 na můj mail.
- O vítězi rozhodne otevřená anketa spuštěná od 2.1. do 14.1. 2025
- Soutěžící souhlasí se zveřejněním své hry na doshaven.eu.
Dodatky & tipy
- Účastnit soutěže se mohou týmy i jednotlivci.
- Další info k průběhu soutěže bude doplňováno do tohoto článku.
- Diskutovat k soutěži můžete v komentářích, na fóru a na Discordu.
- Pro tvorbu hry lze použít cokoliv, včetně existujících enginů, velmi vhodná je knihovna LoRes.
- Hotovými kusy kódu či svými dávnými díly, které dosud tlely v archivu, si pomoct můžete.
- Kdo bude jakkoliv fixlovat, půjde do pekla! ;)
- Lze použít volně dostupné / zakoupené materiály (grafika, zvuk, kód), ale v takovém případě je třeba to uvést na úvodní obrazovce hry, minimálně formou stručného sdělení - krátké info, že byly použity externí zdroje.
- Neváhejte přihlásit i hry jednoduché, případně ne zcela doladěné, hry v textovém módu atp. Jsme tu všichni inteligentní lidé a oceníme i nápadité koncepty, které neoslní vizuální stránkou či stoprocentní vybroušeností ;)
Tedy do akce! Nemohu se dočkat vašich výtvorů, pevně věřím, že se i letos sejde několik tuze zajímavých kousků. Opět podotýkám - nebojte se přihlásit i věci jednoduché, popř. ne zcela dokončené, jde o tu legraci, radost z tvorby a sdílení výtvorů s komunitou :)
Stran té tradičnosti si myslím, že úplně v pohodě.
My měli u nás ve městě (které s vínem nemá kromě místních opilců nic společného) před lety na vývěsce plakát s obřím nápisem „První tradiční českotřebovské vinobraní“…
Letos není omezení na výkon 468DX2/66?
Není :)
MS-DOS 6.22 mi jede i notebooku Lenovo Thinpad SL500.
CPU jede přes 2GHz a má 2MB cache. To se mi celý program vejde do cache. Takhle si to myslel?
Takže je to vlastně soutěž na jakém nejrychlejším procesoru běží MS-DOS.
Já spoléhám na to, že soutěžící budou příčetní :)
Na druhou stanu je výzva udělat něco pro XT na 4,77MHz a na 286 už by přetékali čítače a už by to nefungovalo a grafika na Hercules. :)
Sledge, co to tady vykládáš o nějakých 300MB?!
nikdo z posledního ročníku nic takového neměl a všechno jelo na 486ce
ve volném čase to snad děláme všichni…kvůli cenám to fakt nedělá nikdo
To byla hyperbola! :) Ale v roce 2021 jen z her měla přes 80MB, to mi prostě přijde zbytečně moc.
No vida soutěž. Jedno ulehčení zde je: vypadlo „english“ :D
To bylo vždy spíš jen doporučení, to jsem nevyžadoval :)
Na tu disketu se musí vejít hra včetně všech knihoven a engínů a všeho, aby se to jen rozbalilo a jelo? Takže, když budu mít nějaký GameMaker, který je potřeba ke spuštění (ne k vytvoření), tak se tam taky musí vejít?
Ano, na tu disketu se to musí vejít komplet :)