#hvdosdev

Proběhl křest knihy Umění klasických adventur

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Cože, introvert, asociál a autista Pollux byl venku mezi lidmi? No ano! Byl jsem na křtu zbrusu nové knihy Umění klasických adventur - Historie point-and-click her, která proběhla v Brně. Otočil jsem se tam jen na chvíli, protože jsem pak někam spěchal, ale to, co jsem viděl stojí za zmínku. Takže tady máte zmínku.

(Pozn. Sledge - více o knížce viz Tuhle knížku potřebujete: vyšlo „Umění klasických adventur – Historie point-and-click her“.)

Křest se odehrál v obchůdku Xzone a společně ho spáchali Petr Ticháček, Pavel Skoták, Hana Machalová a Jarek Kolář (autor Tajemství oslího ostrova). Bylo tam i pár dalších zajímavých lidí z časopisu Level. A také tam byl Pavel Pospíšil (autor Dračí historie), který seděl přede mnou. Chtěl jsem se ho zeptat na pár věcí kolem textové adventury Saboteur, např. proč použil růžové písmo, jestli je to fakt napsané v Pascalu, jestli se to opravdu odehrává na gymnáziu na Slovaňáku a jestli nemá někde schované zdrojáky do dnešních dnů... A jaká je otázka života, vesmíru a tak vůbec. Nicméně jak říkám - byl jsem tam jen na chvíli, takže nebyla šance. Čili z pana Pospíšila jsem nakonec neviděl víc, než jen jeho záda. Ostatně byl tak vysoký, že jsem většinu času viděl jen jeho záda. :)

Proběhl křest knihy Umění klasických adventur

Kromě toho, že během křtu se znehodnotil (nebo spíše zhodnotil?) jeden výtisk knihy šampáněm, tam proběhlo nějaké povídání o jejím vzniku. Hanka, která knihu překládala, zmínila, že to byl její první větší projekt. A že nejobtížnější bylo překládat soubojové hlášky ze hry The Secret of Monkey Island. Zaznělo tam také, že všichni, co na knize dělali, byli tak trochu v časové tísni, protože to chtěli stihnout do Vánoc.

Jinak vše bylo celkem OK. Sehnat všechny české osobnosti ze světa adventur se prý povedlo ve dvou dnech. Všichni byli ochotní, rozhovory rádi poskytli a evidentně je bavily. Hodně obsahu se každopádně muselo seškrtat. Ať už to byly některé otázky v rozhovorech, nebo některé hry, tak dokonce i různí lidé, kteří byli zvažování pro rozhovor do knihy, nakonec neklapli. A to jen proto, aby obsah nenabobtnal do obludných monstrózních rozměrů, což mi neustále vnucovalo pocit, že možná ta česká kapitola neměla vyjít jako bonus k téhle knize, nýbrž jako samostatná kniha. A tenhle pocit zazněl prakticky ze všech stran... Ať už od lidí, co na knize dělali, tak třeba i mezi dotazy z publika. Hm, třeba se takové knihy jednou dočkáme :) (Pozn. Sledge - to samé mě při psaní "recenze" napadlo taky, čímž máme potvrzené, že jde o nosnou a hodnotnou myšlenku! ;)

Proběhl křest knihy Umění klasických adventur

Na chvíli byl také zmíněn náš blog. Konkrétně jsem v jedné chvíli z dálky zaslechl útržek rozhovoru: „High Voltage psali, že překlad byl prej nic moc... Pfff.“ Raději jsem předstíral, že tam nejsem. Což se mi vlastně dařilo, protože si mě reálně nikdo nevšímal. (Pozn. Sledge - takhle to vůbec vyznít nemělo! Však jsem psal, že překlad je povedený, přirozený, že to jen občas trochu zahapruje, no...)

Kromě občerstvení jako chlebíčky a slané tyčinky apod. tam byly také dva retro počítače, které měly podložky pod myš z High Voltage e-shopu. Na jednom běžela adventura The Secret of Monkey Island a na druhém Tajemství oslího ostrova. Na chvíli jsem se posadil k Tajemství oslího ostrova a celou hru prošel asi za dvacet minut... Říkal jsem si, jestli si někdo všimne a pochválí mě, jak hru znám zpaměti a jak ji dobře umím, ale nikdo nic. Žádný potlesk. Žádná medaile od samotného Jarka Koláře. Prostě nic. Tak nic, no. :( Aspoň díky mně postava Gajbraše nebyla na začátku hry, ale celou dobu na monitoru svítila závěrečná část.

Zajímavé je, že Xzone obchůdek je jen pár metrů od Slovaňáku, kde Tajemství oslího ostrova vzniklo, což pan Kolář dokonce zmínil.

Proběhl křest knihy Umění klasických adventur

Rád bych se pochlubil, že se do knihy dostaly dva mé screenshoty. Jeden právě ze hry Tajemství oslího ostrova a jeden z adventury Léto s Oskarem. Bohužel tvůrci měli naše povolení screenshoty použít, takže můj tým agresivních právníků je "Nintendovat" zatím nemůže. Snad příště. Každopádně mám na konci knihy dokonce i poděkování. :) (Pozn. Sledge - já přispěl jiným screenshotem z Léta s Oskarem a také jedním z Mise Quadam, protože jsem jediný úchyl v republice, co to hrál, dohrál a řádně zdokumentoval :)

No, pohoda a celkem jsem si to užil. Akorát to vybilo moji sociální baterii, takže dalších šest let mezi lidi nikam nejdu. :) Jinak myslím, že celá akce by se mohla snad objevit někde na Youtube, protože tam neustále chodil týpek s kamerou. Tak uvidíme.

Aktualizace: video je skutečně na Youtube, viz níže.

Pozn. Sledge - omlouvám se Polluxovi za vložené poznámky :)

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"Proběhl křest knihy Umění klasických adventur"

  • Doomtrooper napsal:

    Supeeer!! :) Díky za zpřístupnění tohoto křestu. Však to přišlo akorát vhod :)

  • sCZther napsal:

    Jsem rád, že kompy někdo využil :) Ty jsme dodali po dohodě z RetroHerny. Knížka je super, dneska jsem listoval. Ale to rozšíření by si určitě zasloužila!

  • JimiH napsal:

    Zklamu Sledge, páč Misi Quadam jsem taky dohrál. Nicméně od Agawy mám raději Swigridovou kletbu a stále čekám na to slíbené perské dobrodružství. ;)

    Na knihu se těším, občasné překladové neobratnosti odpustím, však je to alespoň výzva přemýšlet nad tím, jak to asi bylo v originále. ;)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle