Pevně věřím, že jste měsíc květen trávili střelbou do nácků, za sebe se musím pochlubit, že jsem tomu věnoval času nemálo, a stále mám v plánu Close Combat dohrát, byť je to tuhé jak steak ze stoleté brahminy. Je to skvělá a myslím neprávem přehlížená strategie.
Ale to si nechme do samostatného článku, nyní je třeba zvolit hru měsíce června. Po pečlivém prostudování obsahu SCORE č.33 a chvilkovému splínu, jelikož nabídka je poměrně chudá, jsem nakonec zvolil nejhůře googlitelnou hru všech dob, real-time strategii Z.
(Btw. doporučuji prostudovat strany a 10/11, to je poklad, obzvláště onen zabiják v červeném triku, s pupkem a opásaný ledvinkou.)
Zko je výborná strategie, která se proti dobové konkurenci vymezila překopáním základního konceptu buduj->bojuj na obsazuj->expanduj. Místo stavění základny tak obsazujete existující továrny, čím nejen rozšiřujete zabrané teritorium, ale též zvyšujete výrobní kapacitu, která dále pomáhá expanzi. Taková hezký efekt valící se sněhové koule. Ale pozor, když tempo přeženete, může se vám snadno stát, že kontrolu nad získaným teritoriem neudržíte. Na druhou stranu příliš pomalý postup znamená, že zdroje (tedy továrny) obsadí nepřítel. Takže balanc!
Aby té originality nebylo málo, neproháníte po mapě obligátní lidské pidižvíky, ale roboty. Ovšem ne roboty ledajaké, jde o hláškující a sarkastické roboty permanentně zlité výběrovým olejem. Mezi jednotlivými misemi se tak můžete těšit na povedená komická videa.
A jak to všechno vím? Protože už jsem před lety Zko dohrál! Mohlo to být tak kolem roku 2014 a šlo o verzi pro Android. Ta už v tuto chvíli není dostupná a patrně je to tak dobře, port měl několik chyb, které bohužel souží i verzi, která je v tuto chvíli k zakoupení na Steamu i GOG.
Konkrétně jde o nepovedené rozhraní (optimalizované pro dotyk), problematický pathfinding, tragickou AI apod. Takže uděláte mnohem lépe, když sáhnete po klasice pro DOS. Zapátral jsem na archive.org a tohle by mohlo být to pravé :) Tedy do akce, věřte mi, Zko je skvělé.
Z je taková malá rozcvička před RaUSHujícími protihráči v multiplayeru kterékoli realtime strategie .
Kdo zaspí nevyhraje :/ .Ach jak já tuhle hru ze srdce nenáviděl ….