KRUSH
KILL
&
wait for it...
DESTROY!
Ano, ve hře měsíce listopadu se oddáme drcení, zabíjení a ničení! Ze stránek SCORE č.37 jsem totiž vybral real-time klasiku KKND, tedy Krush Kill 'N Destroy (1997). Fandové žánru namítnou, že když už RTS, bylo by lepší sáhnout po Command & Conquer: Red Alert, nicméně ten mám odehraný zleva zprava, naopak KKND jsem téměř dokonale minul.
Dočkám se nějakého velkého překvapení? Nezdá se. Na první pohled jde o šablonovitou záležitost, bez vyšších ambicí v disciplínách nápaditost a jedinečnost. Dvě znepřátelené strany, těžba surovin, produkce jednotek, nepřehledná přesdržka a, dá-li Odin, konečné vítězství. Mírně mě zaujalo zasazení, které jest postapokalyptické. Jednou ze znesvářených stran jsou tak mutanti, zvaní Evolved, proti nim stojí onen zbytek, co si zvládl zachovat správný počet končetin, tedy lidé, Survivors.
Co by mohlo být aspoň trochu zajímavé je vylepšování jednotek, které bojem získávají na zkušenostech. Jak to funguje v praxi netuším, čerpám z popisků na GOG, viz Krush Kill 'N Destroy Xtreme. Ono "Xtreme" značí, že jde o rozšířenou verzi původní hry s dodatečnými misemi.
Řekl bych, že mě čeká velmi podobný zážitek, jako v případě výše zmíněného C&C. Hry jsou si vizuálně značně podobné, briefingy mezi misemi jsou podobně sýrové, tedy cheesy, ovládání je standardní. Jestli ono to nevzniklo především jako C&C kopírka ;) Snad jen obtížnost je poněkud vyšší, hnedle ve druhé misi jsem dostal výprask.
Technická týkající se GOG verze: ke hře je přibalený DxCfg wrapper, který zajišťuje bezproblémové zobrazení pod moderními Windows. Před hraním doporučuju spustit dxcfg.exe a nastavit hru v okně a v rozlišení, které je násobkem 640x480. Je to podle mě lepší, než to mít sice přes celou obrazovku, ale rozpatlané filtrem / nevhodným škálováním.
Tak tahle mě neminula, líbila se mi. Taková kopie C&C s jinými jednotkami, ale celkově povedená a hratelná.
Pokud vím, tak se hodně kritizovalo, že počítač mohutně podvádí a z nezobrazených částí mapy si generuje masy jednotek.
Jako jo, vypadá to tak, teď jsem hrál třetí misi, a když jsem agresivnější a rychle zkoumám, ten tlak je subjektivně mnohem menší. Když jsem se hned na začátku zakopal, což je moje oblíbená taktika, valila se na mě vlna za vlnou.
nie je tam ziadna AI, vid info na nete. CPU ma olejove veze s nekonecnou zasobou ropy atd. atd.
skoda, je velmi vhodne utocit tak skoro ako je to mozne.