#hvdosdev

Zahrajem (hra měsíce): KKND

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

KRUSH
KILL
&
wait for it...
DESTROY!

Ano, ve hře měsíce listopadu se oddáme drcení, zabíjení a ničení! Ze stránek SCORE č.37 jsem totiž vybral real-time klasiku KKND, tedy Krush Kill 'N Destroy (1997). Fandové žánru namítnou, že když už RTS, bylo by lepší sáhnout po Command & Conquer: Red Alert, nicméně ten mám odehraný zleva zprava, naopak KKND jsem téměř dokonale minul.

Zahrajem (hra měsíce): KKND

Dočkám se nějakého velkého překvapení? Nezdá se. Na první pohled jde o šablonovitou záležitost, bez vyšších ambicí v disciplínách nápaditost a jedinečnost. Dvě znepřátelené strany, těžba surovin, produkce jednotek, nepřehledná přesdržka a, dá-li Odin, konečné vítězství. Mírně mě zaujalo zasazení, které jest postapokalyptické. Jednou ze znesvářených stran jsou tak mutanti, zvaní Evolved, proti nim stojí onen zbytek, co si zvládl zachovat správný počet končetin, tedy lidé, Survivors.

Zahrajem (hra měsíce): KKND

Co by mohlo být aspoň trochu zajímavé je vylepšování jednotek, které bojem získávají na zkušenostech. Jak to funguje v praxi netuším, čerpám z popisků na GOG, viz Krush Kill 'N Destroy Xtreme. Ono "Xtreme" značí, že jde o rozšířenou verzi původní hry s dodatečnými misemi.

Zahrajem (hra měsíce): KKND

Řekl bych, že mě čeká velmi podobný zážitek, jako v případě výše zmíněného C&C. Hry jsou si vizuálně značně podobné, briefingy mezi misemi jsou podobně sýrové, tedy cheesy, ovládání je standardní. Jestli ono to nevzniklo především jako C&C kopírka ;) Snad jen obtížnost je poněkud vyšší, hnedle ve druhé misi jsem dostal výprask.

Technická týkající se GOG verze: ke hře je přibalený DxCfg wrapper, který zajišťuje bezproblémové zobrazení pod moderními Windows. Před hraním doporučuju spustit dxcfg.exe a nastavit hru v okně a v rozlišení, které je násobkem 640x480. Je to podle mě lepší, než to mít sice přes celou obrazovku, ale rozpatlané filtrem / nevhodným škálováním.

Zahrajem (hra měsíce): KKND

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Zahrajem (hra měsíce): KKND"

  • Rootan napsal:

    Tak tahle mě neminula, líbila se mi. Taková kopie C&C s jinými jednotkami, ale celkově povedená a hratelná.

  • Laaca napsal:

    Pokud vím, tak se hodně kritizovalo, že počítač mohutně podvádí a z nezobrazených částí mapy si generuje masy jednotek.

    • Sledge (admin) napsal:

      Jako jo, vypadá to tak, teď jsem hrál třetí misi, a když jsem agresivnější a rychle zkoumám, ten tlak je subjektivně mnohem menší. Když jsem se hned na začátku zakopal, což je moje oblíbená taktika, valila se na mě vlna za vlnou.

  • mance napsal:

    nie je tam ziadna AI, vid info na nete. CPU ma olejove veze s nekonecnou zasobou ropy atd. atd.

    skoda, je velmi vhodne utocit tak skoro ako je to mozne.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle