#hvdosdev

GTA IV – taková šedá myš série

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

O GTA IV jsem neměl moc velké mínění, protože v době vydání jsem kolem sebe slýchával, že je tenhle díl nic moc. Dokonce i tady na High-Voltage se čtyřka moc nelíbila. Po čase jsem se ale začal setkávat s lidmi, co mi říkali, že je to podle nich nejlepší GTA všech dob a dokonce ho mají raději než GTA V. Inu, GTA IV bylo vždycky taková šedá myš a možná právě proto se někteří rozhodli se za něj postavit a hlásat, jak ho mají rádi. To mě donutilo si hru koupit a dát se do hraní.

Přiznám se, že ve výsledku jsem byl trochu zklamaný. Ale popořadě.

GTA IV – taková šedá myš série

Příběh aneb O čem, to je

GTA IV vypráví příběh týpka jménem Niko Bellic. Niko přijíždí do Liberty City, aby tam započal novou životní etapu. Niko pochází z nějaké slovanské země východní Evropy a hra nespecifikuje které (avšak občas ve hře zazní srbština). Tvůrci tady trochu nevyužili potenciál, protože na začátku se zdá, že Nikův původ bude ve hře důležitý a bude hrát velkou roli. A ze začátku skutečně jo, protože Niko bydlí u svého bratrance Romana ve čtvrti, ve které se občas mluví různými východoevropskými jazyky, v rádiu hrají východoevropské odrhovačky a taktéž se tam nachází podnik Perestrojka.

Nicméně navzdory tomu brzy na celou věc s východní Evropou tak nějak zapomenete, atmosféra se vytratí a prostě se ponoříte do světa Liberty City.

Niko je na začátku každopádně trochu jako Claude z GTA III. Je to tajemná postava, o které vlastně nic moc nevíte, ale jak půjde hra dál, začne se postupně odhalovat jeho minulost a skutečná motivace, proč se do Liberty City vůbec přestěhoval. Někteří tvrdí, že se možná jedná o nejhlubší postavu z celé GTA série a já rozumím odkud se tenhle názor bere. Svým způsobem bychom mohli říct, že ano, je to docela komplexní postava.

GTA IV – taková šedá myš série

Má GTA IV hloubku?

S tím se pojí i jeden zajímavý fakt. GTA série se obvykle nese ve velice humorném duchu a obsahuje velkou řadu poměrně praštěných a bláznivých postav. GTA IV pochopitelně není výjimkou a přináší postavy jako Manny Escuela, Little Jacob nebo Bernie Crane. Nicméně zároveň je to možná první GTA, které se snaží být sem tam trochu vážnější a temnější.

Občas jsem se musel i ptát: je možné, že se tvůrci rozhodli posunout celou sérii do vážnějšího tónu? Odpověď zní, že samozřejmě ne, protože následující díl - GTA V - se zase celý nese v naprosté nadsázce a humoru. Podle mě vážnější tón GTA sérii nesedí a nemůže s ním vůbec fungovat, protože jen těžko budete brát vážně hru, ve které můžete bazukou střílet do davu lidí nebo zaparkovat helikoptéru na křižovatce, že jo. Je tedy pochopitelné, proč se Rockstar tímhle směrem nakonec nevydal, ale přesto tady s vážností trochu experimentoval.

Občas trochu připadalo, že se celá hra se snaží kritizovat samu seb a poukazovat na celkovou absurditu GTA série obecně. Např. Niko v některých rozhovorech s ostatními postavami naznačuje, že je prostě jen takový poslíček a podržtaška pro ostatní, což vystihuje fakt, že v GTA sérii obvykle jen plníte různé úkoly pro druhé. Stejně tak dává velký důraz na peníze a téměř na vše, co mu kdo řekne, reaguje větou ”I'll do it, if you pay”, což nám připomíná, že za úkoly obvykle dostáváme peníze. Peníze, které navíc často nemají moc význam, protože nejdou ani za nic moc utratit (mimo Vice City, kde se daly kupovat nemovitosti, které byly nutné pro dohrání hry).

GTA IV – taková šedá myš série

GTA IV je také první GTA, u kterého jsem se občas cítil špatně, kdy jsem zabíjel druhé lidi. No vážně! V předchozích dílech jsem si to tolik nebral, protože postavy byly velice povrchní polygonoví panáci. Ovšem v GTA IV je kupříkladu mise, kdy musíte zabít jednoho chlápka a víte o něm, že je gay. A tak si založíte profil na seznamce a dáte si s ním rande. Setkáte se, vydáte se do restaurace a bavíte se jako kamarádi. A vy během rozhovoru můžete prostě vstát a střelit ho chladnokrevně do hlavy. V daném scénáři to působí obzvláště bezcitně.

Ostatně je také zvláštní, že různé jiné postavy Nika za jeho chladnokrevnost a bezcitnost chválí ve stylu: „Ty jo, řekl jsem ti, abys ho zabil a ty to prostě jdeš udělat, aniž bys mrknul. To se mi líbí. Jsi pravý zabiják!“ apod.

A poslední věc - Niko je také první postava, která se postupem času začne ptát, jestli je vlastně dobrý člověk. Samozřejmě, že není - tak jako každý hrdina v sérii GTA je gangster, kriminálník a zabiják. Niko je ale v podstatě jediný, kdo začne cítit jistou vinu a následuje určitý, řekněme, character development.

Ve výsledku tedy říkám - jo, GTA IV je možná nejhlubší díl série, protože se občas snaží mít i nějakou tu myšlenku a občas, jak se lidově říkává: „nastavovat zrcadlo.“ Každopádně jsem tady u tohohle filozofování ztratil už dost času, takže se pohneme někam dál.

GTA IV – taková šedá myš série

Nový RAGE engine

Zatímco předchozí GTA frčely na RenderWare, což je engine zaměřený hlavně na hry pro PS2, GTA IV frčí na novém engine RAGE (Rockstar Advanced Game Engine).

Nový engine je fajn a hlavně přináší propracovanou fyziku. Auta konečně nepůsobí dojmem, že jsou z papíru, ale opravdu řídíte několikatunovou hroudu plechu. Když někoho střelíte brokovnicí, odletí pár metrů a žuchne na zem. Možná to vyzní trochu divně, ale řekl bych, že je tam té fyziky až malinko příliš. Např. když vás srazí auto, Niko odletí dva metry a rozplácne se na zem takovým stylem, že ve výsledku vypadá trochu jako hadrový panák. Chápu, že v době vydání fyzika hodně frčela, takže se musela nacpat všude a všichni si ji tehdy hodně všímali na každém kroku.

GTA IV – taková šedá myš série

Nový engine však umí víc než jen to. Např. je schopný vykreslit město do velké dálky a do velkých detailů, takže už konečně město působí jako město, ne jako hromada obdélníků s texturami budov. Takové ty momenty, kdy stojíte třeba na kopci a v dálce vidíte různé mrakodrapy a spoustu světýlek, působí strašně uvěřitelně.

Hezké také je, že engine umožňuje daleko více detailů. Když jste šli v předchozích GTA třeba kolem skladiště, byla tam maximálně tak jedna bednička, ale jinak prázdno. V GTA IV u skladiště můžete vidět hromady beden, palet, vysokozdvižný vozík, různé stavební materiály a já nevím, co všechno.

Obecně by se dalo říct, že je město značně živější. V předchozích GTA lidé většinou jen chodili po chodníku a nic víc. Tady můžete vidět lidi, co se třeba opírají o sloup a telefonují. Nebo jdete po parku a uvidíte někoho, jak hrabe listí. Případně když prší, tak spoustu lidí nosí deštník. Tyhle detaily jsou opravdu zajímavé.

GTA IV – taková šedá myš série

Město Liberty City

Když už jsem nakousl živost města, pojďme si něco povědět o nové, modernější verzi města Liberty City. Tvůrci chtěli, aby Liberty City připomínalo něco mezi New Yorkem a New Jersey a myslím, že odvedli dobrou práci, protože ta atmosféra na mě opravdu dýchala na každém kroku.

Spoustu lidí kritizuje, že je město hodně šedé, temné a depresivní. Možná to bude z mé strany trochu nepopulární názor, ale mně to připadalo fajn a nevidím v tom problém. Naopak, temnější atmosféra se mi docela líbila.

Co mi ale přišlo trochu jako škoda je fakt, že město působí na každém místě velice podobným dojmem. Např. v GTA III začínáte v Portlandu a když odemknete Staunton Island, tak zjistíte, že je to tam úplně jiné a dýchne tam na vás totálně jiná atmosféra. Oproti tomu když v GTA IV odemknete Bohan, působí to tam pořád tak nějak stejně... Těšil jsem se, že až odemknu Algonquin, tak tam to bude konečně tak nějak jiné, ale ne, pořád jsou tam podobné budovy, ulice, všechno.

GTA IV – taková šedá myš série

Ok, uznám, že třeba prostřední část města je trochu odlišná, protože je to tam velice barevné - jsou tam všude reklamy, billboardy a kasina. Plus je tam slavný Central Park, akorát se tu jmenuje Middle Park. Poslední část města je Alderney a bohužel i tam se to nese pořád ve stejném duchu. Hele, prostě kdybyste mi ukázali screenshot ze hry zachycující nějakou ulici a neřekli mi, ze které části města je, nejspíše bych neměl tušení.

A ještě jedna věc. Měl jsem trochu pocit, že nové Liberty City mě moc nemotivuje k prozkoumávání. Zatímco třeba v GTA III mě bavilo hledání tajných balíčků a rampages, nebo hledání netradičních zbraní či aut, v GTA IV mi přišlo, že je tam obecně spíše nuda. Tajné balíčky tu nahradilo střílení holubů, což by bylo fajn, ale vy je musíte zabít všechny, abyste z toho něco měli, což vypadá jako hodně práce. Nevím... obvykle jsem město ani moc neprohledával a prostě jsem jen plnil mise.

Mobil

Už od dob Vice City je běžné, že hlavní hrdina GTA má vždycky u sebe mobilní telefon. V GTA IV je mobil už na trochu vyšší úrovni, protože tentokrát ho můžete i ovládat, neboť vyskočí v rohu obrazovky. Můžete pochopitelně přijímat hovory a volat ostatním. Můžete také fotit, posílat a přijímat SMSky a MMSky tak dále. Prostě takové ty běžné věci. Škoda, že se mobil nedá ovládat myší jako nějaký dialog, ale místo toho na něj musíte definovat vlastní klávesy. Hádám, že je to důsledek toho, že je GTA IV konzolový port.

GTA IV – taková šedá myš série

Každopádně mobilní telefon je docela dost otravná věc, protože tu funguje jakýsi systém udržování dobrých vztahů. Tj. někdo vám zavolá: „Ahoj, Niko. Jak se máš?“ a navrhne nějakou společnou aktivitu - třeba šipky, kulečník, klub, kuželky, cokoliv... A vy můžete souhlasit a jít danou aktivitu dělat, nebo se vymluvit. Pokud se vymluvíte, sníží vám to nějaké body, které hodnotí vztah s daným člověkem.

Kamarádi volají téměř vždy v nejhorší možnou dobu, kdy se vám to vůbec nehodí a kdy prostě na ně nemáte čas. V tomhle ohledu je GTA IV docela dost podobné každodenní realitě :) Naštěstí mít špatné vztahy zase tak ničemu nevadí (jako ve hře, myslím) a rozhodně to nemá vliv třeba na děj nebo tak. Ale když máte dobré vztahy, má to různé výhody, protože tenhle člověk vám třeba bude prodávat zbraně se slevou, tenhle vám pošle taxi kdykoliv mu zavoláte a tak dále.

Navíc mám pocit, že se v telefonu dá nějak vypnout story mode, čili vám pak nikdo nevolá, ale zároveň děj hry stojí. To se hodí třeba když chcete jen tak prozkoumávat město.

GTA IV – taková šedá myš série

A akce!

Akční stránka hry je z velké části v pohodě. V GTA IV jsem si užil spoustu přestřelek a díky nové fyzice je to docela zábavné, jelikož protivník třeba odletí dva metry, když to do něj napálíte brokovnicí a tak dále.

Zároveň je tu však taková dost podivná věc. Protivníci se během přestřelek snaží co nejvíce skrýt, což dává smysl. Samozřejmě - když po vás bude někdo střílet, budete se snažit schovat za stůl nebo za sloup nebo něco. Takže kde je problém?

Jenže celý tenhle systém je trochu zvláštní. Např. vidíte protivníka a začnete po něm střílet, on uteče za sloup a schová se. Vy namíříte, ideálně pravým tlačítkem na myši, aby se trochu přiblížila kamera a lépe jste viděli před sebe. Čekáte, že protivník vykoukne a pokusí se vás zastřelit, ale místo toho vykoukne jen jeho zbraň. Tj. vidíte, jak se objevila ruka držící pistoli a následně začne střílet.

A vy se pak musíte trefit do jeho ruky, abyste mu dali damage.

GTA IV – taková šedá myš série

To je docela divné - takhle přece protivník nemůže vůbec vidět, kam střílí nebo co vůbec dělá? Každopádně jsem měl pocit, že jsem celou herní dobu strávil střílením do vykukujících rukou svých nepřátel.

Během akce se také stává, že po vás nepřátelé pokřikují různé věci, jako “I'll kill you!” („Zabiju tě!“) nebo “Enjoying yourself?!” („Užíváš si to?!“) a zní to divně, protože to skoro vypadá, že to nevychází z úst nikoho konkrétního, ale je to celé naprogramované tak, aby se to prostě občas ozvalo během přestřelky. No nevím, moc mi to tam nesedí.

(Ne)originální mise

Překvapilo mě, že GTA IV má i docela nezajímavé a neoriginální mise. Přirozeně jsem očekával, že s novým engine přijdou nové experimenty a nápady, avšak nikoliv.

Dostanete jednoduchý úkol - musíte někoho zabít. A tak dojedete na dané místo, což je nádraží a vidíte, že na perónu stojí chlápek, což je váš cíl. Napálíte to do něj brokovnicí, on zařve, svalí se na zem a MISSION PASSED! Fakt? To je vše? Žádný plot twist? Není v tom žádný háček?

Následuje další mise, kde opět musíte někoho zabít. Pif, mrtvej, mise kompletní. Když už následuje asi patnáctá mise v řadě, kdy jen někoho odstřelíte, tak vám to bude připadat trochu zvláštní.

GTA IV – taková šedá myš série

Téměř všechny mise v GTA IV jsou prostě furt to samé - přijeďte někam, postřílejte tam nějaké lidi. Plus se vyskytují i nějaké ty automobilové honičky, kdy musíte někoho dohnat a zabít nebo naopak někomu ujet, kdo chce zabít vás. A téměř vždy jsou to jen různé kombinace těchto věcí. Sem tam se objeví nějaká ta mise v něčem, co lítá nebo v něčem, co pluje po vodě.

No nevím... Přišlo mi, že třeba po San Andreas, kde každá mise musela být za každou cenu originální, se v GTA IV mnohdy ani moc nesnažili a hromadá misí končí údivem: „A to je všechno? Nic víc?!“

Samozřejmě neříkám, že tu není i pár zajímavějších nebo lepších misí. To určitě ne!

No checkpoints no glory

V GTA III, Vice City a San Andreas neexistovaly žádné checkpointy v misích, což znamená, že když jste selhali, museli jste danou misi opakovat celou od začátku. Z nějakého důvodu jsem si myslel, že v GTA IV je tenhle problém vyřešen, jenže nikoliv! Stále tu nejsou žádné checkpointy!

Tj. opět musíte zvládnout misi úplně od začátku do konce. Když selžete, tak to musíte odehrát celé znovu. Jediná novinka je možnost misi restartovat. V předchozích GTA jste třeba jeli z vašeho domu přes celé město a navštívili jste člověka XYZ, který vám zadal nějaký úkol a vy jste jeli přes celé město ho splnit. A když jste během mise třeba umřeli, znovu jste museli jet z vašeho domu k člověku XYZ, abyste si úkol nechali znovu zadat, a pak ho znovu začít plnit.

V GTA IV už není nutná ta část, kdy jedete z domu k člověku XYZ, který vám zadá úkol. Místo toho se mise restartuje od chvíle, kdy vám byl úkol zadán, což je super. Ale pořád platí, že musíte od člověka XYZ jet přes celé město na dané místo, kde je nutné úkol splnit.

GTA IV – taková šedá myš série

Někdo by řekl, že je to lepšínež nic, a bude samozřejmě mít pravdu, ale pořád to znamená dlouhatánskou cestu, zhlédnutí těch stejných cutscén a opakované vyslechnutí si těch stejných dialogů, pokud na té cestě je víc postav, které spolu mluví.

Bohužel je to ve výsledku docela k ničemu, protože restart mise není to samé, co load mise. To znamená, že pokud jste šli plnit misi s neprůstřelnou vestou a hromadou munice a v té misi je nutné vystřílet třeba deset pater plných protivníků a těsně před koncem vás někdo zastřelí, restartuje se mise od začátku, a vám se už neobnoví munice, kterou jste vystříleli, ani se vám nevrátí neprůstřelná vesta. A pokud vám už zbyla třeba jen usmolená pistolka, tak jste stejně nuceni hru loadnout a nechat si misi zadat zase znovu. Restart mise je tedy mnohdy úplně na nic.

GTA III checkpointy moc nepotřebovalo, protože tam byly krátké mise. Vice City bylo na hraně, ale dalo se to ještě pochopit. U San Andreas už to byl občas docela průser. U GTA IV je to vyloženě ostuda a trapas. Proč tvůrci nedokážou do hry implementovat něco, co už měla Mafia v roce 2002?

Bohužel, absence checkpointů byl pro mě osobně veliký problém. Díky tomu jsem si hru nedokázal tak užít, jak bych chtěl. Většinu misí jsem hrál značně křečovitě a pouze stylem, jak po mně chtěli tvůrci, místo toho, abych se víc uvolnil, zkoušel experimentovat apod. Absolutně jsem se děsil toho, že misi, kterou hraji už 30 minut budu muset opakovat celou znovu kvůli tomu, že udělám drobnou chybu. Sorry, prostě tohle podle mě GTA IV totálně zabíjí.

GTA IV – taková šedá myš série

Jediná mise, která má checkpoint, je ta úplně poslední, ale ten také není moc užitečný, protože je někde v půlce, a ta mise je docela dlouhá a rozdělaná na hromadu různých částí. Plus je tady pořád problém s tou vystřílenou municí, která se při restartu mise neobnovuje. No... smůla.

A ještě nějaký nářky před závěrem

Věcí, které mi u GTA IV vadily, je ještě spousta. Jedna fakt otravná věc je, že se skoro nedá ujet policii. V předchozích dílech jste mohli vjet do Pay'n'spray garáže a nechat si auto přelakovat, což snížilo váš wanted level na nulu. Tahle možnost existuje i zde, ale funguje to jen, když vás policie nevidí vjet do garáže. To je možná realistické, ale v rámci hry velice otravné, protože policii budete mít za zadkem na 99 %, což je logické, když se vás snaží chytit, že..?

Jedna věc, která mi osobně tolik nevadila, ale myslím, že je důležité jí zmínit, je fakt, že zmizely všechny RPG prvky ze San Andreas. Čili žádná možnost hubnout, tloustnout, vylepšovat si postavu, zvyšovat si schopnost řídit auto nebo střílet a tak dále. Prostě je tohle GTA spíše jako GTA III, než jako San Andreas.

A teď musím zmínit jednu fakt nepříjemnou věc. V poslední misi se občas vyskytuje bug, díky kterému hra nejde dohrát. O existenci tohoto bugu se ví už někdy od roku 2012, ale tvůrci stále nehnuli prstem, aby ho opravili. Když vám na Steamu dojde nějaký update na GTA IV, obvykle je to jen smazání nějaké písníčky z rádia, protože Rockstaru vypršela licence, ale nic víc. Nějaké drobné opravy hry nečekejte. Lidé to řeší různými obskurními metodami, např. tím, že hru minimalizují, vlezou si do task-manageru ve Windows a nastaví si u gtaiv.exe, aby frčelo jen na dvou jádrech procesoru, a tak dále.

GTA IV – taková šedá myš série

Obecně je hra špatně optimalizovaná, spousta lidí si stěžuje, že jim náhodně lítá FPS z 60 na 30, takže nejsem jediný, komu se to stávalo. Dokonce i na PS3, na které hra původně vyšla, to frčí divně, a navíc je to celé takové ošklivé a rozmazané - dalo by se říct, že PS3 verze GTA IV je ta snad nejošklivější hra všech dob...

Závěr

S GTA IV je to hodně složité.

Příběh hry mě zaujal a oceňuji jistou snahu o hloubku, ale občas mi přišlo, že tvůrci nevěděli, jestli to chtějí pojmout jako vážnou či humornou hru, a výsledek je nejméně rozporuplný. Nové Liberty City je zajímavé a hezké, ale zároveň trochu prázdné a nudné. Přestřelky mě bavily, ale spoustu času jsem jen střílel do rukou schovávajících se za sloupy. Mise jsou docela fajn, ale občas zoufale neoriginální a nezajímavé. Možnost restartovat misi je něco, co oceňuji, ale zároveň je to celkem k ničemu, a stejně je někdy lepší dát load. Absence checkpointů bohužel celkem zabíjí i ty lepší a originálnější mise.

GTA IV – taková šedá myš série

GTA IV mělo podle mě velký potenciál být daleko lepší, než je, ale bohužel to kazí řada různých ne tak úplně dobrých designových rozhodnutí. Strašně bych chtěl tuhle hru mít rád, ale nakonec jsem spíše zklamaný. Takže tak. Sorry...

A jak se GTA IV líbilo vám? Dejte mi vědět do komentářů.

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"GTA IV – taková šedá myš série"

  • Ronoath napsal:

    Já považuji čtverku za nejlepší GTA. Možná je to tím, že v práci jsem měl kolegyni pocházející z Balkánu, která sem utekla před válkou a ty dva příběhy se spojily, ale spíše tím, že jsem měl dojem, že opravdu hraji za člověka, který má své pocity a minulost. Ačkoli ty různé schůzky přes telefon mě taky nebavily, sem tam Niko něco zajímavého k příběhu prohodil v autě – a to mi přišlo moc fajn.

    Náročnost na ujetí policie, řízení vozidel a přestřelky mi připomíná Mafii, připadá mi, jako kdyby část týmu dostalo úkol zapařit Mafii 1 a pak udělat podobnou hru, ale s ohledem na sérii GTA.

    Mi ty mise přišly naopak logické. Otrapa kdesi z východu se nejvíce hodí na bezpečnou špinavou práci. A třeba ta mise se zastřelením šéfa právní kanceláře s fingovaným nástupním pohovorem mi přišla jako hodně černý humor.

    Zabíjet jen tak lidi jsem nikdy v GTA nedělal. Tady mi až bylo líto řidičů, do kterých Niko ve vysoké rychlosti narazí, oni vypadnou či vystoupí z auta a umřou.

    Líbí se mi také systém provokace gangů. V GTA 3 stačilo jet nepřátelským územím a už útočili. Tady je Niko musí vyprovokovat – bouračkou, násilnostmi a pak se přidají ostatní a začne být horko. Jinak se nic neděje.

    A taky se mi líbil soundtrack! Jazz National Radio sem tam poslouchám i ve svém skutečném autě :-)

    Jinak souhlasím. A zkusil bych ještě zahrát The Ballad od Gay Tony, ten datadisk není špatný. The Lost and Dammed mi naopak přišel slabý.

  • iarmanu napsal:

    Pamatuju se, že když GTA IV vyšlo na PC, byl to děsnej porod, bugy kam se podíváš, hodně lidem to ani nešlo nainstalovat. Já to hrál až z odstupem a bylo to v pohodě. Hrál jsem s FPS modem a ještě s modem, který synchronizoval čas ve hře s Windows. A nejenom čas, ale i den v týdnu, takže když jsem třeba ve hře musel být někde ve čtvrtek ve dvě ráno, bylo to celkem bžunda. Mě to bavilo moc.

    • Sledge (admin) napsal:

      Já měl problém projít přes registraci do Games for Windows Live, nebo jak se ta ptákovina jmenovala :/

      • Pollux napsal:

        To už Rockstart smazal a nahradil to jinou ptákovinou – SocialClub

      • iarmanu napsal:

        Taky mě to nešlo, proto jsem hru nakonec někde stáhnul cracknutou a měl jsem klid. Pitomej Social club. Někdy před rokem mi z ničeho nic přestalo fungovat GTA V a doteď se mi za boha nepodařilo hru rozjet. Zkoušel jsem úplně všechno včetně přeinstalace systému a nic. Nedávno jsem chtěl hrát Max Payne 3 a to samé. Nechápu

        • marlowe napsal:

          Mne sa stalo nieco podobne – kupil som v akcii na Steame RDR2 cca dva roky dozadu a neslo spustit. Skusil som Social Club priamo cez web – nenacitalo sa.

          Po online patrani som zistil to ma nieco spolocne s tym ze Rockstar blokuje/banuje hromadne niektore IPcky. Urcite obdobie to islo, urcite nie, zrejme podla toho cez aku IPcku ma tou routovalo na Social Club.

          Riesenim je bud verejna IP adresa (vacsinou za poplatok u providera, ked som zil v CR tak to u Starnetu bolo cca 100 Kc/mesiac), co som kvoli jednej hre nechcel zbytocne investovat, aj ked napokon by som do toho asi isiel.

          Nakoniec som nainstaloval nejaku free VPN, myslim ze to bol Proton VPN a potom to fachcilo v pohode (pripajal som sa cez VPN len ked som potreboval spustit Social Club hru, a aj tu to niekedy islo az na druhy pokus).

          • iarmanu napsal:

            Tak to díky díky za tip. Testnul jsem ten Proton a napotřetí se MP3 spustil, tak snad půjde i GTA V :)

            • marlowe napsal:

              Nie je za co.

              Ja som to este robil tak, ze pred spustenim hry som to testoval na stranke Social Clubu, ked sa ten nacital tak potom to behalo v pohode, ak nie, tak som skusil inu VPNku.

              Prikladam este odpoved od Starnetu, ked som to riesil:

              „Problém bohužel spočívá v tom, že Vaše přípojka je blokovaná službou RGSC. Jakožto běžný klient vystupujete na internetu pod neveřejnou IP adresou NATu, pod kterou vystupují mnohdy stovky či tisíce našich dalších klientů. Minimálně jeden z těchto klientů porušil smluvní podmínky RGSC a byl za to následně potrestán. Bohužel, RGSC nepoužívá příliš chytrou metodu trestání viníků – viníka potrestá tím, že mu zablokuje IP adresu pod kterou se na služby RGSC připojoval. A pod takovou IP adresou je právě spojeno větší množství našich klientů a zároveň i Vy.

              Nasnadě jsou tři možnosti, jak tuto situaci vyřešit:

              – Počkat až tento trest pro konkrétní neveřejnou IP adresu skončí. Bohužel, v některých případech se může jednat o doživotní blokaci.
              – Kontaktovat RGSC, situaci jim vysvětlit a poprosit o odblokování. Vaší neveřejnou IP adresu můžete zjistit na http://www.whatismyip-address.com v kolonce IP4 Address.
              – Změnou Vaší neveřejné IP adresy na adresu veřejnou. Tato služba se dá u nás objednat na xxx a je zpoplatněna částkou 99Kč/měsíc.
              Veřejná IP adresa kterou od nás dostanete je nová, nepoužitá a bez žádné blokace – neboť nebyla nikdy použita. Veškeré následné blokace které na tuto veřejnou IP adresu můžou v budoucnu být, budou tedy jen a pouze Vaší zásluhou. “

              No a posledna moznost je ta VPN :-)

              Inak som skusal predtym kontaktovat Rockstar Support, ale neviedlo to nikam, niektori ich supportaci sami nevedeli o tomto probleme a radili veci ktore s tym nemali nic spolocne (klasicky preinstalovat vsetko atd.) a samozrejme nepomohli.

              Je to samozrejme nefer, ale natahovat sa s nimi nema zmysel, prvykrat som dokonca RDR2 refundoval do 2 hodin a az ked bol v zlave znovu tak mi to nedalo a kupil som to opat a az potom som zistil kde je skutocny problem :-)

            • marlowe napsal:

              NZ.

              Pojde aj GTA V, tam ide o ten Social Club atd.

              Pred spustenim hry som to pre istotu zvykol overit cez Social Club stranku, ak sa nacitala tak hra behala tiez (rychlejsie ako cakat kym vypise ze sa nevie pripojit na SC). Tiez som tomu po pripojeni na VPN zvykol nechat par sekund a az potom checkoval.

              Pripajam este odpoved od providera ked som to riesil:

              „Problém bohužel spočívá v tom, že Vaše přípojka je blokovaná službou RGSC. Jakožto běžný klient vystupujete na internetu pod neveřejnou IP adresou NATu , pod kterou vystupují mnohdy stovky či tisíce našich dalších klientů. Minimálně jeden z těchto klientů porušil smluvní podmínky RGSC a byl za to následně potrestán. Bohužel, RGSC nepoužívá příliš chytrou metodu trestání viníků – viníka potrestá tím, že mu zablokuje IP adresu pod kterou se na služby RGSC připojoval. A pod takovou IP adresou je právě spojeno větší množství našich klientů a zároveň i Vy.

              Nasnadě jsou tři možnosti, jak tuto situaci vyřešit:

              – Počkat až tento trest pro konkrétní neveřejnou IP adresu skončí. Bohužel, v některých případech se může jednat o doživotní blokaci.
              – Kontaktovat RGSC, situaci jim vysvětlit a poprosit o odblokování. Vaší neveřejnou IP adresu můžete zjistit na http://www.whatismyip-address.com v kolonce IP4 Address.
              – Změnou Vaší neveřejné IP adresy na adresu veřejnou. Tato služba se dá u nás objednat na a je zpoplatněna částkou 99Kč/měsíc. Veřejná IP adresa kterou od nás dostanete je nová, nepoužitá a bez žádné blokace – neboť nebyla nikdy použita. Veškeré následné blokace které na tuto veřejnou IP adresu můžou v budoucnu být, budou tedy jen a pouze Vaší zásluhou.“

              + posledna moznost to VPN :-)

              • iarmanu napsal:

                Nepříliš chytrá metoda – kulantne řečeno

                • marlowe napsal:

                  Jo je to hnus.

                  Prvu kupu RDR2 som si nechal refundnut do 2 hod. pretoze sa mi to nechcelo riesit. Ale chcel som to zahrat, tak som ho kupil znovu o par mesiacov v zlave a islo to v pohode bez vsetkeho. A po par tyzdnoch zase nic (zrejme zase zablokovali tu skupinu IPciek). To uz bolo na refund samozrejme neskoro, tak som to musel riesit, najprv cez Rockstar Support ale ti o tomto probleme ako keby ani nevedeli, rady ako reinstalacia a pod. zbytocne. Az nakoniec prisla odpoved od Starnetu ktori o tom vedeli. Frustrujuce.

                  Anyway, pekny vecer :-)

      • Ronoath napsal:

        To bylo odstraněno nějakým patchem, stejně jako ten debilní SocialClub.

        Já to rozjížděl pod Linuxem a za největší legraci považuji nastavení RAM, kolik sdílené paměti bude mít grafická karta (ano, hraji na notebooku) :-D

  • Keeper napsal:

    Taky mám zažité GTA 4 jako jedno z nejlepších. Hlavně tím pokrokem oproti SA, v realističnosti, grafice, fyzice.. Hodně lidí to kritizovalo hlavně za bugy, ale já na PC neměl absolutně s ničím problém (nebo si to nevybavuju), asi jsem to hrál až s mírným odstupem. San Andreas je za mě nejvíc přeceňované a čtverka nedoceněné GTA ze všech.

  • LubikCZ napsal:

    Pro mě jsou nej III a SA.

  • Stephano napsal:

    Musím si 4 zahrát i s modifikacemi, které vylepšuji bugy. Rozhodně na mně udělalo větší dojem než San Andreas, i když mám sérii projetou celou. Ale raději si dám 4 než 5. Tu jsem si užil do sytostí, ale většinou velké hry hraji jen jednou, abych si nezkazil zážitky z prvního hraní.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle