#hvdosdev

Zahrajem (hra měsíce): Witchaven

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Nový měsíc, nové SCORE, nová hra! Hrou měsíce června, vybranou ze stránek Score č.22, vyhlašuji FPS akci Witchaven.

Btw. pokud vás zajímá, kolik úsilí jsem věnoval předchozí hře měsíce, tzn. real-time strategii Command & Conquer, mrkněte na šortku Lepší AI pro Command & Conquer Remastered, ta vám vše osvětlí. Pár hodin jsem tomu dal. Možná více než pár :)

Zahrajem (hra měsíce): Witchaven

Ale zpět k Witchavenu. Jde o FPS trošku ve stylu Heretica a s velmi lehkým RPG sypáním. Asi jediným aspoň trochu originálním prvkem je akcent na boj z blízka, což mi ovšem ve spojení s FPS vhání do očí spíše hrůzu než nadšení. Což je dále podtrženo velmi rozporuplnými známkami, které hra v dobových magazínech obdržela.

Hodnocení se natolik rozcházejí, že nevím, co si z toho mám vzít. Ve SCORE tomu napálili docela povzbudivých 7/10, francouzský Joystick hodnotil na 85%, ale třeba americký Computer Gaming World to viděl na 50% a švédský magazín High Score dokonce jen na 40%. A všichni víme, že Francouzi mají štempl na divnost...

Zahrajem (hra měsíce): Witchaven

Ale i kdyby to byl po herní stránce tak trochu průser, což asi bude, je Witchaven zajímavý aspoň z technického hlediska. Jde totiž o první vydanou hru běžící na jistém BUILDu, což je engine, který si v kontextu "první buildovky" obvykle mylně spojujeme s legendárním Duke Nukem 3D. Druhou buildovkou byl mimochodem Shatnerův nepovedený Tekwar, Duke byl až třetí. (A aby to bylo úplné, pak jakousi nultou buildovkou byla korejská hra Legend of the Seven Paladins.)

Witchaven je dostupný na GOG, a to buď samostatně, nebo v bundlu s dvojkou. A jestliže vám haraší v mágské věži a nemáte všech pět goblinů pohromadě, můžete si hru koupit i na Steamu ;) V obou případech obdržíte jak původní hru, tak její mírně vylepšenou, ale stále DOS vyžadující enhanced verzi s aplikovaným patchem EGwhaven. Chcete-li hrát moderně, je tu moderní javovský engine BuildGDX.

Zahrajem (hra měsíce): Witchaven

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Zahrajem (hra měsíce): Witchaven"

  • Nornotur napsal:

    Ať si kdo chce co chce říká, ať si máma slzy utírá, mě to bavilo víc jak Heretic. Hrál jsem teda verzi z GoGu a i když jsem měl taky strach z toho bojového systému na blízko, tak nakonec mě to bavilo víc. Žádné bambilionivé zástupy nepřátel z Heretica, kde člověk jen tupě drží tlačítko střelby, ale pěkně švihání plánovat. Level design není taky špatný a temnější atmosféra mi sedla víc.

  • Hanzee napsal:

    Já to v rámci doplnění vzdělání v buildovkách zkusil, ale nedohrál. Těžko říct, proč mě to nebavilo, ale asi kvůli tomu obtížně definovatelnému slovu hratelnost. U buildovek nejde o příběh, grafiku také neřeším, takže je důležité, aby to pěkně odsejpalo, těšil jsem se na další level, měl pocit určité atmosféry. Na druhou stranu rozhodně to není žádný průšvih.

  • w.x. napsal:

    Kamo, tak u tejto hry som si „uzil“. Ako dieta som ju hral jednu z prvych na 486tke, a bol som poriadne vyklepany. Myslim, ze moc daleko som sa ani nedostal. Sialena obtiaznost. Pamatam si, ze uz v prvej miestnosti boli skoro neviditelne lavove praskliny, ktore zobrali aj polovicu zivota. Kedze som to vela krat rozohraval od zaciatku, tu miestnosti si dodnes pamatam a mam z nej stres. :)
    Zial, neskor som sa k nej uz nedostal. Vzdy bolo co ine hrat, co bolo lepsie. Uz len v 1997 Shadow Warrior, ktoreho som hraval ako manik, neskor aj po multiplayeri. Tiez podobna tematika, straslive prisery, dost dark atmosfera, a … mec. :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle