Marně-li mžouráte do přehledu recenzí ve SCORE č.20 ve snaze nalézti Sklepmistra II, a nemůžete se dopátrat, nepanikařte. Nešálí vás smysly, to jen já s vámi hraji nečistou hru. Dungeon Master II byl totiž recenzován v čísle předchozím, ale z jeho stránek jsem raději volil Star Trek: A Final Unity, což byla volba mimořádně šťastná, adventura je to vesmírně nadpozemská, o čemž si ostatně přečtete cca to týdne, jelikož od nalezení bájného Unity Device mě dělí pouhý ždibíček a dva tři neocenitelné postřehy poradkyně Troi.
No ale i na DM2 nakonec došlo, protože:
- Dungeon Master 2 je ve SCORE č. 20 onávodován, tak úplně proti mým pochybným pravidlům to tedy není.
- Nic dalšího z obsahu mě nezaujalo, snad jen Simon the Sorcerer 2, ale nechtěl jsem opět vybrat adventuru.
- Jistý Liso1 mi poslal velmi štědrý příspěvek s tím, že má DM2 moc rád a naznačil, že tu mám moc pěkný web a byla by škoda, kdyby se mu něco stalo...
Tedy hrou měsíce února je Dungeon Master II a tečka.
Jak vidíte, stejně jako u Final Unity se i v případě Dungeon Mastera 2 mohu spolehnout na svou sbírku krabic. Ne snad, že by na tom nějak záleželo, ale to bych nebyl já, kdybych se nepochlubil.
Žerty o promáčené obuvi stranou, vyzkoumal jsem, že "bota" je tradiční španělská nádoba na kapalinu, vyrobená z kůže a kozlího měchýře a využívaná především jako měch na víno. Teď víte něco, co jste ještě před pěti vteřinami nevěděli, ale jestli vám to někdy k něčemu bude...
Při hraní samozřejmě nepopíjejte čaj z boty, ale ze stylového hrnku ;)
Házím minci do kašny a přeji si, abych s Dungeon Masterem 2 strávil aspoň pár důstojných a hezkých chvil. Na to, že bych hru snad dohrál, neaspiruji, ale bezpochyby se najdou tací, co hozenou rukavici zvednou. Ostatně na Discordu si o výzvách a hádankách tohoto legendárního dungeonu již štěbetají, s mapovacími tužkami naostřenými a runovými kouzly namemorovanými...
...zatímco já bych nejraději strávil zbytek věčnosti v této útulné, krbem prohřáté místnosti, s dobrými knihami, hořkým pivem a absolutním klidem. Až jednou seženu rekreační chatu, zařídím si jí nějak takhle :)
Tohle jsem kdysi nedohrál, tak jsem to chtěl loni napravit, ale pak mě to nějak přestalo bavit ve věži. Musím se k tomu vrátit. Ta hra je divná – grafické zpracování pěkné, i když monstra a parta se pohybují těžkopádně pomalu, takže když si člověk zvykl na bleskurychlé chození v DM1 nebo Beholderech 1/2, tak to štve.
A je tam zvláštní, jak se vykašlali na udělání nějakého klasického dialogu pro hovor/obchody a místo toho je tam ten zvláštní obchodovací mechanismus in-engine. Přitom to muselo taky dát práci, ale FTL bylo zdá se odtržené od reality toho, kam by se měl engine RPG hry vyvíjet (podpora pro vyprávění příběhu, tj. textová okna, dialogy a tak). asi to ilustruje, proč ta firma nedokázala navázat na DM1, který to taky neměl, ale tehdy se to ještě sneslo a za to měl tu akční složku extrémně moderní na svou dobu.
Přitom DM1 jsem si ten rok zase dal, já blbec :) Když jsem zjistil, že se dají importovaT pomocí konvertoru uložené pozice z PC do portu Atarácké verze Chaos Strikes Back, tak jsem si chtěl udělat vytuněnou partu (například tím, že postavy při importu budou mít v pazourech věci zvyšující statistiky, import totiž ty bonusy mylně přičte k jejich permamenrní úrovni), protože CSB je peklo.
Ale pak jsme CSB vzdal, ta hra je moc šílená, na to už dneska nemám nervy. Kdysi (~2005/6?) jsem to taky dohrál skoro do konce ve WinUAE, ale nevyřešil finální hádanky a nevím, kde mám uložené pozice, tak to už asi nechám být.
Hmmm, no ke to přeci jen klasika a taky jsem ji nedohral. Někde jsem zakysnul a pamatuju si jak jsem frustrovaný běhal po dungeonu a nemohl přijít na to kde se co otevírá a zavírá ve správné sequenci abych se dostal dál. Všechno vypadalo tak stejně že jsem bloudil jak jelito. Když jsem šel spát pamatuju si jak se mi pořád míhaly ty textury před zavřenýma očima. Dneska už na to vůbec nemám trpělivost jako za mlada. Trpělivost je něco co jsme ztratili asi všichni, na netu když se stránka nenačte pod dvě vteřiny klikam zpět, v telefonu 4G s bídou uspokojí nejnutnější věci a ve hrách je to jakbysmet. Příští generace už nebude mít vůbec pochopení pro něco co nepředstavuje okamžité uspokojení potřeb. Holt jiná doba, však jukněte jaké svižné hry dnes dominují trh. Mimochodem tuhle krabici DM2 mám ve sbírce taky, a vůbec si nepamatuju že bych jí kupoval, asi byla v nějakém bundlu z ebay. :)
taky jsem DM2 nedohrál, byl jsem už u samotného konce, ale nedal jsem to, takže teď :D dobrá volba hry měsíce ;)
Kdysi davno jsem DM2 na Amize dohral, ale proc si nedat DOS verzi, ktera je po vsech strankach lepsi?
DM2 je úžasná hra, podstatne ľahšia ako jeho predchodca. Môj TOP dungeon, škoda že chýbajú akékoľvek NPC postavy (obchodníka nepočítam).
Tak ako dungeon master 2 mozem dohrat kedykolvek. Ale uz som to nehral poriadne asi 15 rokov, iba obcasne spustenie kde-tam, cez Dosbox. Ze by sme fakt zahrali hru mesice a presli to? Alebo sa aspon povinne dostali do Skullkeepu?
No a jelikož ve Score č. 21 je druhá část návodu, tak muže být Dungeon Master II také hrou měsíce března :).
To se asi nestane, ale Score 21 bude oříšek, z recenzí mě nezaujalo nic. Ale já něco vymyslím :)
Hmm – C&C, Phantasmagoria, Thunderscape, Space Hulk…
Igor, Space Hulk, Thunderscape
Děkuji za výběr této hry, je to spousta vzpomínek na zážitky u téhle hry. Musím se pochlubit, že DOS verzi jsem kdysi dohrál, ale maxování hrdinů zabralo opravdu hodně času, tehdy to bylo ale jedno, času byl dostatek :) Měl jsem rozpracovaný i web s tématikou DM2, ale k tomu už pak nikdy nedošlo.
škoda, nemáš to ještě někde v archivu?
Věřím, že DM2 je určitě super hra. Ale když jsem to jako malej hrál, tak jsem se nikam moc nedostal a spíš mě k srdci přirostla DM1. Takže teď jedu DM1 a pak možná zkusím i dvojku.