Omyl! Hra měsíce září byla omyl. Musel jsem Star Wars: Dark Forces odložit na později, protože ve chvíli, kdy souběžně hrajete Quake, z toho DF opravdu po mnohých stránkách nevychází nejlépe, a já bych té hře nerad křivdil. Takhle z ní mám ten dojem, že jde o otravnou bludišťovku v enginu, který sice umí více než id Tech 1, ale používá to tak nějak divně a ušmudlaně. Ale všichni tvrdí, že se v Dark Forces skrývá mnohem víc, tak toho teď raději nechám, než Quake trochu vychladne.
Ovšem hra měsíce října je sázka na jistotu. Tam mě nemá co zklamat, co naštvat a co překvapit. U adventury Discworld přesně vím, co čekat. Předně jsem o ní v minulosti načetl mnohé, také jsem jí několikrát rozehrál, její pokračování jsem dohrál a Pratchetta mám v oblibě. A jelikož mám teoretickou přípravu bez chyby, tak vím, že to bude jasná akce s návodem, ani se nebudu pokoušet hrou bruslit po vlastní ose. Ne, vychutnám si příběh, dokonalé namluvení a výtečnou grafiku, a puzzly se nechám provést za ručičku. A tuším, že ani tak to nebude sranda.
Musím říct, že SCORE č. 16 nemělo o kvalitní hry nouzi. Hru měsíce vyhrál X-COM: Terror from the Deep, u kterého už jsem ovšem desítky hodin strávil, a dále se tu objevila legendární tahovka Jagged Alliance, ta mě ale prostě nějak neoslovila (ani její dvojka). Nebo třeba adventura The Lost Eden od králů veledivnosti, francouzské společnosti Cryo, či Incredible Toons, výborná to variace na The Incredible Machines.
Ale vyhrála to Zeměplocha. Protože Pratchetta chovám v nezměrné úctě, Zeměplochu jsem (opakovaně) načetl komplet, a tahle adventura je jediný zásadní restík, který mi chybí do plného skóre. Blbé je, že hra nejde nikde koupit, musíte si poradit jinak (*). Já mám naštěstí krabici ;) Naopak dobré je, že hru podporuje engine ScummVM, tzn. její rozběhání na moderních systémech je hračka.
Tedy do toho a já tady přísahám, že od téhle hry už mě nic neodloudí, tohle prostě do konce dožvýkám ;)
(* Ke stažení jsou dvě CD verze hry, dle mých výzkumů je ideální Director's Cut, což je bugů prostá verze, která běží na vylepšeném enginu dvojky. Což vás ovšem nemusí trápit, hrajete-li přes ScummVM. Podstatnější je, že obsahuje i nějaké scény, které byly vystřiženy a do verze původní se nedostaly.)
Zemeplochu jsme cetli pred 25 lety vsichni pocitam :) bylo to vazne svezi a tuze zabavne cteni. Mam normalne chut si to dat znovu. Co se adventury tyce tak tu jsem taky nikdy nehral a jsem tudiz velice zvedavy na tvoji recenzi. ;)
Svěží a zábavné je to pořád! Zlé jazyky sice tvrdí, že poslední díla už nedosahují úrovně „zlatého věku“, ale já si to nemyslím, např. poslední Hlídka, tzn. Šňupec, mě stále bavila velmi :) A Hlídka je mimochodem moje nejoblíbenější „podsérie“ :)
Nehrál jsem, ale jako bych si (asi ze Score?) matně vybavoval něco o pekle s předměty a puzzly s inventářem, aneb metoda „všechno na všechno“ to jistí… přeji pevné nervy a hodně štěstí!