AKTUALIZACE 16.11.: Dorazily celkem 4 soutěžní příspěvky od: Franticware, LordBENN, MilasPCE a Slayn. Posílali jste, ale v seznamu se nevidíte? Možná váš mail zachytil spamfiltr, dejte vědět a dořešíme.
AKTUALIZACE 12.11.: Termín odevzdání je za námi, a jelikož mou oblíbenou kratochvílí je vnášet mezi soutěžící zmatek, tímto jej prodlužuji! ;) Jako bonus přidávám ještě celý víkend plus pondělí, termín odevzdání soutěžní hry je tak prodloužen do 15.11. Kdo v potu tváře křečovitě bušil do posledních bugů s vědomím, že to prostě nestihne, si může oddechnout, byl mu dán dar času, který, jak všichni programátoři vědí, znamená jediné - ještě několik bugů navíc, úplně nových a neokoukaných. A ti, kteří v beznaději hodili flintu do žita, jí mohou jít hledat, za 3 dny se dá stihnout mnohé. A těm, kteří to poctivě stihli, se tímto omlouvám, ale myslím, že to bude ku prospěchu věci.
Už to skoro vypadalo, že ti, co měli přijít, nepřijdou, ale podařilo se a další ročník soutěže ve tvorbě hry pro DOS je tu. Tentokrát začínáme o cca dva tři měsíce později než obvykle, uvidíme, co to provede s účastí, když léto už je vlastně skoro pryč ;) Jedeme, #hvdosdev 2021 začíná!
Letos nebude žádné zastřešující či omezující téma, stejně většinou všichni brblali, takže vyhlašuji volný boj (neplést s Volný boj, to je úplně jiný hrníček). Sedněte ke svému oblíbenému editoru a preferovanému programovacímu jazyku a během následujících 3 měsíců zbušte něco, co se mi spustí pod DosBoxem. Hotovo, tečka, jakýpak tohle... však víte.
Pravidla soutěže
- Vytvořte novou hru pro DOS.
- Hotovou hru zašlete do 11.11. 2021 na sledge@high-voltage.cz.
- O vítězi rozhodne otevřená anketa spuštěná od 15.11. do 15.12.
- Soutěžící souhlasí se zveřejněním své hry na doshaven.eu.
Požadavky na hru
- Hra musí být spustitelná a hratelná v oficiální verzi DosBoxu.
- Hra musí zobrazit aktuální rok (2021), jméno či přezdívku autora a nápis high-voltage.cz na úvodní obrazovce.
- Hra by měla být v angličtině, ať to může do světa.
Dodatky & tipy
- Účastnit soutěže se mohou týmy i jednotlivci.
- Další info k průběhu soutěže bude doplňováno na web.
- Diskutovat k soutěži můžete v komentářích a na fóru.
- Konkrétní trable programátorské můžete řešit též na fóru.
- Pro tvorbu hry lze použít cokoliv, včetně existujících enginů.
- Kdo bude jakkoliv fixlovat, půjde do pekla! ;)
- Hotovými kusy kódu či svými dávnými díly, které dosud tlely v archivu, si drobně pomoct můžete.
- Lze použít volně dostupné / zakoupené materiály (grafika, zvuk, kód), ale v takovém případě je třeba to uvést na úvodní obrazovce hry, minimálně formou stručného sdělení - krátké info, že byly použity externí zdroje.
- Neváhejte přihlásit i hry jednoduché, případně ne zcela doladěné, hry v textovém módu atp. Jsme tu všichni inteligentní lidé a oceníme i nápadité koncepty, které neoslní vizuální stránkou či stoprocentní vybroušeností ;)
Ceny pro vítěze
Ceny pro vítěze jsou letos skutečně mimořádně šťavnaté! Něco jde z mých zdrojů, ale zároveň jde mnohé z hmotných příspěvků od čtenářů a, snad to tak mohu říci, fanoušků high-voltage.cz, kterým tímto mnohokráte děkuji! ;) Ceny jsou si rovny, vybírat se bude od vítěze systémem padajícího lejna, tedy směrem dolu k dalším místům.
a) Počítač Globalyst 510 v konfiguraci 486 DX2 / 66 MHz, 16 MB RAM, HDD CompactFlash 512 MB, zvuk ESS 1868 (100% SB kompatibilní se skvělou ESFM syntézou). Je to malé, a dokonalé pod monitor, na stole vám to nezabere žádné místo :)
b) Reproduktory Encore P-401, bezmála legendární, plně funkční, dobrý zvuk a skvostná patina, případné bělení jde na vás ;)
c) Krabicovky Railroad Tycoon II + UBIK. Skvělé tituly, výtečný stav.
d) SCORE RETRO + podložka pod myš 2panel. Mimořádně čtivý SCORE retro speciál a mimořádně cool podložka ;) A pokud se něco nepoto, mělo by být v obsahu časopisu 10 stále funkčních Steamových kódů.
Plus tu mám k rozebrání šest slevových kupónů do retroherního bazaru shadowbazar.cz, každý na slevu ve výši 15%. Kdo nakoupí, neprohloupí, sám už od nich nějakou tu krabicovku mám a vždy jsem z nákupu vyšel na 100% spokojen. Stejně tak Shadow Bazar věnoval jednu z krabicovek, Railroad Tycoon! Dalším donátorem byl Kulich, který poskytl repráky Encore a SCORE Retro speciál. Ještě jednou díky!
Tedy do akce! Ať to sviští, ať to pípá, ať to padá se záhadnými errory ;)
Super napad jdu do toho
Třetina času fuč. Mám dojem, že se to nedá stihnout (ale to každý rok).
Ale ono se to stihne, a když ne, tak se holt odevzdá ne zcela hotový tvar, však od toho máme označení alfa, beta, verzování 0.x atd. ;)
Nějak si nedovedu představit následující podmínku v praxi: „Lze použít volně dostupné / zakoupené materiály (grafika, zvuk, kód), ale v takovém případě je třeba to uvést na úvodní obrazovce hry.“
Jak by to mělo vypadat? Nestačilo by to v readme.txt? Uvědomme si, že typické rozlišení je 320 x 200, tam se opravdu moc textu nevejde, zejména když už tam musí být logo hry, jméno autora/týmu, rok, high-voltage.cz a dejme tomu třeba ještě menu. I z hlediska praktičnosti je jednodušší zkopírovat odkaz z texťáku než opisovat z programu.
Já to myslel tak, že na úvodce bude nějaké krátké info, že byly použity externí zdroje. Nějaký podrobný výpis si skutečně můžeš schovat do texťáku :)
Rozumím, tak se pojďme dohodnout na nějaké konkrétní formulaci, ať to není jak od Hotentotů ;)
Můj nástřel, prosím o názor, vylepšení, díky:
External resources were used. Details are in README.TXT.
I když teda upřímně myslím si, že by to tam být nemuselo, protože to bude nepříjemně narušovat design. Který software to tak má? No ale pravidlo je pravidlo.
Je to proto, že jde o soutěž, tak aby případným hodnotícím bylo na první pohled jasné, že si dotyčný trochu pomohl externími assety, a adekvátně tomu upravili (nebo neupravili, to je právě na nich) hodnocení / hlasování :) Prostě chci, aby hodnotící měli před hodnocením všechny relevantní informace.
Rozumím a už nic neříkám :)
Udělej na titulce jednořádkové běžící intro ;-)
To není vůbec špatný nápad :)
Jak jste na tom, soutěžící? Mně už se to rýsuje ;)
Super, takže v tuhle chvíli počítám minimálně s dvěma hrama ;)
Snad dorazila i moje textová jednoduchost.
Prodloužení termínu je za mě v pohodě a možná ještě pošlu udpate ;)
To je teda napínavé :)