Před pár dny skončila soutěž v nejrychlejším výkonu na trati, kterou ve hře Stunts vytvořil sám Sledge. Chtěl bych vás všechny vyzvat, abyste vyhlíželi další závod a těšili se na něj se mnou. Přesně toto bylo na hře kultovní, mohli jste vytvořit trať a nechat ostatní soupeřit v tom, kdo to zajede nejlíp. A přesně tohle děláme teď my, tady a dnes, v roce 2021.
Stunts jsou vysoko na žebříčcích mnoha sběratelů originálních big boxů, které znám nebo mám možnost sledovat. Podívejme se teď společně na mou originální krabici.
Přední strana je minimalistická. K vidění je toho poměrně málo a většina plochy je černá. Přesto se jedná o naprosto trefný design, který nepotřebuje nic dalšího. Nahoře přeskakuje auto nápis Stunts, což je přesně činnost, kterou ve hře budete dělat. Lítat v rychlosti s těžkým Lambem, Ferrari nebo Porsche. A dole je k vidění další sporťák, za kterým se žene plamen.
Pod logem hry je malinkým písmem připomenuto, že vývojáři jsou autory prvního a druhého dílu Test Drive. To byly velmi úspěšné hry, a proto by je jako lákadlo zmínil každý chytřejší markeťák nebo distributor. Autoři za sebou v této době měli ještě navíc tituly jako Bill Elliott's NASCAR Challenge (závody po oválech), Grand Prix Circuit (formule) a The Cycles: International Grand Prix Racing (motorky).
Těch úspěšných projektů bylo více. Po 4 letech od vydání Stunts vytvořilo stejné studio, akorát pod novým názvem EA Canada, novou závodní hru s názvem The Need for Speed.
Když otočíme krabici, zadní strana je na rozdíl od té přední kompletně zaplněna a přijde mi, že dost originálním způsobem. Jako závodník stojíte u tratě, držíte desky se stopkami a chystáte se vyzkoušet nová auta a překážky. V průvodním dopise vás člověk, který se podepsal jako Don (designér hry Don Mattrick), láká na všechno, s čím si můžete pohrát.
Uvnitř krabice se nachází double pack v podobě dvou 3,5" a čtyř 5,25" disket. Rozdíly v obsahu této černé originálky mohou být především v barvách disket a jejich nálepek. Ty mohou být v modré, bílé nebo černé barvě.
Po otevření manuálu vidíme krásné pozadí, které navozuje závodní atmosféru, ale připomíná spíš Bill Elliott's NASCAR Challenge. Zajímavostí z vývoje Stunts je, že počáteční myšlenkou bylo udělat demolition derby, což se naštěstí po krátké době změnilo.
Na dalších stranách už je klasický text, který je doprovázen malou fotografií reálného vozidla Lamborghini LM002, se kterým ve hře můžete jezdit a které je ve skutečnosti velkou kuriozitou.
Druhou verzí krabice a hry je 4D Sports Driving. Jedná se o totožnou hru, která vyšla rok po Stunts. Jediným důvodem pro změnu názvu a jinak vypadající krabici je to, že distributorovi Mindscape se to hodilo k dalším hrám jako byl 4D Sports Boxing a 4D Sports Tennis.
Menší krabice nese všechny znaky sekundárního a levnějšího vydání. Svým obrázkem na přední straně se vzdaluje od toho, jaká hra ve skutečnosti je a představuje smyšlené prvky jako jsou lasery nebo i auto a prostředí.
Celé to kouzlo zadní strany původní krabice je pryč. Už nejste závodník, který stojí u silnice a odškrtává si informace na deskách. Už nečtete osobní text od Dona, teď jste běžný zákazník, kterému se do rukou dostalo vydání hry pro Evropu.
I když je krabice menší a celkově méně kvalitní, tak obsahem je stále balík dvou druhů disket.
A ještě jednu zajímavost na závěr; existuje i verze pro FM Towns, která se také jmenuje 4D Sports Driving, ale je upravena. Ve hře je k vidění nový art, hudba, dokonce i počítačoví oponenti..
Zatím nejlepší popis big boxu co jsem tu četl (sorry Sledgi, vím že se snažíš ;-) ). Krátká vsuvka co vše napáchali tvůrci + druhá verze vč. fotek, tomu se těžko hledá konkurence.
To se mu to pracuje, s takovym materiálem! Co mám asi jako dělat s krabicovkama typu „Theatre of War“ (dorazilo dnes) nebo SimFarm?! ;))
Martymu dekuju za pochvalu a ty, Sledgi, ty si vzpomen na Catacombs 3D :D o takovych perlach muze vypravet malokdo..
To je panečku krasavec ! Píšu si na seznam „maybe one day…“ :D
Díky za recenzi i fotky originální krabice. Text na zadní straně je naprosto atmosférický a při mé skromné znalosti automobilových poměrů v roce 1990, i super retro.
Countach, 288GTO a 964 Carrera už byly nějakou dobu na trhu a na plákatech :), ale Honda NSX byla naprosto čerstvá, poněkud nahypovaná novinka, na kterou se všichni klepali – hype spočíval v tom, že přinese design a výkony Ferrari (348tb) za cenu Hondy :)
Tenkrát probíhala doslova invaze evropských a japonských aut do USA (imports), Corvette ZR-1 byla jediná supersportovní konkurenceschopná odpověď po stránce výkonu a designu (Viper byl ještě 2 roky daleko).
Leadfoot, okamžité spojení s NfS3! To byl tvrdý soupeř v závodech, často si bral Diablo SV:-)
Zajimavost:
V manualu k Ion Fury je na strane 24 reference na Stunts.